• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Sokkerkakan
    eveluscious skrev 2008-02-27 07:35:12 följande:
    Sokkerkakan:Har ni bestämt er för hur ni ska göra än?
    Nope, inte än.. har ju inte "friat" än så det blir inte officiellt förrän efter resan.. men jag hoppas lite på att mina svärföräldrar kanske resonerar som din mamma, att de vill hjälpa med sponsring, för de är inte helt fattiga.. mina föräldrar vet jag att de vill betala helst hela bröllopet men de har inga pengar så det blir nog inte så..
  • eveluscious

Aah just det! När bär resan av? Är du nervös?
    Ja mamma har absolut inte mycket pengar hon heller...men men jag är enda barnet och så där! Däremot kommer min svärfar som HAR gott om pengar inte erbjuda sig att bidra. Men det hade vi inte väntat oss heller

Sokkerkakan skrev 2008-02-27 07:42:33 följande:
    Nope, inte än.. har ju inte "friat" än så det blir inte officiellt förrän efter resan.. men jag hoppas lite på att mina svärföräldrar kanske resonerar som din mamma, att de vill hjälpa med sponsring, för de är inte helt fattiga.. mina föräldrar vet jag att de vill betala helst hela bröllopet men de har inga pengar så det blir nog inte så..
  • Blondie77

va smart att ha med i o.s.a...så långt har ju inte jag tänkt och våra inbjudningar gick ut den 14:e :)...jag har grubblat över det här i många timmar sen i går så jag satte mig med gästlistan i går och tittade igenom namnen och försökte avgöra vad dom dricker (man har ju ändå träffat alla vid nått sammanhang med alkohol) och jag kom fram till att det är nog bara 1 par som inte dricker rött vin trots att varmrätten är kött och det är hon som drog igång i min oro över att jag köpt för lite vitt hahaha (fast det va bra att hon gjorde det så man fick gå igenom det hela lite :)..) nu är jag istället orolig att jag köpt för lite rött! :)...jag har köpt 30 flaskor till 60 personer (och en 3 liters bag in box tillbarbordet) om alla mot förmodan kommer och vi blir 60 pers så är det minst 8 som inte kommer dricka av diverse orsaker och det blir säkert några fler med tanke på att någon kanske blivit gravid tills dess och några kör säkert...Sedan är det ytterligare några som jag tror bara kommer ta max ett glas vin till maten....har jag varit lite för snål med vinet och köpt lite för exakt vad vi behöver? Jag tror 6 flaskor vitt kommer räcka och bli över men 30 flaskor rött blir kanske tight? :( Hur har ni gjort? har ni tänkt hellre för mycket än för lite? hur mycket "för" mycket har ni köpt sådana fall?

grabbarna skrev 2008-02-26 21:33:54 följande:
    funderar på om man när dom osar ska passa på att fråga om dom vill ha vin, öl eller alkoholfritt till maten och då även om dom vill ha vitt eller rött då får man ju ett litet hum...
  • Blondie77

och till alla som inte köpt sin alkohol än! Gör inte mitt misstag och åk i all hast utan att gjort en ordentlig lista på vad ni ska ha som ni helst gått över si så där 100 gånger :)..och vill ni va å den säkra sidan, köp lite mer än vad ni tänkt så slipper ni ha min ångest ;)

• grabbarna

du kan ju komplettera med vin från bolaget för har du kvittot kvar får du ju lämna tillbaka..jättesvårt att beräkna sånt där tycker jag..men köp nån fler bag in box om du är osäker

• Nufsan

Jag tycker det är oerhört svårt att beräkna... I mars åker min m2b ner till Tyskland för att handla och då fungerar det inte med att de ska svara i o.s.a. Vi har tänkt som så att vi köper utifrån att alla dricker rött eller vitt vin och sen att hälften dricker öl till maten och lite så... Blir det ngt över så vet jag att min mamma, syster etc, gärna köper det som blir över och ölen lär aldrig bli problem att bli av med. Så vi köper nig hellre lite för mkt än för lite!

Men det är en ångestladdad sak för man vill ju absolut inte att det ska bli för snålt så när festen börjar är allt slut, hihi.

• Blondie77

Nu kom min klänning!!!!!! jag är galet nöjd med den, den är otroligt välsydd och fick mig att se mycket smalare ut än vad jag egentligen är hehe....bild finns i galleriet, och bilder på klänningen "live" kommer inom kort!...den ser precis ut som på bilden! 1700 kr inkl frakten....FYND!!!!

• Nufsan

Superfin juh och du måste vara smal Den satt jättefint!

• Blondie77

det är inte jag i galleriet!!! den visar bara klänningen :) jag är lite mullig men klänningen satt över förväntan, längesedan jag kände mig så smal och vacker som med den på hehe....jag ska försöka få ut bilder på klänningen i "verkligheten" så snart jag kan :)

• cillissa

Blondie håller med dej om att det är bra att göra en lista, sen så kanske inte det är spriten som är de viktigaste på en bröllopsfest. Ja tycker det räcker med 1 - 2 glas vin och kanske nån mosserande att börja med, ev. nån avec till kaffet, men det ska inte vara nåra mängder

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-