• malous

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

Vi har pratat med fotografen, vi var de första som bokade 2009 (men hon var full hela 2008, och det här är Dalarna...) så vi får välja vilka datum vi vill och sedan om ngn annan vill boka då så ringer hon oss först och hör om vi bestämt oss närmare. Fästmannen sa att hon var jättetrevlig så det låter ju bra. Ska skicka iväg datum och detaljer så vi får prisförslag :).

Kul att komma igång med klänningen! :)

2008-08-09 skrev 2008-02-01 21:15:33 följande:

Nu har den här tråden vilat ALLT för länge enligt mig!! Kom igen nu brudar, hur går planeringen?? Jag väntar och väntar på att min brudklänning ska komma igång att sys, mamma har lovat att vi ska börja om någon vecka, hon har lite mycket med min syster just nu bara.I övrigt har jag kommit igång att träna!! Mitt mål är att gå ner ca 6-7 kg men jag hoppas givetvis på mer! Har på bara 1 vecka gått ner över 1,5 kg *supernöjd*
  • malous

Min vigselring ligger utanför budgeten som tur är för den kommer att gå på mellan 25-40 000...

The Bumblebee skrev 2008-02-12 06:46:58 följande:

Vad kommer era vigselringar att gå på? Får lite ångest när jag tänker på att det är mina kläder och smycken som kommer att vara den största utgiften i denna bröllopsbudget... Vet iofs inte vad sambons kläder kommer att gå på - men han vill inte köpa nån snordyr kostym utan nåt som kommer att kunna användas senare oxå. (utan just den västen och plastrongen då förstås )
  • malous

Ja, man kan få den andra ringen för halav priset om man köper exvis hos guldfynd. (Och köper man billigare modeller så kan man få den ena ringen gratis eller för en hudnring eller vad det var).

Joakina skrev 2008-02-12 10:54:40 följande:
    Vigselringen... oj, vi har inte riktigt börjat kolla upp det ännu. Men vi har iaf bestämt att vi vill ha en var, även min M2B alltså. Så det blir ju det dubbla priset, antar jag. Eller är det någon sov vet ifall ring nr 2 blir billigare? Bra vore ju det.... Men inget överdriven summa lägger vi på det. Men det ska vara en ring vi fastnar för och som vi kommer vilja ha för resten av våra liv. Dessutom måste den passa med vår förlovningsring.3000kr per st kanske (fast egentligen har jag inte den blekaste aning vad vigselringar kostar )
  • malous

Haha, nej. Tänkte skriva att då hade ju gästerna fått betala för sig men så kan man ju göra så det förlorade lite poängen, haha ;).

The Bumblebee skrev 2008-02-12 10:55:39 följande:

malous skrev 2008-02-12 10:18:24 följande:
    Ja - då var det ju tur att ni la den utanför budgeten. Hade inte blivit många ören att lägga på själva bröllopet annars
  • malous

Mm, precis så är det för mig/oss med :).

2008-08-09 skrev 2008-02-12 17:41:21 följande:

Min ring kommer att gå på ca 7000-8000 kr, men den ligger också utanför budgeten, sambon vill spara ihop till den själv säger han!
  • malous

Vi lagar maten själva, räknar på 6000-10 000 för mat til mellan 80 och 100 pers. Vi kan inte catera för vi vill ha persisk mat och det kan de inte i min lilla hemstad. Vi har trerätters (har ej räknat med tårta här).

Vår lokal blev dyrare and vad vi trodde men den kostar 4000 (inga bestick el. dylikt inkluderade så vi kommer att köpa istället för att hyra för att sedan sälja eller hyra själva).

The Bumblebee skrev 2008-02-13 11:10:19 följande:

Ursäkta om jag bryter i en viktig diskussion. Men jag måste bara fråga (pga av en annan kativ tråd här i samma ämne )Ni som skriver här i tråden och har en budget på 15-20 000 kr och i-n-t-e har kuvertavgift. Vad kommer er mat att gå på? Och lokal? Hur många gäster? Och vad landar budgeten på i slutändan?
  • malous

Ja, det är en av anledningarna till att vi inte ska ha buffé.

