• Lapinette

För mycket är aldrig tillräckligt.

Izunia - känner andra som fått superont i magen under sin graviditet men då speciellt de första veckorna. Kanske ska du göra som Gemma säger och gå och kolla hos en läkare. Framförallt för att du ska få lugn och ro.

Själv sprang jag hem tidigare igår med famnen full av julklappar, dels till mig och så lite saker som jag hade kvar till familjen. Sprang sen vidare till SATS och en dancestep, hem igen för att duscha och så ut. Ned på stan för att träffa några väninnor på ett ställe som heter Locanda. Någon som varit där? Det var supermysigt! Drack gott vin (Chablis), åt ett par tapas men framför allt snackade en massa strunt. Härligt! Nu känns julledigheten som väldigt nära.

Sitter idag hemma och jobbar och ikväll är det dags för det sista julbordet för i år. Gondolen med makens företag.

• Lapinette

Gemma, initiativtagare till julbordet är min make!! Han drog iväg oss till Ulla Winbladh i fjol och nu i år Gondolen. De gör nada med sitt jobb så han tyckte att detta som är så typiskt svenskt skulle vi åtminstone göra. Sen är de ju bara 3 inkl. honom så det är trevligar om respektive får följa med.

• Lapinette

Locanda ligger otroligt centralt. Precis bakom Åhléns och bredvis SATS Zenit på Mäster Samuelsgatan/Klara norra kyrkogata.

• Lapinette

förhoppning - träna bör jag annars dör jag . Jag tränar oavsett om det är sommar, jul eller någon annan viktig händelse. Brukar normalt träna på juldagen, det är så skönt efter att ha suttit och ätit en hel dag, men igår lär det inte funka då vi är hos svärmor.

• Lapinette

Tvyärr är det t o m svårt att få till en långpromenad när man är nere och hälsar på familjen i Frankrike. Julafton lär bli totalt späckad med besök och Juldagen ska vi åka och hälsa på barndomsvänner till maken. Kanske, kanske blir det en lucka på Annandagen.

• Lapinette

Ha, ha...ja då tror nog familjen att jag blivit allmänt tokig. Nej, jag ska unna mig att vara lat och bli övergödd i några dagar. Har redan bokat in ett danspass första dagen jag är åter i stan.

• Lapinette

Trist bara att vi har så sällan snö här i Stockholm för längdskidor har jag bara trevliga minnen ifrån. Har dock inte åkt sen jag var barn men jag förknippar det starkt med skog, massor av snö, sol, varm choklad, apelsiner och smörgåsar med prickikorv.

Något vi bara måste göra denna vinter som aldrig blev av i fjol pga renoveringar och resor är att ta oss till Vasaparken och åka skridskor. Skullevara perfekt idag då solen skiner men det blir istället att ta bilen till min mamma för att vattna hennes blommor (de är på Teneriffa).

• Lapinette

Amelle vi jobbar också hemifrån men gick inte ned till Rörstrandsgatan för lunch denna gång utan det blev hemmagjord chili istället så vi skulle hinna åka över till min mamma för att vattna blommorna. Tog samtidigt med mig en korg som jag hade fyllt med lite godsaker. En liten tomte (mamma samlar på tomtar), pärong inlagd i vanilj (från Rosendahl), en mumsig Rioja, gott kaffe, lite vårlökar, strutar med choklad från Åres chokladfabrik och så ett Snöhalsband till mamma. Tänkte att de skulle bli lite glada över julkorgen när de kommer hem sent på julaftonskvällen från Teneriffa.

Gemma, jag var en klippa på skridskor när jag var liten. En sån där som hoppade runt på isen och gjorde piruetter. Detta då min mamma släpade iväg mig varje helg till en isbana i närheten. Har nu inte åkt på flera år men hoppas att det är ungefär som att cykla, har man en gång lärt sig det.

Amelle, grattis till vinsten!

• Lapinette

Idag skulle vi ha tränat spinning tillsammans för att sedan gå ut och köpa mig en julklapp (från maken). Jag behöver ett par varma skor. Har fryst om fötterna ett par gånger den senaste veckan.

MEN...jag har precis kravlat mig upp ur sängen och maken ligger fortfarande kvar. Det blev ganska så tungt igår på julbordet så jag sitter här för att avboka våra 12.00-pass.

Kvällen började med att vi tog Lallerstedts egna champagne i baren. Makens kollega har precis dragit in en stororder och deras chef hade sagt att vi skulle fira i champagne vilket vi självfallet lydde. Trevligt att stå i baren på Gondolen, blicka ut över stan och dricka skumpa. Sen blev vi visade till vårt bord och började med julbordet. Själv föll jag för räkröror och just färska räkor som de hade men åt lite av varje så som man brukar. O var nyfiken på lutfisk så han och en kille till beställde det och sen gick de vidare på risgrynsgröt och där hängde jag på. Älskar risgrynsgröt med sirap och kanel. Till allt detta blev det mumma och deras egen snaps och det hela slutade med två glas bourgogne. Satt kvar där och pratade till kl var 01.30.

Så då förstår ni nog varför vi inte klarar av att träna idag. Lite trötta i mössan.

• Lapinette

förhoppning - långfärdsskridskor verkar så himla trevligt. Har dock bara åkt på isarna utanför vårt landställe med vanliga skridskor. Jag måste dock få maken till Vasaparken först. Han har nämligen bara åkt skridskor en gång i sitt liv. Tror att det kommer att gå bra för honom men det krävs nog lite träning.

Izunia - vad skönt att kramperna har gått över och ha det så skönt i Australien.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.