Inlägg från: grabbarna |Visa alla inlägg
  • grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

du kan ju komplettera med vin från bolaget för har du kvittot kvar får du ju lämna tillbaka..jättesvårt att beräkna sånt där tycker jag..men köp nån fler bag in box om du är osäker

• grabbarna

ser framemot en "riktig" bild sedan

• grabbarna

tycker inte det finns nåt mer du kan dra in på eg utom möjligtvis transporten då du ligger ju lågt redan nu

shit känner jag..jag måste verkligen kolla upp det här med frisyr och blommor för att kunna beräkna

Blondie77 skrev 2008-02-29 08:48:40 följande:
    vi har också en budget på ca 20-25 000, vi är för närvarande 65 pers om alla kommer och vi ska bjuda på buffe och gratis alkohol hela kvällenDet här har jag spenderat hitills:Klänning inkl slöja och frakt 1800 krLokal torsdag kväll till måndag morgon 1300Alkohol köpt i tyskland (resan gratis) 3000Vigselring 1600Inbjudningskort inkl porto ca 500Dekor till borden och lokalen + extra bestick, glas mm ca 800 favours ca 400såpbubblor istället för ris efter kyrkan 300örhängen och handväska och underkläder till natten 270serveringspersonal 1000då har jag hitills spenderat ca 11.000 av budgeten, sen tillkommer våran buffe som vi gör själva för ca 3000 kr + tårta kanske ytterligare 1000 kr, brudgummens kläder och skor, transport från kyrkan, blommor och brudbuktetten och små detaljer som parfym och smink och sånt.Musiken fixar min m2bs bröder, håret gör min frisör kompis, jag sminkar mig själv, skor och halsband har jag sen gammalt, fotograf är en kompis till mig, vi ska inte ha hotell på natten untan spenderar den i vårat nybyggda hus som förhoppningsvis går att bo i då. Bröllopsresa får vänta tills huset är helst klart! Vi har favours istället för tackkort.Har jag missat nått???? någon som har tips på vad man mer kan spara in på? och då menar jag inte att ha en alkoholfri fest osv ..vi ska ha en härlig, rolig och lyxig fest trots att vi inte lägger 150 000 :)
  • grabbarna

nu i studentider kan man hitta bra och billiga kostymer lite här och där, både på dressman och andra herrbutiker H&M har tydligen en för 500:-

såg en annons från en lokal butik om studenkostymer för 1200:- och en kompis man köpte på dressman när dom skulle gifta sig och den gick på 1000:-

sambon köpte sin för 2 veckor sedan för 3000:- men vi skulle på begravning annars hade vi nog väntat men 3000:- känns inte såååå farligt det heller även om 1200:- är bättre

• grabbarna

klart han kan använda samma han har kanske väste l dyl på sitt eget bröllop? annan färg pås lips och dyl så det är lungt.

min sambo hade sin kostym på sin pappas begravning men ska ha den på bröllopet också

Sokkerkakan skrev 2008-02-29 10:40:08 följande:
    Vi kommer sy upp en kostym till min m2b i thailand.. han är ganska kort och har svårt att hitta kostymer som passar, så känns bra att sy upp en efter hans kropp. Men hjälp mig med dilemmat, vi ska på två bröllop i sommar och därför had vi redan innan planerat att köpa kostym där.. nu funderar jag över om man kan ha den på vårt bröllop också, eller måste det liksom vara en ny och aldrig använd till bröllopet? Måste vi beställa 2 kostymer?
  • grabbarna

vet du att vi har valt att ha barnen med men ingen annan äm min mamma har ändå ringt och tyckt det var roligt, ingen av dom inbjudna (förutom ngr kompisar) visste om det innan så vi trodde ju att dom skulle höra av sig men tji fick vi så det behöver inte sitta i det här med barn eller inte..

vi har valt att säga nej om dom frågar extra men sambons brorson fick med sällskap eftersom han har ett onoff förhållande verkar det som-

dock så är min kusinsbarn och hälsar på hos sin mormor och morfar i sommar så dom blev inbjudan utanpå för det känns som ett specialfall men alla andra kommer få nej

