• Izunia

För mycket är aldrig tillräckligt.

Förresten! Min vännina ska gifta sig nästa vår och jag har redan börjat planeringen! Måste ju självklart hitta råsnygg klänning till henne men alla sidor som jag lagt till favoriter ligger i min gamla dator.. och sidorna som sålde märkesklänningar billigt i usa finns inte längre... Har ni några tips?

Söker: Stilren enkel men exklusiv klänning. Halterneck eller axelbanslös. Vilka märken?

Jag måste ju komma med förslag i alla prisklasser.. inte bara dyra..

• Izunia

Förhoppninsis jag ska själv definitivt anlita flyttstäd om vi flyttar i framtiden.. det är mer jobb än man tror. Och hantverkare har vi nästan alltid. A har tummen mitt i handen så han får aldrig komma nära nåt bygg!

Ja jag har själv stl 38 och det finns ju ALDRIG! Jag var själv superförvånad!

Ja det är alltså en brudklänning jag letar efter. Har ju inte riktigt nån aning vad gäller klänningbudget så jag antar att det ligger runt 10´. Det ska inte vara nåt stort bröllop, men några klänningar jag funnit som jag hoppas att hon gillar är dessa:

www.bestbridalprices.com/davinci-wedding-dress-t8167-p-3452.html
    Säkert too much för henne.. men jag gillar!

www.davidsbridal.com/bridal_gowns_detail.jsp&prodgroup=10

Jag har fastnat lite för sidenband då jag vet att hon inte vill ha nåt annat krams på klänningen. Den sista kanske påminner lite om en Luciaklänning...(?) Men hon ville ha bröllopet i gammeldags rosa så det kanske blir snyggt.

• Izunia

Gemma jag hade så gärna vilja gifta om mig men det skulle vi heller inte har råd tll igen! Fast ska jag vara ärlig så hade jag själv inte vetat vilken klänning jag skulle haft! Även om jag vet den nya färgtemat och utformningen! haha!

Jepp det är min vä'nninas bröllop!
    Den här var också ganska fin. http://www.davincibridal.com/pop_up.php?style=www.davincibridal.com/thumb.php thumb/8278FM.jpg&MAX_WIDTH=301&MAX_HEIGHT=418

Jag visste inte att Davinci hade snygga klänningar..

• Izunia

Lapinette jag väntar med spänning på din sko-bild!

Amelle låter som toppenfina presenter! Jag älskar också Kaplans! Köpte faktiskt min vigselring där samt stenen till förlovningsringen.
    Håller just nu på med att beställa ett smycke (hänge) till mannen som han ska få i 40 års present. Funderar mellan vitguld och palladium och det lutar mest åt palladium nu. Sen ska det även in en svart diamant.
    Har idag även gjort färdigt alla inbjudningskorten. Tror jag.

Jag fyller själv år snart och längtar också efter presenter!! Jag älskar att fylla år!! Förstår mig inte alls på folk som helst vill glömma sin födelsedag.

Ikväll var jag och mamma ute och firade hennes vän som fyller år. Vi hade bokat bord på en superfin restaurang i Malmö. Den hade fått toppbetyg och jag lovar - INGET som helst att klaga på!! Maten var fantastisk och vinet detsamma (var tvungen att ta några klunkar!) och desserten var supergod, inredningen fin och personalen var sååå trevlig! Det händer nästan aldrig att man får en sån fullpott! Alla var så nöjda.
    Ska definitivt ta mannen dit när han kommer hem. Det var asiatiskt kök.

• Izunia

Gemma restaurangen heter Lemongrass. Ligger mittemot Wallmans, nära Lilla torg.
    Det vore helt klart perfekt med en fika i sommar! Jag har intalat mig själv att jag ska ha superkoll på allt med bebisar inom några veckor! haha.. good luck!
    Själv fyller jag år på internationella kvinnodagen - 8 mars!

