• malous

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

Ah, fast man behöver ju inte byta ut så mkt iofs. Och det är ju bara för ett par personer oftast. Har man däremot buffé så kanske de som inte är allergiska/veg. tar av den maten också vilket gör att man måste ändra på hela upplägget, eller?

2008-08-09 skrev 2008-01-26 17:32:06 följande:

Där har du ännu en bra poäng! Vi vet inte än om någon är vegeterian eller allergisk, det får dom anmäla vid o.s.a:t. Så OM det skulle vara så, är det ju bara att lägga till någon rätt för dem! Mycket lättare än att behöva sätta sig och göra om hela menyn!
  • malous

Ok, hoppas att de följer det då för ibland ser det vegetariska så mkt godare ut att gästerna inte "hinner" läsa på lappen kanske ;).

2008-08-09 skrev 2008-01-26 17:59:28 följande:

Fast jag har tänkt skriva små lappar vad allt är och vad det innehåller. Så på det som då kanske är nötfritt, skriver jag "Innehåller ej nötter-för allergiker"Också får väl vårt toastmasterpar klargöra detta också när de ber gästerna ta av maten.
  • malous

Vad bra! ;)

2008-08-09 skrev 2008-01-26 18:24:57 följande:

Det är nog ingen fara, tror inte vi bjuder så ouppfostrade människor faktiskt!
  • malous

Hmm, vi ska köpa champagne när vi är i Paris (för det lär vi vara ett par månader innan, vi gillar Paris) för vi tycker det är värt det.

Mousserande behöver kanske inte bli så dyrt men annars kan man väl ha olika ev. alkoholfria båler och ha en cocktail hour och så fort alla har tagit från bålbuffén så skålar man! Har sett ett jättefint sådant bord i Martha Stewart-boken som jag har, tror att det finns på Marthas hemsida också :).

2008-08-09 skrev 2008-01-27 12:51:32 följande:

Hur gör man med brudskålen när man har ett budgetbröllop? Blir ju inte direkt ekonomiskt att inhandla champagne till alla gäster, inte mousserande vin för den delen heller..
  • malous

Ja, det tycker jag, man kan ju göra den lite mer fancy också. Just bålbuffé brukar imponera (vi brukar jämt ha det på våra fester) för det ser väldigt snyggt ut uppradad i glasskålar (eller andra genomskinliga skålar kanske också fungerar).

2008-08-09 skrev 2008-01-27 13:08:53 följande:

Funderade faktiskt på en bål, funkar det alltså?
  • malous

Kolla martha stewarts hemsida, hon har jättebra tips i boken jag har. Försöker hitta det på internet åt er just nu men det går segt...

lillamaa skrev 2008-01-27 15:03:44 följande:
    vi kommer ha asti martini (tror jag) och det är inte så fruktansvärt dyrt. kommer inte ihåg vad det kostar nu men det har vi ¨råd med :). men bål till festen funderar vi faktiskt på.någon som har bra recept?
  • malous

hmm, och jag ska snart börja sy mina/våra 76 linneservetter...

lillamaa skrev 2008-01-28 13:15:33 följande:
    usch vad less jag blir... håller på och försöker sy de där förbanande rispåsarna. först har symaskinen tjorvat. tog en vecka att fixa till de! sen åkte jag till mamma för att vara hundvakt en vecka. så idag tänkte jag då sy lite men så tog tråden slut! ojoj, tur att de är LÄNGE kvar tills bröllopet
  • malous

Hahaha, nej men vi siktade på 80 förut och köpte däför tyg (när vi var i Kina i somras) för 80 men jag lade lite sömsmån och då blev det 76.

Jag tror att vi kommer bli fler men då får vi göra några i ett något avvikande tyg och försöka hålla dem till honnörsbordet. Och så får barnen dunilinservetter.

Lilla My skrev 2008-01-28 22:55:05 följande:

Malous:Oj, vet du redan att det blir exakt 76 gäster?
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-