Inlägg från: mysifer |Visa alla inlägg
  • mysifer

fler 2010?

ja det är verkligen helt underbart! ska kontakta dem och se hur långt i förväg man behöver boka. det stod på någon sida att det är ett av sveriges mest populära vigselkapell. det rymmer inte så många och deras matsalar är inte så stora heller och det tycker jag är kanon eftersom vi vill ha ett litet och mysigt bröllop med bara de närmsta.

• mysifer

nej det kan inte vara uppbokat redan nu. vi gifter oss ju dessutom i början av säsongen (maj) så det borde inte vara så stor efterfrågan förrän längre fram.

• mysifer

har inte bokat något. ska kolla med fotografen vi hade tänkt oss om hon åker utanför stan men det tror jag hon gör. ska nog preliminärboka henne snart och så ska jag kolla hur långt innan man bör boka kapellet och matsal på slottsruinen.

• mysifer

har också börjat knåpa på hemsida. det finns en nedräkningsfunktion som jag gillar på weedingannouncer

tänker också som du FruHögstadius, att har man allt klart så är det bara att boka sen. jag försöker spara varje månad för att ha lite undanstoppat men hoppas kunna spara mer sen när min blivande tagit sin examen och börjar jobba.

• mysifer

jag sparar ca 500 kr varje månad nu och sambon lika mycket. hoppas få igenom ansökan om bostadsbidrag och i så fall kommer vi att spara hela det varje månad. när han börjar jobba så kommer vi att spara lika mycket i förhållande till inkomst.

• mysifer

jag sätter in på mitt vanliga sparkonto men tänkte öppna ett sparkonto till bara för bröllopspengar

• mysifer

jättefint placeringskort FruHögstadius!

• mysifer

jag har också haft kontakt med sömmerska och redan beställt mina smycken av Kirsto. hon är helt fantastisk!

ert ställe kommer bli helt perfekt Fennixx.

jag har en kompis som är duktig på att sminka och en syster som är bra på att fixa hår så dem tänkte jag flirta lite med när det närmar sig
    ska inte ha någon avancerad frisyr så därför tar jag hellre hjälp av min syster än att betalar en massa pengar på salong.
    ska däremot se till att klippa och eventuellt färga ganska nära inpå så att man är fin i håret.

• mysifer

jag ska ha hårsmycket som finns i mitt galleri, silver med ljust lila stenar. kommer ha håret utsläppt med massor med små lila blommor och grönt och kommer därför inte ha någon bukett.

• mysifer

ja tror att alla kommer vara jättefina!
    vi har ju gott om tid att fundera så varenda liten detalj kommer ju att vara genomtänkt.

• mysifer

jag ska ha en tärna tänkte jag..blir ett litet bröllop så det känns lite knasigt att ha för många av gästerna i brudföljet då. så det blir en tärna, en best man och eventuellt två näbbar.

• mysifer

nu öppnar jag snart en nu tråd så att vi kan fortsätta tjöta bröllop 2010

har bara lite kvar att fylla i på listan så jag tänkte haffa er som är online så får jag fylla på emd resten sen om någon vill korrigera något

FruHögstadius, skulle du vilja avslöja din ålder och var du bor? naturligtvis helt frivilligt. vet inte om du skrivit det innan. har skummat bakåt men kan ha missat det..

ohlala, samma sak med dig om du skulle vilja dela med dig?

• mysifer

inte klokt att vi kommit upp i över 900 inlägg på tre månader..skitskoj att vi är så många. jag var helt övertygad om att jag var ensam planeringsgalning på det här forumet

tack FruHögstadius. skriver att du är 20 eftersom du hinner fylle år innan nästa tråd. jag blev också ett år äldre eftersom jag fyller om en månad

• mysifer

tur att vi har en egen tråd att vara knäppa i så att det inte märks så tydligt

• mysifer

: - ) fast utan mellanslag blir
    ; - )
    : - D

sen kan jag inte så många fler..finns listor i andra trådar vet jag men minns inte vilken..

• mysifer

www.dinstartsida.se/almanacka.asp
    här fanns en kalender för 2010

jag googlade och detta var den första. finns kanske bättre översikter också om du vill ha det.

ingen aning med champagne men det borde väl finnas där precis som här eller?

Svar på tråden fler 2010?