• Izunia

Ja eller hur Gemma! Jag tog frusen lemongrass cheescake och mamma tog valrhona choklad dessert! mmmmm!!!

Amelle.. jag tror att det är därför jag är mannen i huset! hahaha!

• Izunia

Hej Zea! Vi undrade för just inte så länge sen vart du tagit vägen! Kul att du är tillbaks!
    Den 30 juni ska det vara dax, men vi (jag & bönan) har ett avtal om 3 juli!

• Izunia

Zea det låter som en underbar lägenhet. Jag ska inte heller klaga då vi har 120m2...

Graviditeten har gått utmärkt så här långt. Inga problem alls, men nu de sista dagarna vaknar jag tidigt på mornarna av värk i magen. Växtvärk och det gör alltså ont. Men det går över när man rör på sig lite. Barnet växer ju ganska snabbt nu och magen också. Jag har dock inget annat att klaga på. Har gått upp ca 2kg nu och har mindre än halva tiden kvar.

• Izunia

Hej tjejer!

Efter att ha varit ganska dålig hela veckan var jag på jobbet idag. Skönt att det ör helg nu fr jag känner mig knappast på topp.

Ang frisör vill jag snart boka tid igen så jag kan göra fler slingor. Känner mig allt för "guldig" just nu, men var ju tvungen att vänta ett tag innan jag gav på mig det igen. Men jag ska säga att mörkt hår är by far my favourite...

Snart är det inte långt kvar tills jag ska ner till a i österrike! Ohh vad jag längtar efter snö+sol kombinationen! Har inte vågat berätta för A än om den där olyckan i Saalbach där en svensk kvinna dog när hon blev påkörd av en tysk skidåkare.. Då kommer jag definitivt aldrig få åka för a! Jag har liksom övertalat honom att jag visst kan åka om jag har balansen och tar det lungt. Ska njog bara åka nån dag ändå..

Sen är det ju inte heller lång tid innan jag ska till new york! Shopping på hög nivå! Tyvärrblir det ju inte så kul att köpa kläder till mig men det finns underbara barnprylar i usa! Hotellet är bokat och det blev Sofitel mitt på manhattan!

Gemma: jag äter alltid choklad! gravid eller ej! Men nu har det blivit värre... jag äter sunt när det kommer till vanlig mat. TRor att det är för att kompensera att jag ska kunna unna mig sötsaker! +-0 liksom! haha..

Hoppas ni får en trevlig helg. Själv hade jag tänkt att bänka mig framför tv med choklad och let´s dance. Lika bra jag börjar nu!

• Izunia

Amelle det är bara att hoppa in i väskan! Men det kan ju bli dyr övervikt!
    Jag är också NY oskuld så det ska bli spännande! Jag hade både tokyo och new york på min "to go"-lista och nu är det avklarat! Jag hade sydamerika kvar (varsom) och Dubai. Sen får jag nog skriva en ny lista!

Margaux jag kommer säkert att köpa "motivationskläder"! jag förstår inte riktigt kvinnor som inte vill handla under graviditeten för att det är onödigt eller för att de känner sig tjocka. Ännu större anledning till att köpa sig nåt snyggt så att man fortfarande kan känna sig fin! Köpte ju skor och klänningar förra veckan och idag fick jag handlat 4 toppar. Detta är vanliga toppar och inga mammakläder så nog ska jag få använda de efteråt också.

Vad roligt att din man kommer till dig! Jag förstår precis vad du menar med lite sköntid för sig själv. Det får jag ju ofta och är en person som "behöver" mkt egentid. Därför passar våra jobb så bra ihop!

Lapinette så fiiiiina skor! My style! Hög klack och bling!
    Så kul med impuls möbelshopping! det gör man ju inte var dag!

• Izunia

Zea har du kvar min mail adress? Jag tar gärna emot många tips!

Lapinette jag gillar verkligen möblerna! Fotöljen likanr en som jag själv spanat in till barnrummet. Får jag fråga vad den kostar?

