• Lapinette

För mycket är aldrig tillräckligt.

Amelle - min hänger i klädkammaren och där har den hängt sen vi flyttade in. Den ser rent ut sagt förjävlig ut då jag verkligen festade loss på natten och dansade a la Ginger Rogers. Så jag har satt klackar i fållen och har fläckar på kjolen. Men det var även tanken, att ha en klänning som jag kunde festa i. Jag skulle kunna tänka mig att separera toppen med kjolen och göra något av den men vet ännu inte vad och när jag skulle ha användning för något liknande.

• Lapinette

Klockan är 11.00 och jag har ännu inte börjat arbeta! Alla papper ligger spridda över skrivbordet men jag har verkligen NOLL inspiration. Så här illa brukar det inte vara!

• Lapinette

Tycker det är ganska så skoj att renovera men då menar jag lättare saker som målning, tapetsering etc. Det går hyfsat snabbt och man ser verkligen förändringen! Vi har denna höst varit extremt lata och inte gjort många knop i hemmet men det finns inte så mycket fix kvar och ibland måste man ju bara få "vara" också.

• Lapinette

Jag har aldrig tapetserat förut men maken har hjälpt till hemma med det mesta som har med ett hus att göra så vi fixade det utan några som helst problem. Måla är faktiskt värre då underlaget måste vara tipp topp innan man kan måla. Vi skulle vilja göra om vår hall av det skälet. Vi målade den vit precis inför jul i fjol men hade då inte den kunskapen som vi har idag dvs den blev inte så bra som vi önskar. Ingen annan ser nog de små "skavankerna" så vi får se om och när vi tar tag i det. Ska kanske tillägga att min make är otroligt petig så han blir aldrig nöjd.

• Lapinette

Gemma - det jobbiga är just det du har gjort dvs rivit ned fem lager med tapet. Det är asjobbigt! Att sedan smälla upp nya är som en dans på rosor i jämförelse.

• Lapinette

Den erfarenhet vi har av hantverkare är att det blir både bättre och går snabbar om man gör det själv. Attans vad mycket klåpare det finns där ute.

• Lapinette

Just nu får man vänta typ 6 månader för att få någon som renoverar badrummet. Det byggs överallt i Stockholm och där det inte byggs nytt så renoveras det. Supersvårt att hitta hantverkare för de som är bra är uppbokade långt framöver.

• Lapinette

Vi får se hur det går för mig ikväll men normalt brukar jag gilla skräckisar men det var nog ett tag sedan jag såg någon.

• Lapinette

förhoppning - grattis till jobbet! Vad spännande!

Själv har jag suttit i möte med bossen för att lägga nästa års budget/lön etc. Det är en del som händer på mitt jobb så det är en osäker framtid som vi går till mötes. Vi får se hur det går men vi kanske förlorar vår största kund. Dock kommer jag vara kvar!

Amelle - hur har det gått med julpynttävlingen? Har någon vinnare korats?

I övrigt så ringde mitt ex idag för att höra om jag ville hänga med honom på Human League ikväll på Berns. Han har en kompis som inte kan gå så jag får köpa den biljetten. Har velat fram och tillbaka hela dagen. Hatar att ha beslutsångest!

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.