Inlägg från: 2008-08-09 |Visa alla inlägg
  • 2008-08-09

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

och jag borde verkligen ta tag i våra inbjudningar, har hälften klara bara..
    men istället sitter jag här med gästlistan och försöker få ihop en bordsplacering bland de jag vet kommer.

• 2008-08-09
    Bellanote skrev 2008-02-25 20:34:24 följande:
    20080809 jobbigt med bords placering vill inte ens tänka på det..
    Jag fattar faktiskt inte hur jag NÅGONSIN ska kunna få till en placering som är bra..
    Var sätter man tex ungdomarna som inte ingår i "barnen" och inte i "våra mer vuxna kompisar".
    Som ex min systerson 16 år. Eller systerdottern 13 år.
    Någon som vet?
  • 2008-08-09
    Ullrika skrev 2008-02-25 21:02:36 följande:
    Det där är svårt, jag var på bröllop när jag var 13 och blev placerad vid barnbordet, näst äldst var min fyra år yngre syster. Jag var jättearg för jag kände det som att jag blev utsedd till gratis barnvakt. Hur stor spridning är det i åldrarna bland "barnen"? 16 kan jag tycka ska få sitta bland de vuxna.2008-08-09 skrev 2008-02-25 20:42:39 följande:
    Här är åldrarna på alla under 20 år
    18, 17, 16, 16, 16, 13, 11, 9, 9, 8, 6

18-åringen och 17-åringen är jag redan på det klara med att jag sätter vid några andra kusiner.Men hur gör man med resten? 11-6 är pojkar, funderar på att sätta dem vid ett eget bord och sätta 16-åringarna och 13-åringen vid de vuxna.
  • 2008-08-09
    malous skrev 2008-02-25 21:21:13 följande:
    Hur vuxen är 13-åringen? Kan ju skilja en del men jag hade lätt suttit vid de vuxna när jag var tretton om jag fått välja och tror inte att ngn av de andra gästerna misstyckt iaf men vissa trettonåringar kanske är mer som barn?
    Nä men 13-åringen är tjej och till åldern mycket mogen måste jag säga. Så jag tycker nog att hon mer hör till de vuxna..
    Inte så kul heller om hon ska sitta vid pojk-bordet isf..
    Men som Bellanotte sa, det kommer ju att bli jättebusigt vid pojk-bordet! Inte för att det gör mig det minsta, vill att även barnen ska ha roligt på vår fest, på det sätt barn har roligt på!
  • 2008-08-09
    Bellanote skrev 2008-02-25 21:27:20 följande:
    nej det kan ju va roligt med liv med..
    Haha ja till en viss del, men just vid sånna här tillfällen gör det mig inte så mycket med lite stoj faktiskt
    Dock ska barnen sitta TYSTA i kyrkan annars får dom en väldigt arg moster och en väldigt arg farbror = oss
  • 2008-08-09
    eveluscious skrev 2008-02-25 21:34:45 följande:
    Nu är jag klar Har gjort fyra olika varianter....kortet där jag kluddat dit våra namn; namnen ska isf givetvis printas i något fint teckensnitt, inte mina kråkfötter Vilket gillar ni mest? Och vad kan jag göra för att piffa upp dem ytterligare? Tips?www.brollopstorget.se/hem/eveluscious/galleri...
    Tycker helt klart nr 1
  • 2008-08-09

Oj jag längtar inte precis till att vi ska börja beräkna hur mycket alkohol som ska köpas in...tycker det är otroligt svårt..
    Men redan nu vet jag nog att vi köper lika mycket vitt som rött iaf (3L boxar), tar det slut så tar det slut, då får man dricka något annat!

• 2008-08-09

Hurrar också för oss, tycker det är toppen med en budget-tråd!
    Lite trist dock att många inte verkar förstå att bara för att vi har ett budgetbröllop, så är det ju inte "billigt", alltså i den bemärkelsen att vi skulle bjuda på billig sk*tmat och billigt sk*tvin! Vi lägger bara pengarna på de rätta ställena!

• 2008-08-09
    Troll1 skrev 2008-02-29 20:59:08 följande:
    Har en fundering när det gäller tårtor. Det är ju väldigt dyrt, men på vår ICA Maxi finns det alltid helt fantastiska tårtor. En 12-bitars kostar i snitt 200-250 kr och de är så fint garnerade. Min sambo köpte en mörklila hjärt-tårta (princess) när jag fyllde 40 år i höstas. Har sett jättefina med mousse osv. Kan man inte best därifrån och hyra en ställning? Det måste bli mkt billigare...
    Tycker jag verkligen att man kan, jag ska tex göra vår tårta själv! Gör vanliga tårtor och garnerar de med sugarpaste. Sen ställer jag tårtorna på en tårtställning pappa ska göra.
  • 2008-08-09

Vår hund ska också vara med på bröllopsbilderna!
    Dock får hon åka hem till mamma och pappa när vi festar. Hon skulle ha askul på festen, hon är supersocial, men vill inte ha en hund springades på dansgolvet!
    Jag skulle ALDRIG godta att någon tog med sig hunden på ett bröllop?! *jisses*
    Men som eveluscious sa, möjligen att de har hunden VID bilen så kan vi serva med vatten och så, men absolut inte I bilen..

