• Gable

Äntligen fredag del 12

Det är väl på tiden att jag startar upp en tråd

Jaha, då är vi här igen då.
    Ni vet drillen: Välkomna jada jada jada...

22344+1244 blir 23588

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-02 23:20
    plus 780 totalt 24368

• Svar på tråden Äntligen fredag del 12
  • äntligen på väg

Jösses, har du redan börjat jobba lite Janos, tyckte det var aldeles nyss Elias föddes! Men tiden har väl hunnit gå utan att man märkt det antar jag

Jag ställer gärna upp på jobbyte. Det går bra att byta precis just nu faktiskt då jag insett att det blir kvällsarbete idag (förutom när jag surfar lite mellan förstås ).

• Fru Hilde

JA byta jobbmånad... hi hi... undras om det kan kvala in till en dokumentär... dokusåpa måhända. vi har ju milt sagt skilda kunskaper och arbeten Det som vi har gemensamt är vår utomordentligt höga intelligens JAPP !!!

• äntligen på väg

Ok, pax för att byta med APG!!! Jag tar mig gärna en sväng Långtbortistan. (Kanske blir en hel del för APG att göra om vi beslutar att byta tillbaka igen bara )

• janos

Vem får jag byta med?

Äpv, jag har inte börjat ännu, utan i maj och juni ska jag jobba tis kvällar kl 15-21.15, bara för att kunna spara dagar och kunna vara hemma längre med elias.

Maken kan då jobba 7-14 och jag 15-21.15.

I aug och framåt jobbar jag tis kvällarna och varannan lör kl 12-20. Tanken är att jag är hemma till årsskiftet, då elias blir 16 mån.

Kan tillägga att jag inte är det MINSTA sugen på att jobba. Skulle lätt kunna bli hemmafru!

• äntligen på väg

Låter som ett bra upplägg tycker jag. Skönt att bara gå in och jobba några timmar och få lite förlängd mammaledighet.

Känner oxå att jag skulle vilja vara hemmafru just nu, fast känner jag mig själv rätt så skulle jag nog klättra på väggarna efter ett tag, men en månad eller så hade jag gärna tagit!

• anne på grönkulla

Jo, det är nog kul ett tag, men inte i längden, gissar jag. Man behöver ett sammanhang och att träffa vuxna o så.

Pratar ofta om det där faktiskt, eftersom jag känner många som lever så att den ena är hemma iallafall ett tag.

• Fru Hilde

Jag klarade INTE att var hemmafru. blev helt förslappad, fick inget gjort och mådde bara kass. Jag hade alldeles för lite stimulans. Annat är det nog i andra länder där det är vanligare med hemmafruar. Där finns det sociala nätverk med hemmammor som kan träffas, hjälpas åt osv. Min syster är hemmafru och trivs tydligen ypperligt med det, men så bor hon i ett bostadsområde där säkert hälften av kvinnorna är just hemmafruar.

Svar på tråden Äntligen fredag del 12