Det där med namn är svårt. Vi vill ju ha namn som är ovanliga men inte konstiga samt ska fungera internationellt. Nu var det ett tag sen vi diskuterade namn faktiskt och pojknamn är vi åtminstone överens om!

• Izunia

Amelle jag köpte min senaste "gå på bröllop"-klänning på ebay. En helt ny Bari Jay och det är många med superbra priser. Jag fick sy in den lite men det var inga problem. Kul att köpa klänningar som inte går att hitta i sverige.

• Izunia

Gemma mina tankar är precis som dina ang "kina-klänningar"... De kanske är prisvärda men ofta inte alltför snygga och alldeles för stora. Då tycker jag inte de är prisvärda längre..

Zea!! Jag vill sååå gärna se era tärnklänningar! Det låter så posh att jag blir helt svettig!

Amelle, Zea var helt underbar på sin bröllopsdag! Och vi körde på samma-stuk örhänge!

Tack för mailet förresten! Jag tar gärna emot NY tips och vi ska som sagt bo mitt i stan precis bakom Rockefeller center.
    www.sofitel.com/sofitel/fichehotel/gb/sof/2185/fiche_hotel.shtml

Gemma jag tar också gärna emot alla baby-tips! Jag håller med Amelle då mina vänner har samma rutin problem, då det inte finns några.

Lapinette vad snygg din frisyr låter! Du får lägga upp en bild på facebook!
    Är det nån mer här inne som har facebook?

Då är det bara 1 tim kvar till Lets Dance som jag ska bänka mig framför...

ps.... bara 1 vecka kvar till österrike!! äntligen..

• Izunia

va princesstårta!? Jag älskar alla bakelser!

Amelle, tyvärr ska mannen stanna kvar 2 veckor till innan han ska hem. Men det ska bli sååå skönt med semester. Och träffa mannen såklart!

Igår hade jag fullt upp med babyshopping! Köpte spjälsäng och sängkläder, skötbord, blommor och massa småsaker! Dessutom var vi tvungna att flytta runt lite då gästrummet skulle flyttas till annat rum för att göra plats åt barnrummet. Tur att man hade flytthjälp som kunde flytta sängar och allt annat! Så skönt att ha det gjort!

Nu är det snart tv dags igen med lite choklad..

• Izunia

va princesstårta!? Jag älskar alla bakelser!

Amelle, tyvärr ska mannen stanna kvar 2 veckor till innan han ska hem. Men det ska bli sååå skönt med semester. Och träffa mannen såklart!

Igår hade jag fullt upp med babyshopping! Köpte spjälsäng och sängkläder, skötbord, blommor och massa småsaker! Dessutom var vi tvungna att flytta runt lite då gästrummet skulle flyttas till annat rum för att göra plats åt barnrummet. Tur att man hade flytthjälp som kunde flytta sängar och allt annat! Så skönt att ha det gjort!

Nu är det snart tv dags igen med lite choklad..

• Izunia

också musikalisk familj. Spelade piano i flera år. Nu är min man den professionella musikern så jag har pensionerat mig!

Gemma det är väldigt skönt (för mig) att få saker gjorda i tid! Det är precis som med bröllopet. Jag är hellre i god tid (medans man orkar och tycker det är kul) än väntar till sista sekunden. Nu är jag helt överlycklig då jag funnit "min" skötbädd och amningskudde på nätet. Samma som varit slut i affären lääänge. MAn vet ju aldrig när de får in sakerna heller så jag slår nog till och köper online idag!

Vagnen kommer nog om ett par veckor också! Då ska Gucci få sig en åktur.

Vi har inte målat om i rummet. Väggarna är vaniljvita och en fondvägg är latte/mjukglasschoklad-aktig! Ganska neutralt men mysigt. Möblerna är vita och jag vill hitta matta och lampa i limegrön. Mattan är ett svårt projekt att hitta..Funderar på Karin Mannerståls Katea mattor.. eller vad de heter..

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.