• FruFA

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

Pannacotta är ju jättegott! Låter smarrigt med jordgubbs- & basilikasallad

När gifter ni er?
    Vi gifter oss i maj.

Pärlhönan skrev 2008-01-25 23:40:34 följande:
    Ja vi stor o funderar fortfarande. Vi har planerat för 3-rätters så vi får se. Det är iallafall inget vi behöver bestämma änIfall vi ska ha efterrätt har vi pratat om att ha i glas en mini pannacotta (stavning?) i botten sedan en jordgubb-basilikasallad på. Pannacottan ska vara så tunn som möjligt
  • FruFA

När gifter ni er?
    Vi gifter oss 10 maj !

Thailand 08 skrev 2008-01-28 22:52:38 följande:

Är jag först ut ?
  • FruFA

Då är du först ut ! Vad spännande!! Skall ni vigas i Sverige & i Thailand?
    När vi var i Thailand i vintras så fick vi besvittna två strandbröllop. Sååå fint!!
    Lova lägga ut bilder sedan, ok?

Thailand 08 skrev 2008-01-28 22:57:50 följande:

På fredag!! och 14 /2
  • FruFA

Låter jättehärligt! Perfekt tid att åka bort till ngt varmt ställe oxå...
    Ha en underbar resa & bröllop, om vi inte "ses" innan.

Thailand 08 skrev 2008-01-28 23:28:24 följande:

Japp borgerligt för papprens skull och sen ceremonin vi Na Muang vattenfallet på Koh Samui.lägger ut bilder i mars när vi kommit hem
  • FruFA

Hihi, jag med...

Thailand 08 skrev 2008-01-29 08:51:28 följande:

Fru FA: Vi hinner nog "ses", hänger här rätt mycket
  • FruFA

Vi bokade tid i dag, och skall dit nästa lördag. Tittade in på deras hemsida, och de har ju en massa märken (Lilly, Forever Yoours, Aspera) som alla har klänningar mellan 5-10.000 kr.
    Men det finns säker de som är både dyrare & billigare.
    Vad har du för klänningsbudegt? Kan du inte säga det till dem innan du börjar prova på St Remi?

rosalin skrev 2008-01-29 14:51:20 följande:
    hej hejoj vad jag är dålig på att titta in här. Hoppas att det går bra med allt planerande. En fråga bara, ni som varit på StRemi och provat klänningar. Nån som har lite prisuppgifter på nån av klänningarna. (vill veta ung vilken prisklass det rör sig om) Ska dit och prova på tisdag och jag vill inte att jag ska få choken när jag står där och välja bort klänningar enbart för prisets skull
  • FruFA

Precis så tänker jag oxå - absolut, det viktigaste är att hitta en klänning som är 100%. Jag har ungefär samma klänningsbudget, helst under 10.000 kr.
    Jag funderar oxå på det med att ta med foton. Bra, tror jag... För då kan de ju lättare ta fram ngt de redan innan vet att du gillar.

rosalin skrev 2008-01-29 15:19:18 följande:
    I huvudet har jag en budget på någonstanns 8-9000 kr. Men sen har jag väldigt svårt att hitta en klänning som jag verkligen gillar så jag tänkte att jag inte ska begränsa mig genom att säga min budget till dem. Men samtidigt är jag nog inte beredd att betala 12000 för en klänning.. svårt det där.Tror du att man behöver ha några bilder med sig på vilka klänningar man gillar?
  • FruFA

Hihi, bra idé !

rosalin skrev 2008-01-29 15:32:01 följande:
    Ja, jag får nog sätta mig och välja ut några foton.. fast det är mycket lättare att säga vad man inte gillar. Kanske ska välja foton på sådanna jag inte vill ha och säga att allt som inte ser ut såhär vill jag prova
  • FruFA

Ni som varit på St Remi, finns det några klänningar i lite större storlekar (44)?

• FruFA

Ja, det skall jag göra. Bra idé !
    Min F skall nog ha jackette (stavning?).

Vi åker till Selma Lagerlöf Spa i helgen & gottar oss - annars hade jag gärna åkt på Bröllopsmässa i Tidaholm!
    Ni får berätta vad jag missade, ok?!

Annajohan skrev 2008-01-30 12:14:59 följande:
    Vi var på stremi och provade kläder till the man 2 be och de hade massor med kläningar ju så det finns helt säkert klänningar i alla stolekar, du kan ju ringa dit innan kanske och be dem ta fram i din storlek, du hade nämligen bara en mindre del av allt de har framme, så blir det lite mindre väntetidvi ska dit igen och prova lite till...kan ju inte bestämma oss för vad johan ska ha på sig...har framkallat ett par kort då som vi ska ha med. man vill ju att det ska vara perfekt.vilka ska till tidaholm på lördag då?
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2