2008-08-09 skrev 2008-01-13 00:13:01 följande:
Mica o Krille skrev 2008-01-12 23:46:24 följande:
Känner precis som dig! Känner mig inte heller riktigt hemma bland de "dyrare" bröllopen. Nog skulle vi säkert kunna ha råd med ett dyrare bröllop, vi har ju båda jobb. Men vi har valt att försöka hålla oss till 20000-25000 kr enbart för att vi tycker det är onödigt att slänga ut så mycket pengar på en dag i sitt liv. Vi tror vi blir MINST lika lyckliga ändå! Vi satsar istället på att spara pengar till sådant som kommer efter bröllopet....hus..barn...osv.Hade jag fått bestämma hade vi inte ens haft någon fest tror jag, men det är viktigt för min blivande, ungefär som att vår vigsel i kyrkan är viktig för mig, så då möttes vi på halva vägen! Ikväll sitter jag däremot och letar underkläder på internet, till bröllopsnatten. Och DET är något som jag kommer att unna mig! Eller..unna min blivande kanske man ska säga! *haha*Jag tycker om att kunna känna mig vacker i fina underkläder och desto viktigare är det på bröllopsnatten/morgonen efter.
Ja så tänker vi också.
Jag ville ha borgeligt först men min blivande ville ha kyrkligt så han fick in mig på den banan o så ville han ha fest så det fick han också. Jag får ju bestämma allt det andra så.
Men det ska bli roligt med en fest efteråt, fira att man har blivit man o hustru!
ja, jag ska också unna mig snygga underkläder. Man vill ju vara fin för sin man!! Blir inget hotell men läckra underkläder iaf, om han hinner se dem innan han somnar. Haha.
jag är ju mammaledig nu så lite kärvt med pengar, men vi får hjälp fårn hans mamma. Hon som insistera, vi tacka nej men hon vägrar ta ett nej. Gulliga människa.