• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Troll1

Hej!
    Sållar mig till gänget här om det är ok, trots att jag är osäker på vår budget... Vi är fattiga kyrkråttor, som vill bjuda fint.

• Troll1
    Nufsan skrev 2008-02-27 15:15:57 följande:
    Åh vad roligt!Jag har tittat lite på deras klänningar och många ser då jättefina ut
    Haha, Nufsan så du är här! å får vi tipsa varann...
  • Nufsan

Heeeeej

Jepp här hänger jag!

När jag klev in här så hade jag en budget på 20 000 att fördela allt på... Nu är vi uppe i 25 000 kr, haha, så det har inte gått åt rätt håll

Troll1 skrev 2008-02-29 07:53:10 följande:
    Haha, Nufsan så du är här! å får vi tipsa varann...
  • Blondie77

vi har också en budget på ca 20-25 000, vi är för närvarande 65 pers om alla kommer och vi ska bjuda på buffe och gratis alkohol hela kvällen

Det här har jag spenderat hitills:

Klänning inkl slöja och frakt 1800 kr

Lokal torsdag kväll till måndag morgon 1300

Alkohol köpt i tyskland (resan gratis) 3000

Vigselring 1600

Inbjudningskort inkl porto ca 500

Dekor till borden och lokalen + extra bestick, glas mm ca 800

favours ca 400

såpbubblor istället för ris efter kyrkan 300

örhängen och handväska och underkläder till natten 270

serveringspersonal 1000

då har jag hitills spenderat ca 11.000 av budgeten, sen tillkommer våran buffe som vi gör själva för ca 3000 kr + tårta kanske ytterligare 1000 kr, brudgummens kläder och skor, transport från kyrkan, blommor och brudbuktetten och små detaljer som parfym och smink och sånt.

Musiken fixar min m2bs bröder, håret gör min frisör kompis, jag sminkar mig själv, skor och halsband har jag sen gammalt, fotograf är en kompis till mig, vi ska inte ha hotell på natten untan spenderar den i vårat nybyggda hus som förhoppningsvis går att bo i då. Bröllopsresa får vänta tills huset är helst klart! Vi har favours istället för tackkort.

Har jag missat nått???? någon som har tips på vad man mer kan spara in på? och då menar jag inte att ha en alkoholfri fest osv ..vi ska ha en härlig, rolig och lyxig fest trots att vi inte lägger 150 000 :)

• Karga81

Blondie77: Har du använt Bt´s budget funktion under fliken "medlem"? Den hjälper en att komma ihåg alla utgifterna.

• Nufsan

Ojojoj... jag har inte räknat med allt i budgeten.

Försöker lura m2b lite Så han inte tror det blir på tok för dyrt, hihi.

Inbjudningskorten inkl porto blev 500 kr nästan precis, det har jag inte räknat med

Klänning 3 000kr
    Ring 6 000kr
    Lokal 500kr
    Porslin 1 650kr
    Bukett 1 000kr
    m2bs kläder ca 750kr (har kostym sen tidigare, aldrig använd)
    DJ 2 000kr
    Mat ca 5 000kr
    Alkoholen, räknar med ca 3 500kr
    Håruppsättning 700kr
    Skor 500kr
    Kläder till barnen ca 2000kr

26 600 kr och då är inte tårtan medräknad och inte heller mina underkläder..

Just ja... transporten från kyrkan... 3 000kr för häst och vagn, men vi har inte bestämt oss för OM vi ska ta den kostnaden eller inte.

Jösses vad det drar iväg :)

• eveluscious

Känner igen det där! Hos oss är det fotografen som drar iväg budgeten! Men man vill ju ha fina bilder.

Nufsan skrev 2008-02-29 07:58:04 följande:
    Heeeeej Jepp här hänger jag!När jag klev in här så hade jag en budget på 20 000 att fördela allt på... Nu är vi uppe i 25 000 kr, haha, så det har inte gått åt rätt håll
  • fitforfight

Blondie77 : var hittar man en vigselring för 1600 kr ??

Jag vill verkligen ha den tunnanste och billigaste ringen för jag använder inte ringar och kommer förmodligen inte ha på mig min Den billigaste jag har hittat är 2995kr ;-(

Skriver ni ner allt ni köper? Jag har ingen koll!

men :

Klänning och underkjol 1500:-
    skor 180:-
    Tiara ,smycken och väska 250:-
    Underkläder 150:-
    Mannens kläder och skor 1900 :-
    Lokal - gratis
    Transport för oss - gratis
    Fotograf 1000:-
    Bukett - gör själv 400:-
    Midsommarbuffe 2000 :-
    Tårta gör själv 400:-
    Busstransport för gäster 3000 :-
    Dricka 6000 :-

sen har jag köpt en massa smått och gott till dukningen som jag inte har någon som helst koll på

• Blondie77

Nufsan: oj 3000 kr för häst och vagn! det låter mycket men det är ju fint med häst och vagn förstås...våran kyrka ligger ca 200 m från festlokalen och vi ska dessutom fotas efter vigseln så vi kommer nog satsa på att hyra en liumosin 1 timma men den är säkert inte mycket billigare det!

Fram för fler förslag på transport!!! det ska gärna va så våran fotograf som också är gäst kan åka med :)

• Nufsan

Jag är inte så hemma på de kostnaderna, men hon som förmedlade kontakten sa att det var billigt iom att det tar dem hela dagen att transportera sig till oss och gör iordning hästarna, men vi har ett annat alternativ på kusk och häst och ska höra vad han ska ha ist, en Nordsvensk hingst blir det då... skapligt ståtlig

Blondie77 skrev 2008-02-29 09:29:34 följande:
    Nufsan: oj 3000 kr för häst och vagn! det låter mycket men det är ju fint med häst och vagn förstås...våran kyrka ligger ca 200 m från festlokalen och vi ska dessutom fotas efter vigseln så vi kommer nog satsa på att hyra en liumosin 1 timma men den är säkert inte mycket billigare det!Fram för fler förslag på transport!!! det ska gärna va så våran fotograf som också är gäst kan åka med :)
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-