• Waersta

Örebro-bröllop 2008

Skriv väldigt enkelt i inbjudan och sen så skriver du lite mer utförligt i infolappen som du skickar med.

Jonna83 skrev 2008-01-28 19:55:21 följande:
    Ahh jag behöver Hjälp!!Har suttit o försökt skriva inbjudan till våra bröllopsfest gäster.. Alltså de som inte ska vara med på vigsel o middag utan får inbjudan till endast festen på kvällen.. Vet inte hur jag ska skriva!!Så här ser det ut nu..Vigsel kommer ske mellanJonna Ölvestad & Jonny Wernerden 16 augusti 2008 Klockan 19 .00 bjuder vi Er på bröllopsfestI Hardemos bygdegård, Kumla.Där serveras tårta och dryck(och sen då!? Hur skiver man att det är ett band som spelar o att de fr ta med egen dricka? Vi bjuder på den till tårtan men sen tror jag de får ta med eget... Och det innan känns inte så bra heller..)Klädsel : KavajNågra förslag?!
  • Waersta

All nyttig information, var festen är, info om klädkoden, nummer till toastmaster, vägbeskrivningar, övernattningsmöjligheter kanske osv.

Ilbäcksan skrev 2008-01-29 10:13:03 följande:
    En fråga, vad är det för informationsblad ni pratar om, vad innehåller det?
  • Waersta

Vad avundsjuk jag blir. Jag vill också gå på bröllop!

Grund skrev 2008-01-29 10:16:29 följande:
    E hjärta A:Det är inte så att jag fick inbjudan från dig igår???Jag är M hjärta H skulle man kunna säga
  • Waersta

Sorry, missade att du redan svarat.

lillaj skrev 2008-01-29 10:31:17 följande:
    Vi skriver bara jättekort i inbjudan (vem som vigs, vilken kyrka, tid, middag/fest vart, osa, klädkod) och sen bifogar vi ett A4 med all övrig information som gästerna kan behöva med tex vägbeskrivning till kyrkan, info med telefonnummer för de som vill övernatta efter festen, vad vi önskar, vad som gäller alkohol (bar öppnar efter kaffet), barn, transporter gäster kyrka-fest samt fest - hem, kontaktuppgifter mm
  • Waersta

Ugnsbakad laxfilé m romsås
    Soya marinerad kycklingfilé m. soltorkade tomater & oliver
    2 sorter kallt kött, tex marinerad fläskfilé & rostbiff
    Grekiska köttfärsbiffar
    Lönnerbergaskinka
    Parmaskinka
    Salami
    Grönsallad, grekisksallad, potatissallad/potatisgratäng
    paj, tex broccoli & ädelost
    Ruccola & tomat
    Västerbottenost
    marinerad vitlök, kapris
    smör, bröd, 3 sorters ost.

ELLER

Parmainlindad kycklingfilé,
    grekiska köttfärsbiffar i tomatsalsa
    spenatfyllda smördegsknyten
    marinerade räkor
    salami
    couscoussallad
    pastasallad/svamplasagne
    fransk potatissallad/örtpotatis
    grekisksallad
    mozzarellasallad m. tomat & basilika
    ruccolapaj m soltorkade tomater
    oliver
    pesto
    minigrissini
    smör
    bröd
    ostar

130:-/pers

Vad tycker ni?

• Waersta

Tack för att ni röstat. Det lutar åt nr 2.. men jag vill gärna ha marinerad vitlök. Kanske det går att byta lite emellan.. reagerar lite på att det inte är någon frukt med, men det kanske vi kan fixa själva.

Det är ifrån Odensbacken.

• Waersta

Precis. Vad har ni valt för meny?

Ilbäcksan skrev 2008-01-30 10:00:06 följande:
    Ska ni ha Ethels catering? Det har vi också :)
  • Waersta

Vad betalar ni för det?

Ilbäcksan skrev 2008-01-30 14:02:58 följande:
    Vi åkte dit och pratade med henne och då fick vi lite förslag men bestämde oss för en italiensk sallad med parma till förrätt, oxfilé och någon örtpotatis med kantareller(jag minns knappt för det var i somras vi var där....)och sen fruktbuffé med chokladkaka till efterrätt. Sen gör hon även bröllopstårtan och har med sig servitörer, så det behöver vi inte heller tänka på :)
  • Waersta

Vi ska köpa våran tårta ifrån odensbacken, underbara tårtor!

marjoh skrev 2008-02-04 10:24:22 följande:
    HejVi ska gifta oss i Ervalla kyrka 28 juni i sommarHar ni något bra tipps på var man köper bröllopstårtan, vilka är bäst på det?
  • Waersta

Fast vi ska ha tårtan från kondis i odensbacken. Därifrån beställer vi jämnt när barnen fyller.

Ilbäcksan skrev 2008-02-04 12:31:46 följande:
    Vi ska också gifta oss den 28 juni, fast i Ekeby :) Vi beställer tårta från Odensbacken också, Ethels catering.
Svar på tråden Örebro-bröllop 2008