-
Min mamma gifte sig i den kyrkan och dom hade ca 100 gäster och det gick tydligen bra.. men den ser verklign pytteliten utFilifjonkan2 skrev 2008-02-22 19:17:36 följande:den är ju iofs ganska liten så man kan ju inte vara många i kyrkan
-
Vi har också en hel del kvar att göra, känns som om tiden är knapp
det som är gjort är;
- Bokat Kyrka, präst och kantor
- Bokat lokal för middag och fest
- Bokat hotell för bröllopsnatten
- Skickat inbjudningskorten
- Lämnat bild på brudbukett till florist för kostnadsförslag, men tänker lämna till ytteligare 2 florister.
Så ni kan ju se att vi har en heel del kvar att stå i, ska på stan och ränna imorgon och förhoppningsvis kommer vi en bit till på listan då -
Är det någon av er som har varit på Änglalikt och kollat på klänningar? Har hon mycket? dyrt, billigt?
Var på Högtidskläder idag men hittade bara en jag gillade och den gick lös på 9300:- kändes lite väl mycket..
Är inne på att ha en halterneck, vill inte ha axelbandslös.
-
Var precis i kontakt med Therese på Änglalikt, ska dit imorgon och prova klänningar - hoppas jag hittar nån jag gillar
Så har även en av dom tre florister jag var i kontakt med i helgen hört av sig med kostnasförslag på brudbukett, inväntar dom andra två innan jag bestämmer mig
Hur gör ni med transport till Kyrkan, vad åker ni för bil? -
Skottdag07: Det vet jag inte än men jag återkommer så fort jag fått något fler svar, det enda jag har reagerat på hittils är att dom är olika hjälpasamma med ideér, för två var det inga problem att komma med förslag och räkna på bordsdekorationer också även fast jag inte vet antalet bord.
-
Nu har jag hittat min klänning! Den fanns på Änglalikt
Så nu blir det till att leta skor, några tips på var?
PN78: Jag har tänkt mig en bukett med vita, lila, ljusrosa rosor och orkidéer. -
Den floristen som var snabbast och där ingenting verkar omöjligt är Holmsunds Blommor, men det återstår att se hur dom står sig i pris men skulle tro att det inte är så stor skillnad. Dom andra lovade att jag skulle få besked i veckan iaf.Silvergalen skrev 2008-02-26 13:38:14 följande:Vilken florist verkar bäst?
-
Välkommen FruKjörling! När gifter ni er? vilken kyrka, festlokal? *tusen frågor*
-
Välkommen kaifas! Bor också i Holmsund, fast bara tillfälligt, ska alledeles strax börja bygga hus i Villanäs
-
Munchkin skrev 2008-02-26 21:18:38 följande:ina ina skrev 2008-02-26 14:37:01 följande:Ingen strandtomt, men himla fint ändå
Helt off topic, men wow hus i villanäs...det är så fint där. Har ni turen att ha en strandtomt med? -
Mina andra två florister lyser med sin frånvaro.. har inte hört nåt men å andra sidan är inte veckan slut än Fast när jag läser vad ni fått för priser så inser jag att min bukett är rätt dyr, bara buketten skulle kosta mellan 1800-2000:- och då hade dom räknat på det dyraste blomsterpriset, det kunde bli billigare.
-
Jag har överlåtit det där med fotograf åt min m2b men han tar inte riktigt tag i sakerna i den takt jag vill så jag får nog sparka igång honom snart.. men han hade tydligen en gammal kompis som är fotograf, får se om han vill och ha möjlighet bara..FruKjörling skrev 2008-03-02 18:28:29 följande:Villka fotografer har ni vänt er till ?
Idag ska vi åka och kika på lokalen där middagen och festen ska hållas så får vi en uppfattning om bordsplacering, dekoration osv.. -
Du ringer Västerbottens museum och bokar kyrkan av dom, dom tar ut hyra för den kyrkan, vi ska gifta oss där 31 majumekicki79 skrev 2008-03-03 12:46:48 följande:Jag skulle kunna tänka mig att gifta mig i Helena Elisabeth kyrkan på Gammlia. Men jag vet inte vart jag ska ringa för att ev boka den. Någon som vet?
-
Rekomenderar varmt Allé 16 - ligger brevid Savex (Opal Antikts gamla lokal) bågenhuset, går där självFruKjörling skrev 2008-03-05 20:07:03 följande:nån som vet av nått ställe där man kan göar franskmanikyr /förlängning, manikyr för killar förutom på Nagelfixeriet ? så centralt som möjligt !