• tolonta

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

Jag har hittat hit också! Och passar på att hälsa Sarah84 välkommen hit också!

• tolonta

Min planering går sakta men säkert framåt. Väntar på kontraktet från fotografen. Ska börja göra inbjudningskort tillsammans med mamma och syster på lördag. Det råkar inte vara någon som är en hejare på Word och som vet om/hur man kan lägga en "dimmad" bild som bakgrund under texten?

Ska provsmaka mat och vin första helgen i februari. Jag och sambon, våra respektive föräldrar och min syster (=tärnan) med sambo... Har bestämt förrätt och efterrätt, men jag har två alternativ till huvudrätt. Så just nu så rullar det på. Klänningen blir nästa större projekt, tror jag...

• tolonta

Tack för word-tipsen!

Jag har för övrigt ordnat en grej till på listan, har bokat in mig på frisyr/sminkning :)

Hoppas tentan går bra, Mickes tös!

• tolonta

Är halvfärdig med inbjudningskorten nu, och det kommer bli ännu snyggare än jag räknat med *jätteglad*

Satt också en stoooor del av dagen igår och letade adresser till alla som ska få inbjudningar... Måste ha en lista att lämna, storasyster skriver adresserna, hon har jättefin handstil.

Snart kan jag nog t.o.m. börja kolla på klänning...

• tolonta

Japp, den fotografen får det bli. Men jag upptäckte också en fotograf i Skara, www.beritabrahamsson.se som verkar jätteduktig. Vet inte vad hon tar, eftersom jag föll så pladask för bilderna som han i Lerum tog, så vill jag inte riktigt ändra mig. Så då är nog allt bra :)

• tolonta

Jag har inte börjat kolla på klänning till mig själv än, men just nu är jag ganska insnöad på vad han ska ha på sig... Frock coat är snyggt, liksom jaquette. Trodde på frack först (och det kunde han tänka sig att ha!) men har nog ändrat mig... Måste nog få honom att kolla litet på detta...

Vet någon vart kan man hitta detta? Vad kostar det? Funderar på om man kan hyra vissa delar och köpa andra... För på samma sätt som jag vill ha kvar min brudklänning efteråt, så tycker jag det vore skoj om han hade kvar något plagg, t.ex. en snygg väst... Och snygga byxor har han ju också användning för (särskilt som han har tappat bort sina svarta kostymbyxor). Och kanske bara hyra frock coaten/jaquetten.

Eller kan jag inte bara drabbas av "nu vill jag prova klänning"-syndromet så att jag kan ta itu med det istället??? Varför måste jag fastna på andra detaljer...

• tolonta

Svarar de inte i telefon än?

• tolonta

Ja, det var Mickes tös som visste att de skulle renovera, och ha det mesta nedpackat... Och desutom åka på semester under tiden. Men om de är tillbaka från semestern så borde man ju kunna komma fram på telefon och boka tid i alla fall :)

• tolonta

Jag ska prata med min tilltänkta toastmaster nr 2, han var ganska positiv men ville ha reda på litet mer om hur vi tänkt hans roll innan han bestämde sig...

• tolonta

Jag är också här... Ibland i alla fall. Jag har dundermycket att göra på jobbet bara, så det blir litet sporadiskt... Och vilken månad som helst ska jag boka tid för bröllopsprovning... Tror jag... Kollade faktiskt med lillasyster/tärnan vilka dagar och tider som skulle passa henen. Hur länge har St Remi öppet på dagarna?

Måste också börja ha litet tårtfunderingar... Ska ha pannacotta som efterrätt, så mousse-tårta är uteslutet. Så nu ska jag kolla vad jag har mer att välja på... Gärna något med choklad

Annars har det blivit litet stiltje på inbjudningskortsfronten, men jag ska ta tag i det och göra ett ryck för att få klart dem...

Sedan har jag upptäckt nöjet i att kombinera letande av tärnklänningsmodeller med att leta snygga klänningar jag kan ha när jag går på mina kompisars bröllop (är bjuden på två bröllop under vår/försommar...)

Och så har jag kollat på glas...! Det är hysteriskt dyrt att hyra porslin. Och inget porslin finns i lokalen (som annars är perfekt...) så jag får hitta en annan lösning. Funderar på om det kan vara värt att hyra en bygdegård, och låna med sig porslinet därifrån... Eller köpa Ikea-glas (vilket det lutar åt just nu). Porslin tycker jag faktiskt det vore skoj med "mixa och matcha" och låna ihop släktens porslin (med färgkrav vitt och blått...) och samma med bestick. Sak samma om det inte matchar grannens. Eller? Kanske kan ha enhetligt på varje bord, men ha olika på olika sektioner av bordet. Eller matcha hejvilt...

Jaja, ska sluta svamla nu - för ett tag - och bege mig hemåt...

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2