• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • En midsommarnattsdröm

Vad för färgtema kommer ni att ha? Vårat färgtemat för bröllopet är vitt, rosa och ljusgrönt, är det någon mer av er som kommer att ha det?

• paradisfågel

Vi kommer ha vitt, rosa och rött. Men det låter jättefint med ljusgrönt till vitt o rosa!

• Humlan66
    paradisfågel skrev 2008-03-30 21:44:26 följande:
    Tackar Jag hoppas iaf på att jag platsar här (vi har inte bestämt datum än, men satsar på ett sommarbröllop 2010) Hur står det till med er ikväll?
    Det är lika här, inte säkert med siktar in oss på 2010
  • paradisfågel
    Har ni satt igång med planeringen än?
    Humlan66 skrev 2008-03-31 13:54:13 följande:
    Det är lika här, inte säkert med siktar in oss på 2010
  • Fenixx

Vi ska ju ha temabröllop.
    och vårat färgtema är klart
    vigselplats
    restaurang
    sömmerska som ska sy våra kläder.
    mina skor är klart
    preliminärbokat med fotograf (vill man ha sitt 1a val får man vara ute i god tid, speciellt vi som ska ha på sommaren)
    våra låtar för vigseln, in o utgångsmarsch och våran första dans blir vanlig tryckarlåt. vi är inga valsare.

toastmadame är tillfrågad och tackat ja. (sen ska vi även fråga tilltänkta toastmaster framöver)
    tärna är tillfrågad, har tackat ja och har gärna klänning i temat och mitt färgförslag, jätteskoj!!
    sen ska hans bror vara bestman så kan vi nog kallt räkna med.

preliminär gästlista
    tårta är klar på hur vi vill ha den på utsidan och dekoration
    har hittat en ring jag vill ha men kan ju hinna ändra mig

så är en del iallafall.
    sen vet man ju aldrig om man ändrar sig. men man har mycket ideér i huvudet över det mesta.

är väl dock fortfarande osäker hur exakt med mitt hår, buketten, hans skor och lite sånt.

• mysifer

vi kommer att ha lila, silver och grönt som vårt färgtema..och så blir det nog en del vitt också med dukar och sånt antagligen

• Fenixx

vårat färgtema är rött/guld/grönt

dock en mildare grön nyans är det tänkt. blir annars värsta jultemat kände jag haha. men just dem färgerna passar så bra in i vårat tema för övrigt då vi har lite LOTR/medeltid över det hela.

• Humlan66

Paradisfågel ähum JAG har väl börjat lite fniss.. fast faktum är att han får faktiskt göra ett riktigt frieri först innan planerna kommer igång på allvar, fast man kan ju inte bara låta bliiiii ha ha

• Fenixx

ja min har inte gjort ett "riktigt frieri" ännu heller fast vi är förlovade.
    men jag sa att han har ju 2år på sig.

• paradisfågel

Fenixx: Ni har hunnit med en hel del ser jag Det var väldigt tidigt att boka fotograf? Håller iofs med dig att man måste vara ute i god tid om man vill få de man vill ha.. Eller h*n kanske redan har flera bokningar då?

Mysifer: Också jättefina färger!

Svar på tråden fler 2010?