Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2
Håller med blivandefrularsed... ojojoj...
Håller med blivandefrularsed... ojojoj...
Beställde min klänning igår. Kommer i mitten på juni, så då är det 1,5 månad kvar att göra justeringar och lägga upp...
Thailand 08 skrev 2008-03-12 14:25:24 följande:
Japp, det är idag! Hoppas hon har en fantastisk dag!!!!
Inte ett enda inlägg på hela dagen??? Har alla blivit insnöade, eller gör ni faktiskt saker för bröllopsplaneringen, istället för att hänga här (som jag gör...). Fast jag har mailat Kanacca idag, angående klänning till tärnan och brudnäbben, så helt overksam har jag inte varit.
Börjar det bli dags för fika igen??? *gillar fika*
Haha, undrar vad de sa om mig då... Jag pratade med floristerna innan jul. De sa typ "kom tillbaka i maj, juni", men jag fick ett typ av "maxpris"... Vilket i och för sig var ganska högt, men jag ska ha därifrån i alla fall. Systrarna knopp i Lidköping är bra, och de brukar alltid fixa något litet extra fint med alla grejer jag köpt där - mycket uppskattat av mig!
Kul med reseplanering... mickes tös fick mig att snöa in på spa vid första fika-träffen vi hade... Och där rä jag litet fast. Vi ska göra en längre resa senare, när vi är mer klara med vårt hus. Men för att komma iväg litet direkt efter bröllopet så funderar jag på spa någonstans...
Inte alls omöjligt att det blir dit vi åker... Eller om vi ska ta oss till västkusten, typ Smögen eller Varberg? *funderar* Kan ju vara trevligt om det är bra väder, i början på augusti...
Tack för tipset, ska kolla in detta!
Grattis!!!
Tittade på bildgalleriet hos fotografen vi har bokat, och är jättenöjd med mitt val... Älskar flera av fotona där. Tror det kommer bli jättebra
www.photprint.se är hemsidan, om någon annan är på fotografjakt...
Välkommen hit Synthetic!
Vi skulle provat kläder till brudgummen och marskalken idag, men det blev inställt. Marskalken har en tremånaders dotter, vars mamma var sjuk idag. Så han fick ta hand om dottern under dagen, och behövde sova litet innan jobbet (nattskift)... Men men, det är ju ingen panik :)
Tårta ska jag ta tag i också... Den är beställd från Gitas tårtor, men inte helt och hållet bestämd. Men det blir en femvåningstårta, fyllningen blir nog chokladmousse och "drottningsylt"-mousse (hallon och blåbärssmak, alltså...
Vad ska ni ha för tårtsmaker?
Hej hej!
Min brudklänning köper jag på Ateljé festfolk i Lundsbrunn.
Fotografen jag har bokat har jag nämnt i inlägg 713 i denna tråden (kanske gör för mycket reklam om jag nämner det för ofta). Men jag hittade en fotograf i Skara vars bilder jag också gillade skarpt: www.beritabrahamsson.se
Blommorna kommer tas från Systrarna Knopp i Lidköping. Potatisboden i Skara har jag annars hört ska vara bra, och jag funderade också på Mästers i Götene, en av de nya ägarna där är jätteduktig, vet jag.
Frisör blir också i Lidköping, och jag borde nog komma ihåg vad stället heter men det står still just nu... Ville ha ett ställe som kunde fixa både frisyr och smink. Hultmark da capo i Skara var ett alternativ jag funderade på. Någon som vet vad det stället i Skara heter, som fixade bruden i "bonde söker fru"? Snubblade över det när jag googlade när jag själv letade frisör...
Lycka till med letandet
Jo, glömde. Börja kolla på klänning nuuuuuu om du ska köpa!!! De har hiskeligt långa leveranstider... MINST 3 månader... Hittar du en som du kan hyra, och som finns hemma i rätt storlek är det nog lugnt ändå. Men köpa, då kan det ta litet tid...
Andra ställen som har brudklänningar är St Remi och Kristinaboden i Skövde. Det ska också finnas ett ställe i Vara, Marlenes festmode eller liknande heter det (har inte varit där själv).
Kan du inte höra med Katedralskolan? Både OP-tjejerna och DQ-killarna är ju riktigt bra på att sjunga, så någon där kanske vill ställa upp?
Nix, och inte den jag beställde... Det är ju litet tråkigt om den "perfekta klänningen" bara finns i fel storlek, och man inte hinner få den i tid. Kanske att man kan leta runt och hitta den någon annanstans, men det lättaste är nog att vara ute i god tid...
Min perfekta är den här: www.foreverbridals.com/gownpix.asp
Fast bandet ska inte vara nougatbrunt, utan bara något mörkare än klänningen... Den var inte som jag föreställt mig min klänning innan, men den var perfekt på mig, så efter en liten "invänjningsperiod" så var den perfekt. Det var 3 månaders leveranstid på den, så den kommer i mitten på juni ungefär. Då är det 1,5 månad kvar till mitt bröllop
Det blev en annan, litet mörkare nyans av Ivory än vad klänningen är. Skillnaden syns om man kommer nära, men inte på längre håll. Och broderierna smälta in snyggare med klänningen då, tyckte jag. Så det blir jättebra...
Bara att fortsätta hårdträna, dock, beställde storlek 34 (size 2) på inrådan från butikspersonalen... Gaah, tänk om den är för liten? Nåja, de brukar ju gå att sy ut litet om det skulle vara så...
Ingen aning om vart man kan ta bra bilder i Skara... Hoppas någon annan har tips.
För övrigt så är nog denna tråden på väg att stängas ganska snart (3-månadersgränsen för trådar), så om någon upptäcker att tråden är stängd är det bara att skapa en ny Länka gärna till den gamla tråden i det första inlägget