Inlägg från: grabbarna |Visa alla inlägg
  • grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

vi kollade på catering men för det pris vi tyckte var rimligt var det en fjantigt liten buffe, nog vill jag ha mer är 3-4 rätter att välja mellan annars skulle maten gå på runt 10 000 och det känns lite väl, när vi hade fest för 30 pers gick maten med snacks och allt på ung 3000:- men då var det potatisgratäng och stek

• grabbarna

vi blir bara ung 50 gäster och anledningen till att vi funderar på buffe är att det inte finns nåt värmeskåp eller dyl och att hålla tex potatisgratäng till 50 pers varmt + ev kött blir så bökit så vi ska nog ha lite kallt kött ev tjälknöl, rostbiff etc men jag tar gärna emot recept på kall fläskfile. och funderar på lite olika potatisallader till det och även pastallad

Yrvädret skrev 2008-02-22 14:12:29 följande:
    Hej!Har nu läst igenom alla 49 sidor av tips och antecknat det jag eller vi kan ta till oss;)Vi ska nog ha ungerfär samma budget/pers. som många av er men vi kommer att ha fler gäster än de flesta här har skrivit iaf. Vi kommer nog bli uppåt 150 st och tänker oss en budget på kanske 35 000, men det är max. Helst ser vi ju att det blir billigare förstås. Är det någon mer som tänkt sig så många gäster?Vi hade däremot inte tänkt oss någon buffé. Verkar svårt att beräkna tycker jag plus att det kanske blir mindre lyckat om 150 pers. ska springa och ta mat hela tiden. Kan nog bli lite rörig. Hade tänkt att köpa fläskfilé och göra två olika recept på det, kallt och sedan beställa två sorters potatissallader från en stor matvarukedja med restaurang. Sen gör vi någon rolig sallad till det och bakar bröd förstås. Typ pitabröd hade jag tänkt mig. Någon mer som tänkt sig en enkel rätt som middag?Förrätten är lite osäkert, men kanske bara chips med olika dipper eller så. Någon som har ett lätt och billigt tips som är rimligt att göra till 150 pers?Och så blir det kladdkaka till efterrätt. Den kan man ju förbereda och frysa in. Tänkte däremot ha någon specialsmak på den, kanske banan, apelsin eller mint, så det inte blir så vanligt...
  • grabbarna

tack det lät smarrigt

Nienna skrev 2008-02-24 11:49:04 följande:
    Tipsar om ett underbart recept, det står oxfilé, men jag brukar göra den på fläskfilé (eller älgfilé när jag har det!).www.ica.se/FrontServletTänk bara på att köttet måste stekas längre, så det inte är rosa, om ni tar fläskfilé istället för oxfilé!
  • grabbarna

just handelsträdgård har jag funderat på om det blir billigare att kolla upp blommor via ist för en blomaffär

• grabbarna

om ni skrivit att ni inte tänkt att barnen ska komma med undrar man ju lite hur dom kunnat missuppfatta det men dom kanske ränknar sig till dom närmaste..du får nog helt enkelt bara säga igen att barnen inte är bjudna även om det känns taskit att säga så

• grabbarna

vad skönt att hon inte blev sur eller så

• grabbarna

nej antalet stiger fort, själv funderade jag på om det var ok att bjuda släktingars barn men inte kompisar för 4 pers blev helt plötsligt 10 om deras barn ska med..

• grabbarna

bra pris jag ska ringa och kolla senare i veckan from i morgon är de inte hemlig längre iom att jag postade inbjudningarna idag och jag ville inte ringa stället jag funderade eftersom svägerskan och min moster klippper sig där i bland och jag kan garantera att dom antagligen skulle stå vid kassan när jag ringde och höra namnet...sån (o)tur har jag alltid

• grabbarna

funderar på om man när dom osar ska passa på att fråga om dom vill ha vin, öl eller alkoholfritt till maten och då även om dom vill ha vitt eller rött då får man ju ett litet hum...

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-