Blondie77 skrev 2008-02-29 11:00:22 följande:
    Nufsan: låter som ett dilemma! Jag är egentligen emot att inte bjuda respektive eftersom jag själv varit utsatt för att inte bli bjuden på min sambos kompis bröllop, men då umgicks vi rätt ofta med dom så det var väl inte så konsigt att jag blev stött. Det är ju en lite annan sak kanske med unga kusiners respektive, men känner man att det kanske går att klämma in dom ska man väl kanske försöka göra det. Jag har många singelvänner och räknar väl mer eller mindre med att vi kommer få fler gäster än väntat iom att säkert någon kommer träffa pojk eller flickvän tills dess...däremot har jag sagt som så att efter sista anmälningsdatum kan man inte komma och vilja ha med någon extra. Fast innerst inne hoppas jag verkligen vi inte blir fler nu, kanske inte så stor kostnad iom att vi lagar maten själva men lokalen rymmer egentligen bara 60 och vi har bjudit in 65 inkl oss själva hitills.däremot tycker jag som du att det är trist att dom inte bara kan acceptera inbjudan och vilket/vilka namn som står där utan ifrågasätta det...verkar tyvärr som många råkar ut för det har man ju läst på BT. En del av våra gäster har förmodligen ett horn i sidan till oss nu då vi valt att ha barnfritt, ingen av våra inbjudna barnfamiljer (mest min sambos kompisar) har ens hört av sig och sagt grattis till att vi ska gifta oss vilket dom inte hade någon anning om innan. Det är svårt att vara alla till lags så gör som DU vill, det är trots allt ditt bröllop :)
  • grabbarna

jo man tycker ju att man hör av sig och säger oj vad kul eller oj vilken fin inbjudan! det är bara vänner som sagt nåt ingen släkt förutom mamma som är helt lyrisk istället då

• grabbarna

ja herregud visserligen kan det ju vara svårt att få hundvakt men jag skulle ändå aldrig komma på tanken att be att få ha den med..mamma och pappa vet inte om dom får hundvakt men antingen får dom vara hemma hos oss som bor ung 1 km från festen elelr så kommer dom vara i bilen eller ute det beror ju på hur varmt det är..dom funderade inte ens över om dom skulle få följa med eller inte

Nufsan skrev 2008-02-29 19:16:13 följande:
    Ja du, jag trodde ärligt att hon skämtade, men se det gjorde hon inte. Hennes HUND är hennes FAMILJ, haha! Först svarade hon att då stannar hon hemma och jag svarade, gör det! Men sen så skulle hon försöka hitta ngt alternativ till hundpassning ev ha hunden i bilen!Folk är mer än lovligt galna
  • grabbarna

jag har inte heller vänner och bekanta som hjälper till med vissa saker så dom får helt enkelt kosta men man tjänar lite på att verkligen jaga runt priser också.

sedan gäller det lite att köpa saker pö om pö så att man kan sprida ut kostnaden lite och inte få allt på en gång då gör det inte lika mycket om man hamnar lite över. och jag kommer inte köpa en dyr brudbukett för jag tycker det är huvudsaken att blommorna håller sig fina under fotografering och vigsel så jag köper lösa och binder ihop dom själv.

men sedan jag talade om på jobbet så har jag fått ngt tips på nån som känner nån som känner någon som kan göra det och det och även arbetskamraters barn som ska tillfrågas om vissa saker så hör med arbetskamrater och dyl om dom vet någon som tex sjunger bra, sminkar bra är duktig med hår etc man behöver inte känna alla personligen

för mig är det mest tårtan som ställer till besvär då den måste vara glutenfri i alla fall just den jag äter av sedan får det inte vara mandel eller nötter i en annan del och en tårta alt bakelse ska även vara mjölkfri och det är inte alla som kan baka så så tårtan får nog bli ett bageri trots att det blir rejält dyrt.

• grabbarna

det bestämmer ni själv tycker jag det räcker med kosym om din blivande har typ frockcoat eller dyl har han frack ser det kanske lite dumt ut men så länge ni tycker det är ok så..

men tala gärna om vad det är som kostar för dig så kan vi se om vi kan komma på billigare alternativ

ugla skrev 2008-03-07 09:19:26 följande:
    Ja hade en dyr lokalhyra ifrån början, de ville ha 2000/dygn o de skulle då bli 4000kr. Man vill ju fixa iordning på fredagen o städa på söndagen. Ja sa till uthyraren att ja tyckte det blev dyrt så vi fick ner priset till 2500, helt ok. Lokalen har allt, porslin dukar vinglas osv.Florist i släkten som fixar buketten o olika dekorationer.Min sambo vill ha sin bror till bestman, måste de va lika klädda eller räcker det om bestman har kostym?
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-