• FruFA

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

Vi gifter oss i Skövde i maj!

Skall beställa tid på St Remi för provning för mig & min sambo -ngn som varit där nyligen? Bra service & utbud??
    Vi har aldrig varit där, men på Kristina Boden köpte jag min balklänning för många år sedan.
    Ngn som nyligen varit där?

• FruFA

Beställde du tid för provning på St Remi?

Jag drar mig lite för att prova klänningar, för jag har lagt på mig några kilon i vinter pga en knäskada. Men samtidigt så måste jag börja prova - vi gifter oss ju om 3,5 månad!!
    Hoppas att Kristina Boden är trevlig mot en mullig brud som jag... Måste man beställa tid där??

Mickes tös skrev 2008-01-23 16:18:16 följande:

Ska till st remi i slutet av nästa vecka, så efter det kan jag komma med hur det är nu Kristina boden var inget för mig, men inte för att de var otrevliga eller nått, utan bara lite ointresserade, det är ju två helt olika sorters butiker, så om man inte vet vad man vill ha ska man helt klart prova båda
  • FruFA

Låter jättekul med en "bröllops-fika" !
    Jag hänger gärna på...!!

• FruFA

Vad kul det låter... Hoppas att vi blir ett gäng då !

När skall ni gifta er?

tolonta skrev 2008-01-23 18:28:03 följande:
    Vi var tre stycken som träffades innan jul och fikade - jag, Mickes tös och CaCC (som jag inte sett här på ett tag nu)
  • FruFA

Vi valde mellan vinter- & vårbröllop, till slut blev det det senare. Ville inte vänta längre än till våran 8-års dag, hihi.
    Jag tycker att ett vinterbröllop kan vara sååå fint.
    Såg tokfina trycksaker med silver snöstjärnor i en bröllopstidning. Åhhh!!
    Lova berätta så snart ni spikat ett datum!

Ceasara skrev 2008-01-23 18:51:54 följande:
    Mickes tös: Håller helt med, jag tycker också att man skall ge båda en chans. Så länge de behandlar kunden bra så varför inte.Jag väntar fortfarande på datum å vi inte helt bestämt. Men jag är så sugen på att pröva klänningar. Känns ju lite dumt att pröva utan datum och skulle vi gifta oss i jan 2009 så är det nog för tidigt. Jag har börjat testa typsnitt på inbjudningskorten. Sen kan jag inte bestämma tema färg. Försöker tänka på färger på blommor men det fung inte heller. Allt jag vet är att jag inte vill ha blått eller rosa. Jag kan tänka mig alla andra färger. Ibland tänker jag syrenlila men sen tänker jag att det är för tråkigt. Där är jag fast liksom. Min kompis har tidigare arbetat som florist och ska ev göra min bukett hon tycker rött.
  • FruFA

Vi skall ha våran bröllopsmiddag på Karstorp & de gör tårtan där. Vi fick lämna idéer (bilder jag hitta på nätet) & det var inga problem. Vi skall ha en vit tre-våningstårta med limegröna rosor emellan våningarna (likadan ros som i min brudbukett). Tycker oxå att ställningen är ful, så den vill man ju inte se.

Kan oxå rekommendera Hjoanna! Köpte 30-års tårta där - & den var tokfin & god!

Pärlhönan skrev 2008-01-25 17:41:30 följande:
    För min fina tårt ide (har ju helsjuka också )Hade ide på choklad o hallon. Att ha den brun med rosa sidenband på eller rosa blommor. Ville gärna ha den i amerikanske våningstårtstil.Men vid bröllop skulle man inte ha en sådan mörk tårta. Det blir inte fint mot den vita klänningen. Men han kunde väl göra det om jag väldigt gärna ville men han tyckete att jag skulle fundera över det. Sen gjorde han av någon anledning bara rosor inte andra blommor, trots att jag vet att han kan göra det. Han rekommenderade heller inte sådan tårtformat utan ställning (såndär som det blir luft emellan) Visst en sådan blir ju kanske bättre då tårtan ska räcka till 100 pers. Men då ville jag att luften mellan tårtvåningarna ev. dekoreras med blommor (har sett bild med riktiga blommor som de bara lägger emellan) Hepp, det gick inte heller, då det är inget man tänker på. MEN JAG GÖR JU DET. Tycker att det är apfult med sådan ställning, där det inte blir någon följsamheten för blicken (eller vad man nu ska säga)
  • FruFA

Låter mums med tårtbuffé!
    Skall ni ha tre-rätter innan?

Pärlhönan skrev 2008-01-25 18:08:00 följande:
    Har funderat lite på henne. Hon har ju kalasbra pris, men det tror jag kompenserar priset ifall hon har leverans, då festen kommer att vara totalt åt motsatt hållAnnars har jag börjat fundera på min första ide, med att ha tårtbuffe
  • FruFA

Det får vi hoppas
    Jag bor i Hjo - så jag hämtade min 30-årstårta hos henne!

Pärlhönan skrev 2008-01-25 18:19:25 följande:
    Har mejlat henne nu Hoppas att hon kan leverera.
  • FruFA

Vi skall ha tre-rätters med tillhörande viner, och bröllopstårta med kaffe & avec.
    Vi valde en lätt & fräsch dessert som inte kommer kännas så tung. Men vi skall proväta bröllopsmenyn på Karstorp om tre veckor 6 se så att det känns ok.

Pärlhönan skrev 2008-01-25 21:30:35 följande:
    Japp eller två-rätters o köra tårtorna som dessert. Då vi kommit på att man ofta inte orkar tårta annars. Så vi får se.Tack för tipset Ulrika.
  • FruFA

Jo, och vi har tänkt ha mingel, "bensträckare" & bröllopsvals innan tårtan...
    Så jag tror nog att det går ner en tårtbit
    Mickes tös skrev 2008-01-25 22:53:20 följande:

jag vill också ha tre rätters och sedan tårta, vet att det kan bli mastigt, men vad då det är bara en gång
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2