• tolonta

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

Åh hjälp, vad dyrt... Det får ju mina cirka 1700 kr för material till 60 inbjudningskort att verka litet (och mycket av det jag köpt ska användas till övriga trycksaker...)

Fika, jättegärna! Skövde igen? Gärna någon måndag eller fredag em/kväll, övriga dagar fungerar inte så jättebra för mig...

• tolonta

Nu på fredag kanske blir litet tight om tid, men vad sägs om 22/2 eller 29/2?

• tolonta

Jag skulle nog föredra den 22/2 framför nu på fredag, men kan nu på fredag också om det är så att det passar övriga bättre...

• tolonta

22/2 låter som ett gångbart datum. Tid någon gång vid 16, samling vid fontänen på Hertig Johans torg. Kan det passa övriga?

• tolonta

Lycka till med klänningsprovningen, hoppas att den är perfekt!

• tolonta

Klänningsletande står på min "har ännu inte hunnit ta tag i-lista" (till min tärnas stora förtret, får nog göra något åt detta snart...

Men jag ska köpa, inte hyra. Tänkte börja kolla i Lundsbrunn, och hittar jag inte något som känns klockrent ska jag kolla på St Remi, eller om jag tar mig ner till gbg en sväng och kollar...

Ni ser, planen är klar. Jag vet också att jag vill ha en halterneck klänning, men det är inte skrivet i sten...

• tolonta

Åh, jag kommer nog använda min brudklänning igen. Om det så bara är att prova den då och då för att se om den fortfarande passar... Om jag någon gång får en dotter kanske hon vill använda den. Och vill hon inte använda den så tycker hon nog det är roligt att prova den (jag tyckte det var skoj att prova min mammas brudklänning, även om den inte passar mig varken i form eller stil...)

• tolonta

Snygg klänning!

08 juni: Vi har tema blått och solrosor... Jag har blandat in guld och gräddvitt också, av praktiska skäl.

• tolonta

Mickes tös: Vill du ha långversionen så är den att jag kan tänka mig en exakt likadan kjol på min klänning. Älskar den där draperingen med tunnare tyg , och det var lagom mycket broderier på kjolen. Överdelen var också snygg, men det skulle inte passa mig (kan ju bero på att jag har siktat in mig på halterneckklänning iofs...) Men sammantaget - jättesnygg!

• tolonta

Pärlhönan: Hur har det gått med inbjudningarna och tryckeriet? *nyfiken*

Är det någon som har tips på sånger att ha i kyrkan... Jag hade letat fram fyra som jag gillar: Som en saga (Viktoria Krantz), Ännu doftar kärlek (Marie Fredriksson), Du är allt (Sonja Aldén) och When you say nothing at all (Ronan Keating). Sedan lät jag sambon lyssna på dem, och han tyckte att samtliga lät ganska sorgsna... Så nu behöver jag hitta åtminstonde en låt som är litet gladare, någon som vet?

Så kan jag också påminna om fika-träffen vi ska ha. Fredag 22/2, klockan 16:00 träffas vi vid fontänen på torget i Skövde... Vi får väl kolla läget litet på torsdag, så vi vet hur många som kommer.

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2