• Amelle

För mycket är aldrig tillräckligt.

Förhoppning - blir så avis på ditt julbordsätande, älskar julmat. Var det bra på Grand Hotel?

Gemma - min fästman kom hem och berättade att han tänkt införskaffa två par Crocket & Jones (som kompensation för att han inte får någon vigselring). Ett par släta svarta och ett par bruna broguemönstrade. Var inte din make också förtjust i C&J? Är han nöjd?

• Amelle

Och Stålis - vad blir det för inriktning på Handels? Har du någon plan eller önskan att jobba med något speciellt sen?

Margaux - gillar också PoP, nu har de en jättesöt ekokollektion med fina färger i lite 70-talsstuk. Bor din syster också i Oslo?

• Amelle

förhoppning, var ju på en del visningar förra helgen och det var ganska lugnt med budgivning o dyl. Lycka till!

• Amelle

Hej i tråden!

Nyss tillbaka efter sen söndagsmiddag hos mannens bror med tre ungar samt svägerskans syster plus hennes franske make. Gud vad många det är som är gifta med fransmän, förresten!
    Vi åt Boeuf Bourguinon och drack rött till, sen glögg. Nu är vi helt slut efter att ha hängt med tre vilda pojkar, pust.

• Amelle

Aaah, vilken julattack man möts av! Har inte jättemycket att bidra med idag, eller jo, åt saffranscheesecake med pepparkaksbotten till kaffet, som en kollega bakat.

Har endast köpt en enda julklapp i år: till mamma, och det var hon som insisterade på att vi i alla fall skulle ge varandra EN klapp. Har kommit överrens om att skippa resten, jag och fästmannen köpte ju en dator istället :) och vi har inga små barn med bland dem vi firar jul tillsammans med (förutom en nyfödd och han kanske får nåt litet).

Jag är så less på detta med julklappar, eller främst denna hets som tar sig helt bisarra uttryck. Får panik när jag måste trängas bland 87 000 sura och svettiga människor för att komma upp i Åhléns rulltrappa. Bläh! Men annars så älskar jag julen, det är bara den här hysteriska ?måstekonsumtionen? som jag inte gillar.

• Amelle

Gemma: Berluti hade ju superfina skor, har visat fästmannen som blev mycket förtrjust. Tack för tipset!

• Amelle

Förhoppning: vilken mardrömsfika med väninnan. Inte så charmigt av henne. Men hon kanske återkommer till sitt vanliga jag när hon märker att ingen längre vill träffa henne :)

• Amelle

Så man kan väcka bebisen i magen genom att äta socker, häftigt, här lär man sig nåt nytt varje dag. Vad var det för nationalitet på era gäster Gemma, blandade expats eller?

Vad sorgligt med din mans syster, förstår att det måste kännas jobbigt för er.

• Amelle

Det var ju inga dåliga nyheter förhoppningsis! Var ligger lägenheten? Håller tummarna för att det går vägen med jobbintervjuerna!

• Amelle

Morning girls!

Förstår hur du tänker Stålis, fast jag kan gilla 60-70 tal om det är renoverat på ett schysst sätt, med det bästa bibehållet men ändå i ljusa färger. Gå på magkänslan! Annars håller jag med Gemma om att 80-tal och framåt ofta är bra mycket tristare.

Gemma: me like your hubbies shoes :) Minns inte vilken modell på C&J min hade tänkt sig, men i alla fall ett par blanksvarta och släta att ha som bröllopsskor, och ett par bruna broguemönstrade. Men nu ser det ut som om att han kommer jobba en del i Paris när han kommer hem, så då finns det ju oändliga möjligheter att shoppa fina skor, känns det som.

Till bröllopet har han annars tänkt sig att införskaffa kostym, förmodligen blir det något brunt eller beigt i tyget.
    Vad hade din make på sig på bröllopet, utöver de bordeauxskimrande skorna?

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.