• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Ab fab

nej jag tror inte addiz skulle iväg alls. de skall åka senare. maken skulle börja kurs idag tror jag

hoppas W kryar på sig så han kan fortsätta sitt krogliv med oss

• Addiz

GRRR! Skrev ett låååångt inlägg, men det försvann *dumma BT*

Det gick ut på: TACK för dukningen! Nides: ge mig kontonummer för ljuslyktorna.
    Jag mailar full rapport när jag landat (mentalt) och BLÄ, jag vill inte tillbaka till jobbet imorgon!

Åker på honeymoon först 13 mars... längtar...

*kram på er*

• Ab fab

ser fram emot din rapport. Spännande att läsa om hur allt var

• Frujj

Ser oxå fram emot rapport, Addiz!

Måste fråga er om ett råd lite snabbt bara! (ingen här men ändå...) När man går på intervju, om de inte har frågat efter referenser då, ska man ringa dem och ge dem det i efterhand eller bara strunta i det?? Kom på det när jag kom ut från intervjun att de inte frågade efter det. Det har jag nästan alltid varit med om tidigare, att de frågat alltså.
    Inbillar mig nervöst att de inte var intresserade av mig för att de inte frågade efter referenser...
    Och har man goda sådana vill man ju gärna att de tar dem

• Frujj

jag menar alltså ge dem telefonnumret till referensen

• Ab fab

Jag skulle aldrig ge dem referenserna utan att de frågar efter dem. Frågar de inte så är de kanske inte intresserade eller så ringer de referenser först efter nästa intervju men det kan man ju aldrig veta. Spara på referenserna tills dess de verkligen behövs

• Frujj

Ab: Ok tack då ska jag inte vara för "på", funderade först på o ringa o säga att jag glömde ge det till dem men sen funderade jag på om det faktiskt eg låg på deras bord att vara intresserade av mina referenser.
    Uää hoppas de är intresserade iaf.. *nervös*

• Ab fab

Det kan ju vara en bra inledning för ett samtal om du vill ringa utan för att vara för pushig

• Nibla

God afton mina damer!

Har varit och fikat med en kompis som har en 9 månaders bebis. Han är så charmig så jag skulle vilja äta upp honom! Tänk att man har en sån snart......konstigt!

Annars inget nytt med mig.

Förresten, det verkade inte vara nåt brinnande intresse för Damernas Afton i Vattenpalatset i Lerum, bara två har svarat........

• Ab fab

Ja konstigt att tro att att korvmonster och andra innevånare blir barn Igår hade min barnlediga kollega med sin 10 månaders son här uppe på kontoret- en ovanligt charmig ung man

Jag shoppade lite igår- handskar på Åhlens för halva reapriset. Jag tappar handskar jämnt så det är lågpris som gäller. Svarta jeans och duvblåkofta åkte med också.

Sen blev det filmfestival- en underbar norsk film- tatt av kvinnen. Efter en roman av Erlend Loe- favvoförfattare. Peter Stormare var med i filmen. Regissören var där o pratade. Sen försökte vi hitta fik i Haga men allt stände 20 så av alla ställen blev det 7/11 på Övre Husargatan. Inte så mysigt men trevligt att prata vidare.

Hmmm... mina damer.... missa inte bad en söndag. Damernas afton är jättemysigt!

idag är det träning och Bygglov som väntar

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...