• 2008-08-09
    Nufsan skrev 2008-02-29 21:52:55 följande:
    Varför inte i? Det är ju kväll?? Bilen lär ju knappast stå i solen. Den här hunden skäller om den skulle ligga ute!2008-08-09 skrev 2008-02-29 21:40:17 följande:
    Ja alla gör ju som dom vill, jag skulle aldrig ha min hund i en bil, i augusti månad...oavsett om det är kväll eller inte...
  • 2008-08-09
    eveluscious skrev 2008-02-29 21:56:25 följande:
    Ja vår vovve kommer nog va med under middagen iaf. På kvällen får vi se vem som tar med sig honom hem Kan iaf inte tänka mig bröllopsbilderna utan honom! Vår bebis! Ja folk fixar ju barnbord, barnvakter osv. Jag och min m2b är hundmänniskor så att göra samma sak för vovvarna skulle kännas helt OK! 2008-08-09 skrev 2008-02-29 21:40:17 följande:
    Haha, det har du helt rätt i!
    Nu tror jag dock inte att vi har det problemet, våra gäster har nog vett nog att lämna hunden hemma hoppas jag.
  • 2008-08-09
    Nufsan skrev 2008-02-29 22:10:42 följande:
    Det beror nog på vart i landet man bor. I somras så hade vi inte nämnvart varmt.. ens dagtid så det oroar mig inte och man sätter inte en hund i en bil med alla rutorna uppe, utan givetvis är de nere. 9 augusti oroar jag mig inte för det.
    Hoppas att ni får en lagom-varm dag då! Själv hoppas jag på tok-finväder!
  • 2008-08-09

Man kan ju undra varför hon ens vill ha med sin hund om den är skällig? Snacka om onödigt stressmoment!

• 2008-08-09
    BlivandeFruJohansson skrev 2008-02-29 22:27:55 följande:
    Har idag shoppat billiga saker på Ikea Fat till blockljusen kostade 5 kr/st. Ljusstakar till värmeljusen kostade 15 kr för 12 st. Vaserna till rosorna kostade 5 kr/st! Så blev billigare än vi räknat me
    Härligt! IKEA är ett bra ställe de! Ska själv dit och handla ljus och servetter om ca 2 veckor.
    Ska dessutom titta på ljushållare, köper om de inte är alltför dyra.
  • 2008-08-09
    johansdotter skrev 2008-03-01 11:39:13 följande:
    ...hmmm...bauhaus....skulle det juh vara...
    Vilka platser i sverige finns bauhaus då? Lät ju jättebilligt ju!
  • 2008-08-09

Angående det här med kostnad av ringen. Vi hade från början tänkt oss min vigselring för ca 3000 kr kanske (inräknat i budgeten).
    Men så en dag för ca 3-4 månader sedan så gick min käre blivande man och köpte sig en splitterny cross! Och då fick han så dåligt samvete att han har "råd" att lägga pengarna på något sånt, men inte på en ring till mig som jag verkligen vill ha.
    Så nu ska jag få en ring för ca 7000 kr istället och då ligger den utanför vår budget, eftersom att sambon sparar till den själv.

Och min klänning kostade bara 800 kr så där spar vi in!

Nä men jag håller med, det är ju väldigt olika på vad man vill lägga pengar på, tex så är det totalt oviktigt för oss att ha en proffsfotograf.
    Vi kommer även att ha betalbar, vilket gör att kostnaden hålls nere betydligt.

• 2008-08-09

Idag tittade jag på tiaror!! Blev kär i 2 st
    Det är min tärna som har dem, då hon är frisör så har hon inhandlat några stycken som hon kan använda (alt att brudarna köper dem).
    Vi kommer att bestämma slutgiltigt vilken det blir, i sommar då vi ska provgöra frisyren!
    Men även här kommer jag billigt undan då jag får köpa dem mycket billigare av henne.

• 2008-08-09

Shit idag fick vi i ett vips 10 till på gästlistan...
    Men då det var min pappas önskemål tog jag faktiskt upp med mamma idag att jag måste få veta isf vad de tänker bidra med (jag vet redan att de tänker göra det). Jag orkar nämligen inte med stressen att bara bjuda och bjuda, men inte veta om vi kommer att ha pengar..
    Så nu måste jag göra 4 inbjudningskort till! Jag som precis var färdig!!

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-