För mycket är aldrig tillräckligt.
Vi gav bort en flaska Jacquard på nyår. Kom över några billiga flaskor på flygplatsen i Frankfurt. Annars drack vi Bollinger på nyår.
Vi gav bort en flaska Jacquard på nyår. Kom över några billiga flaskor på flygplatsen i Frankfurt. Annars drack vi Bollinger på nyår.
Margaux - känner mig bakis fortfarande men ikväll ska även jag träna och sen blir det pizza på Ciao Ciao med träningskompis + min make.
I know Strawberrynet men jag har helt enkelt inte kommit mig för att beställa därifrån än. Nu har jag den där parfymaffären i Thionville som har Gatineau så det blir att besöka den när vi är hos svärmor.
Nu håller maken på och löser in sina mil med AirFrance till två flygbiljetter till Hong kong. Vi kommer att åka den 11 april och troligen hemma den 20 eller 21 april. Det var visst enklare att för honom att motivera sig för Hong kong än att kolla om han kunde ändra sin flight hem från Barcelona (som jag har tjatat på honom om de senaste dagarna).
förhoppning - du har helt rätt! Har aldrig hakat på deras kampanjer för jag behöver inte bli motiverad. Har snarare haft problem att låta bli träning men är riktigt stolt numera då jag faktiskt klarar av mentalt att avboka och stanna hemma en kväll då jag är utarbetad och trött.
HK är bokat!!
Gemma - hinner inte åka runt så där mycket men ska bestämma oss för ett stopp till för ca 4 dagar. Tar tacksamt emot tips och har självfallet länken till ert hotell på Hainan som en favorit just nu.
Gemma - ja igår satt jag och maken med min väninna på Ciao Ciao och diskuterade vår resa till Kina. Det blir svårt att bestämma sig för vad vi ska se! Vill ju se så mycket men samtidigt ha semester, dvs inte springa omkring som två galna höns.
Annars blev det dancestep igår med min väninna. Middag som sagt på Ciao och sen hem för att se de två sista episoderna i en miniserie som gått onsdag-torsdag denna vecka. De jämnförde den med Kalla fötter men jag tycker den saknadade mycket av den känslan. Här var det mer urflipprande förhållanden och massor av otrohet. Nåja, ville ju se hur det skulle gå.
Idag fredag! Tänk om varje vecka kunde bestå av 3 arbetsdagar.
Gemma - vad hette stället vid kinesiska muren som ni skulle ha besökt för några månader sedan? Har du länken dit? Som du förstår snurrar vi runt i hela Kina för tillfället .
Amelle - blir det att byta stadsdel/utanför stan eller håller ni er i krokarna? Vet hur jobbigt det är att inte få bo hemma men ack så skönt när det är gjort och allt är fint.
Visst först blir det alperna (om drygt två veckor) och så ska vi förmodligen även hinna med weekendresor (Barcelona och Paris/bröllop) innan det är dags för Hong kong. Hmmm...kom på att vi normalt brukar fira Påsk hos svärmor så kanske klämmer vi in en resa till men det beror lite på allt IVFande. Här gör vi allt för att muntra upp oss och försöka låta bli att fokusera/enbart tänka på IVF.
Vad härligt det låter! Älskar fina utsikter.
Vi ska ta ett embryo från frysen innan vi åker till Italien...om min cykel inte krånglar till det och om inte det lyckas kör vi en full IVF i mars igen (spraystart i februari). Sen lägger vi nog den 3:e IVF'n efter sommaren. Allt för att hinna "leva" under tiden och inte bara jaga ägg.
Gemma - vi reser medan vi kan! Vi hoppas ju på att en dag så kanske vi också sitter med ett litet knyte i famnen och då blir det inte lika lätt att packa sig iväg. Sen är det lite som plåster på såren... det får åtminstone mig att tänka på annat. Vill inte att det där barntankarna ska ta över helt och vill absolut inte sluta leva och njuta bara för att vi försöker.
Tack för länken! Är lite sugna på att se Peking och kinesiska muren. Som du märker ändras våra utflyktsmål varje dag .
I helgen blir det lugnt. Har hittills sovit dryga 10 timmar, ätit en frukost med youghurt med solrosfrön och hounung, ägg, bröd, ost, paprike, leverpastej, skinka. Sen städade jag av lägenheten så nu kan vi njuta resten av helgen. Just nu sitter maken och läser sin bok i soffan medan jag knattrar här på BT. Tänkte ta tag i lite småsaker här hemma som att sortera papper, rensa i några lådor etc och sen ska vi nog ge oss ut i Vasaparken och åka skridskor. Något som vi skulle ha gjort även i fjol men aldrig kom iväg (renovering, Sydafrika och annat kom emellan). Ska bli intressant och se maken på skridskor, han har åkt en gång för 10 år sedan.
Ikväll blir det oxfilé med potatisgratäng med chèvre och troligen lite goda ostar till efterrätt. Sen tar vi nog fram ytterligare en film från vår dvd-hög. M a o en helt vanlig helg hos familjen Z.
En fråga Gemma - hur skulle ni ha tagit er ut till The great wall?