Sokkerkakan skrev 2008-02-13 12:57:39 följande:
    ok.. vi kommer ha 70 gäster och tänkte också laga själva.. men jag tycker det är så svårt att beräkna vad det kommer kosta.. iaf om man ska ha buffé..
  • malous
    Sokkerkakan skrev 2008-02-13 22:26:58 följande:
    Jäklar.. hehe verkar löna sig att bo "på landet" i det här avseendet.. billigt med lokaler.. Här i stockholm verkar det hopplöst.
    Tss, ja, det kunde man ju tro men vi får ändå betala 4000 ör en lokal i ministad i Dalarna. Fast Dalarna kanske inte är landet även om de flesta verkar tycka det.
  • malous
    Nufsan skrev 2008-02-14 14:06:17 följande:
    Hur kommer ni göra med blomdekorationer till festen?Jag har bestämt mig för att så blommor som blommer juli / augusti för att vara på den säkra sidan, gifter mig ju den 9 augusti. På så vis så tror jag att jag sparar en hel del pengar på den biten iaf Känns som jag skulle behöva spara mer än så
    Vilka blommor blommar då?
  • malous

Nä, inte alltid. Vi kan ju inte catera persisk mat på grund av att vi gifter oss i min uppenbarligen inte ens alltför lantliga hemstad. Tråkigt med så litet utbud. Fast annars kan det säkert vara bra :) (även om jag själv flydde så fort jag fick chansen, haha).

2008-08-09 skrev 2008-02-15 19:14:53 följande:

Alltid bra att bo på landet!
  • malous

Tror vi köper rosor från en handelsträdgård men det är så svårt för mig att checka av sådant eftersom jag aldrig hinner när jag är "hemma" några få gånger om året. Måste tas tag i!

• malous

Åh, jag har också funderat på pioner men eftersom jag också ska gifta mig i aug så får jag ett val mindre då ;). Jag ska nog ha stora vita rosor, de är också sådär fint fluffiga. Men pioner luktar ju så fruktansvärt gott. Har för mig att vi brukade ha dem senare på sommaren, hm...

Nufsan skrev 2008-02-18 13:28:41 följande:
    Jag har hittat min drömbukett, men till min förtvivlan så finns inte pioner i augusti. (bild finns i mitt galleri på den)Ngn som har ngt annat tips på en liknande bukett?
  • malous

Åh ja, nejlikor är ju så fint också! Glömde bort att de var med i tävlingen här också :).

Nufsan skrev 2008-02-18 19:32:36 följande:
    www.gamman.se/Skola.aspDen här får det bli för min del
  • malous

Hur vuxen är 13-åringen? Kan ju skilja en del men jag hade lätt suttit vid de vuxna när jag var tretton om jag fått välja och tror inte att ngn av de andra gästerna misstyckt iaf men vissa trettonåringar kanske är mer som barn?

• malous

Tror att det är ett bra beslut :). Ja, lite liv har väl ingen dött av, haha.

2008-08-09 skrev 2008-02-25 21:24:01 följande:

Nä men 13-åringen är tjej och till åldern mycket mogen måste jag säga. Så jag tycker nog att hon mer hör till de vuxna..Inte så kul heller om hon ska sitta vid pojk-bordet isf..Men som Bellanotte sa, det kommer ju att bli jättebusigt vid pojk-bordet! Inte för att det gör mig det minsta, vill att även barnen ska ha roligt på vår fest, på det sätt barn har roligt på!
  • malous

ettan kombinerat med trean tycker jag. Väldigt fina färger och kortidéer!

Ullrika skrev 2008-02-25 21:50:30 följande:
    Jag tycker också ettan.
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-