Inlägg från: Mica o Krille |Visa alla inlägg
  • Mica o Krille

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

Joakina skrev 2008-01-14 10:13:43 följande:
    Jag har ett litet tips ang inbjudningarna.Jag ska göra mina själv och har funderat på det här med kuvert. Vart man än läser så står det: Välje ett kuvert som sticker ut. Som är ögonfallande.*hm*... men ett kuvert är inte så billigt. Dessutom rivs det upp i några sekunder och sedan är det värdelöst för mottagaren. Så då började jag fundera på andra alternativ... Cellofanpåsar finns. Jättesnyggt! De kostar ca 1-2 kr per st.Men så igår kom jag på det! Jag paketerar in dom i bakplåtspapper! sagt och gjort klippte jag och klistrade och vips hade jag fått mig ett snyggt kuvert. På framsidan sätter jag en klisterlapp med adressen och på baksidansigeillstämplatjag igen det. Igenom papperet ser man den snygga - om än billigt hemgjorda - inbjudan.... Läckert!Kostnaden för kuvertet blir förmodligen i ören. 2 kuvert per bakplåtspappersblad, av en rulle som kostade 5kr (Dollarstore).Lite pyssel men resultatet blev jättebra. (och billigt - det gillar jag!)
    Härligt tips. Synd att jag redan köpt kuvert. :/ Annars hade jag gjort detta på en gång!
  • Mica o Krille
    Joakina skrev 2008-01-14 11:01:51 följande:
    Visst är det ett enkelt och billigt tips! För att göra dom lite extra LYXIG tänker jag droppa en eller ett par droppar av någon doft i kuverten...
    En doft, vad för doft? Spreja lite parfym. Hehe, jobbigt om nån är allergisk.
    Jag måste åka o handla mer sidanband till mina servetthållare, men kommer ingen vart, min dotter är sjuk.. Imorn skulle jag åkt till panduro o handlat det sista till inbj korten, det lär inte heller bli av. Får skaffa abrnvakt, hehe. Måste ju skicka dem på ons, tors senast! Det blir lite knas när barna är sjuka.
  • Mica o Krille
    Joakina skrev 2008-01-14 11:36:25 följande:
    *hm*... tack för tipset... tänkte inte på det....
    Man kan inte tänka på allt!
  • Mica o Krille

Jag hittade faktiskt kort o kuvert för.. 3kr st.

• Mica o Krille
    eveluscious skrev 2008-01-15 23:02:33 följande:
    orginella Har du gjort dem själv? Sambon tyckte dock dem såg lite "skräckfilmsaktiga" ut...han gluttar över axeln! Stämmer hårfärg, klänning osv överens med verkligheten?Mica o Krille skrev 2008-01-15 09:24:25 följande:
    Haha. Ja jag har gjort dem i socker. Är inte helt nöjd o ja kläderna stämmer överens.
    Och håret. Och ögonfärg...
  • Mica o Krille

Ska ni ha datorn på festen?

• Mica o Krille

Ja det är ju jätte smart!
    Synd att vi inte har en bärbar bara... Hade jag också gjort det!
    Känns jobbigt att dra med sig både skärm, tangentbord... Dator,, ja alla stora klumpiga saker.

• Mica o Krille
    kalix skrev 2008-01-17 12:46:24 följande:
    Kommer nog också antingen låna en laptop eller gömma datorn i ett hörn någonstans...
    Ja det var ju smart. Ska prata med älsklingen vad han tycker om det.
    Mkt lättare ju!!

Annars kan jag fråga min syster om jag får låna hennes laptop.. Undrar om jag får bombardera den med musik.. hmm..
  • Mica o Krille

The Bumblebee skrev 2008-01-17 19:08:45 följande:

Mica o Krille skrev 2008-01-17 18:11:45 följande:
    Du kan ju spra musiken på ett USB-minne så behöver du inte ladda datorn full.
    Vad smart du e då!
  • Mica o Krille

The Bumblebee skrev 2008-01-17 19:23:25 följande:

Mica o Krille skrev 2008-01-17 19:19:37 följande:
    Jag har mina stunder
    Haha
    Ja det är tur att man har sådana ibland.

Ååh i helgen ska vi åka o titta på kläder åt min m2be, ska bli såå mysigt att se hnm i de snygga kläderna.
  • Mica o Krille

The Bumblebee skrev 2008-01-17 19:42:42 följande:

Mica o Krille: Vad trevligt! Vad är det tänkt att han ska ha? Har ju upptäckt att det är en hel djungel när det gäller brudgummens kläder oxå *suck*
    Jadu, i bröjan var det tänkt det jag har i galleriet men nu har han fått för sig att han ska ha benvit kostym, frockcoat. Med grön väst.... Haha. Jaja, det är han som väljer. han vill pröva det iaf.
  • Mica o Krille
    Skimra skrev 2008-01-18 08:28:41 följande:
    Min klänning är inte bestämd ännu. Men sambon ska ha svart kostym, vit skjorta och röd slips. Väst har vi inte bestämt ännu om han ska ha. Min tärna ska ha www.gojane.com/24016.html denna klänningen. Och våra näbbar ska antagligen ha klänning och kläder från Ellos. www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspxDenna klänningen i vit med rött band och samma med pojkens kostym. Vitt med någon röd detalj.
    `

Jag funderade också på den klänningen till min dotter. Sååå fin.
  • Mica o Krille
    malous skrev 2008-01-17 22:36:24 följande:
    Då behöver du nog flera USB-minnen, eller?The Bumblebee skrev 2008-01-17 19:08:45 följande:
    Troligen... Är inte så insatt i det där. Hahaha...

Idag ska vi till ÖB, weeeei. hoppas man finner nåt billigt o bra där. Så skönt att göra nåt!
  • Mica o Krille
    anirac1 skrev 2008-02-13 22:44:36 följande:
    Jag har inte lagt ngn budget - vet inte var det slutar Till idag har 18.500 gått åt Det dyraste var ringarna 4.800,- än så länge och vi ska ha varsin men det är inga stenar i min ring ...Sedan kom musiken 2.250 och det är det billigaste jag kan få tag på - en vanlig DJ Tjejen som sjunger i kyrkan ska sjung 4 sånger och då ramlar det på en tusing tillJagade den billigaste blomsteraffären 1500,- Min droppformade bukett med rosor, tärnbukett,bestman och gubbens lilla blomma är med där Frissan ville ha 1450,-Fotografen 2300.- för ca 50 bilder - är väl ok Kompisen fixar trerätters tillsammans med några st för ca 2000,-och det är för 60 personer Lokalen 1200,-Tårtor kostar 1600,-Transport för oss till fotograf och kyrka och fest 500,-En del av maten och alla inbjudningskort Tackkort placeringskort vigselprogram och festprogram och fotografering och filmning får vi som presenterNu är vi uppe i ca 18-19000,-Har just nu sparat 21000,- MEN jag har ingen klänning än och vi ska vigas 6/6 -08 så finns det någon som säljer en brudklänning så säg....Tycker jag har hållt mig till låg budget men det drar iväg iafC
    Vad ska ni ha för mat?
    2000 var ju väldigt billigt, ge mig tips! det jag hjar räknat ut till 50 pers är 3-4000 kr. :-/
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-