Inlägg från: sanber |Visa alla inlägg
  • sanber

fler 2010?

här har du en!!!
    VILL!!!!

och rent ekonomiskt så är det nog bra å vänta så jag satsar på
    2010, har inte "gubben" friat senast 1/1 2010 gör jag väl det själv då så har jag ju smidit planer i flera år så då kan vi gifta oss på sommaren!

• sanber
    Skottdagen2008 skrev 2008-01-09 15:55:51 följande:
    Jag gifter mig om 7 veckor och 2 dagar, men ville bara se hur många som verkligen planerar så låååååångt i förväg.Sanber:Om jag har förstått det rätt så är du en brud som drömmer om att få gifta dig fast din kille har ingen aning om att du gör det? Fria på skottdagen i år då för då är det ju tjejer enligt tradition som får fria .Jag trodde att BT var för blivande brudar, men här stöter man på dagdrömamre och de som redan är gifta och vill dela med sig osv. Häftigt .
    jag har tänkt tanken faktiskt!
    men mer och mer ser jagg hur Peder börjar tina upp och faktiskt till och med nämnt att han vill gifta sig - big biiiig step!
    så jag tror dock jag ska vänta liiite
  • sanber

spartips nr 1. kontakter och göra själv!

fixa buffe själv med hjälp av vänner /familj - du tjänar LÄTT 10000 tals kr!

gör inbjudningar/placeringskort m.m själva!

köp alkohol fr tyskland (eller ha alkoholfritt så blir d billigt!)

utnyttja alla kontaker - make up, hår, foto osv

• sanber

tänkte bara höra, finns ju ett hett debattämne här inne ang kuvert avg..
    hur tänker ni?

• sanber
    malous skrev 2008-01-10 16:39:14 följande:
    Om ni är studenter så kan jag råda er att söka stipendium för det kan ge rätt mkt i en smäll. Min fästman har börjat jobba extra också (vi gifter oss sommaren -09 men har planerat sedan förlovningen maj -07) och det ger en hel del att kunna avsätta 5000 extra varje månad.
    hihihi stipendium för bröllop?!

Ja jag är oxå kluven ang kuvert avg har varit helt emot det tidigare men samtidgt börjar jag mer och mer känna att -varför inte?
    man behöver ju inte ta en förmögenhet!?
    Vi har själv dåligt med pengar så om jag går till mig själv skulle jag kunna tänka mig att gå på ett bröllop som MAX skulle kosta mig 250 kr per vuxen då...

Vi har inga långväga gäster alls utan alla är på "hemmaplan".
    INGA presenter isåfall Såklart!!

ehm...men aaah jag vet inte! vill egentligen bjuda på allt!
    MEn om vis kulle ha kuvertavgift så då ska det ingå ALLT - alltså ingen självkostnads bar och liknande...det är min tanke - ahhaa annars blir det ju bara 10 pers på vårt bröölop om vis ka betala allt *skämt å sido*
  • sanber
    lillamaa skrev 2008-01-11 08:44:39 följande:
    ska göra mina egna inbjudningskort hade jag tänkt. håller på att kolla runt på lite olika stämpla och annat jox som kan vara bra att ha. är jag galen om jag beställer hem sådant "redan" nu?!
    hahaha jag tänker likadant! man är så sugen att börja! å pyssla är ju sååå kul!
    Jag är lite kluven där, för det är ju bra att sprida kostnader å så men samtidigt vill jag inte göra allt för tidigt då finns risken att man lessnar , får nya ideer och att man då det verkligen närmar sig tappar tjusningen lite..jag vet inte..
  • sanber

tjena!
    oj vad flitigt ni skriver!

ja det där med gäster - jag ahr ju det problemet att jag faktiskt umgås med nästan alla kusiner och fastrar m.f men jag får ihop det till ca 120 INKL barn...sen ger säkert vissa återbud , speciellt om det blir så att man har kuvert avgift..

men om vi ska kunna vara 120 st så måste vi ta avgift istället för presenter...så är det bara - så den stora frågan här är - alla=kuvertavgift, eller typ max 40 ingen kuvertavgift...

• sanber

föresten -va duktigt att göra smink o hår själv!

jag ahr ju faktiskt den turen att ha en kusin som frisör+make uputb. samt en nära vän som fotograf så jag HOPPAS att man kanske kan byta ut deras ev kuvertavgift/present mot deras hjälp!

• sanber

Mm verkligen!
    Man skulle ha haft...hmm..en konditor med!

föressten ett tips ang tårta.

Just en bröllopstårta är ju rätt dyrt...
    så jag7vi kommer förmodligen att tillverka en egen special tårtställning, men ha enkla tårtor , förstår ni? alltspå en ställning med olika höjder typ...

en 15 bitars vanlig(finns ju 100tals olika tårtor att välja bland)kostar omkring 250 kr dvs 16-17 kr per bit vilket är Big Big skillnad på 30-45 kr/bit på bröllopstårta!
    man kan ju ha brudparet ovanpå översta tårtan..kanske göra den översta mer speciell med på nåt sätt?

ja bara en tanke där du sparar dubbelt!

• sanber
    Fenixx skrev 2008-01-11 13:14:34 följande:
    oj, vilka tårtor. tänk om man kunde göra något sånt själv.
    jag skulle vilja baka själv för jag ÄLSKAR att baka meeeen..hur ska man hinna baka och göra all mat osv..njaee nån måtta får det va!
    Men man blir sugen på en magnific tårta då man ser bilderna...men va 17 det är ju som sagt inte tårtan som gör hela festen
Svar på tråden fler 2010?