• Amelle

För mycket är aldrig tillräckligt.

Okej, jag måste gå mot strömmen och gissar därför på en liten tjej. 52 cm lång och 3900 g. Tror att hon kommer ut den 14 januari, klockan 19:37.

Vad får vinnaren? Bestämma vad bebisen ska heta?!

• Amelle

Lappis: jag vill mena att det inte är mer än rätt och att priset är högst rimligt :) Jag är rätt bra på det där då jag gissade exakt rätt dag på min kompis bebis.

Stockholmare: har ni sett att man fakriskt kan se SOLEN i idag och att himlen är BLÅ??

Hallelujah

• Amelle

Måste också försöka ta mig ut på lunchen för att njuta av denna ovanliga händelse.

Krya på dig Lapinette, och drick massor av te.

• Amelle

Gulp. Man inser att vi har det rätt väl förspänt i Sverige med både semester och föräldraledighet.
    Själv har jag 7 veckor, plus att jag kan ta ut den del i övrig kompledighet som enstaka dagar, eller någon eftermiddag här och där.

• Amelle

Apropå träning så känns mina axlar som cement efter gårdagens pass i roddmaskinen samt skrotlyft.

• Amelle

Hmmm, jag hoppas att min fästman kommer få mer än 5 veckor nu när han flyttar hem. Trist om jag har 2 veckor mer än honom.

Håller med, Lapinette, vilka nötter till kollegor :)

• Amelle

Hej alla små tomtenissor!

I dag är det ju som sagt Lucia och faktiskrt ganska mysigt i mörkret. Såg ett luciatåg genom fönstret till ett dagis på vägen till jobbet, så lite stämning fick jag allt.
    Sen en dubbel capuccino, en nybakad chokladcroissant (det är ju ändå Lucia) till frukost framför datorn. Sitter här i mörkret med endast allt vårt pynt tänt - vilket ju blir en hel del. Gemma - vi är ju på samma nivå när det kommer till snuskigt pynt, mina inlånade porrtomtar gör succé och det känns som att sitta i en bordell ungefär med allt rött och blinkande.

Alltså, jag har ju ingen övertid, därav all semester. Men för min del passar det ganska bra att kunna jobba mycket i perioder och sen vara ledig mer. Tror dessutom att jag i praktiken tar ut semesterdagar motsvarande 8 veckor, då vi aldrig behöver skriva upp semesterdagar när vi kompar ut, det är lite upp till var och en att hållq reda på hur mycket vi jobbat och sen är dte bara att meddela i god tid när man tänkt vara borta.

Och jag känner igen det där med att ha en partner som jobbar mycket, men förstår att det är lite värre när man snart ska ha barn. Men Gemma - ni har väl tänkt återvända till Sverige relativt snart, eller har jag fel? Här är det ju oftast lite mer humana arbetstider. Finns det ens föräldraledighet i Kina?

• Amelle

Glömde säga tack för infon om Mac Vs. PC. Håller på att kolla upp jämförelser men får hela tiden höra att Mac är bäst. Och snyggast (vilket inte är att förakta).

• Amelle

Hmmm, du har ju en poäng där Lapinette. Det är svårt det där, men vi har i alla fall beslutat oss för att strunta i klapparna och köpa en dator istället. Kul va?! Men jag är inte så julklappig av mig så det passar allldeles utmärkt! Vi skippar julklapparna hos hans släkt och när vi firar med min familj är det en per person som gäller, och det är inte särskilt betungande att köpa 3 klappar.

Nyår blir det ju Berlin för vår del, haar bokat bord på en schysst restaurang. Kommer ni vara i Frankrike?

• Amelle

Min sambo har nu haft som krav att inte behöva jobba och resa lika mycket som han gjort i år. Han är sjukt trött på att jobba i snitt 12-13 timmar om dagen, så gott som alla lördagar och söndagar och dessutom flänga runt mellan olika länder (ofta på helger. Hoppas nu att det blir så också nu när han kommer hem.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.