fler 2010?
får prata med sambon och se vad han tycker. ojoj. så mkt man vill göra NU NU NU
får prata med sambon och se vad han tycker. ojoj. så mkt man vill göra NU NU NU
har ni tänkt på alkoholen? hur lång i förväg kan man köpa den?
starfish: hej på dig. kul med fler! det positiva är att vi har ås länge på oss att planera. så vi behöver inte känna oss stressade. å ta det lungt och kolla runt. har du bestämmt dig för vilken klänning du ska ha ännu? ha rdu börjat göra upp en budget ännu?
något jag kan bli väldigt irriterad på är när folk ska påpeka att det faktiskt är två år kvar. j"ja det vet jag men jag vill endå planera". för vi ska gifta oss. och jag vet hur jag vill ha det, och så fort sambon nämner nått så skriver jag upp de.
nu har han sagt att han vill ha en caketopper, en där bruden sliter med sig mannen. inte min stil men verkligen hans så klart vi ska ha de! :)
snaber: det jäkliga är ju bara att de kostar typ 500 kr! känns ju när man har en begränsad budget. men ska hålla ögonen öppna på tradera och här på BT kanske själjer någon sin?
starfish: jag ska bestälal från kina! jag tycker nästan det är bästa att börja med budgetten. då vet man vad man måste spara ihop. gör en lista på allt du vet att ni behöver. klänning, kavaj, underkläder, ring, tårta, mat, lokal osv. och börja kolla upp vad det kan tänkas kosta.
budgetten är ju den tråkigaste biten (enlig mig). då kan det vara skönt att få bortgjort det och så vet man hu mkt man kommer behöva spara i månaden.
jag köper också in lite då och då. läs mer om det i min blogg (vägen till bröllopet) här på BT. där har jag skrivit ner alla mina "spartips"
från millys får man också måttbeställa vilket känns skönt. men jag vill också gå ner i vikt först. tur att man har två år på sig ;)
kollar lite på sugerpaste och sådant. funderar nämligen på att baka tårtan själv. någon annan som går i sådana tankar här?
jag funderade också på färgerna läääänge. velade mkt mellan guld och silver. men våra ringar är i vitt guld så då känns det som att silver passar in bättre.
lillaellan: vad fin tårtan var!
tror vi ska ta mitt, men jag vet inte. vi har pratat lite löst om det innan vi bestämmde oss för att gifta oss och då gick han med på mitt men jag vet inte alls vad han tycker nu!
frågade sambon nyss och han sa "inte vet jag. vi kanske tar något nytt"
god morgon.
ännu en tidig morgon med en grinig flicka. det är för det mesta i de här timmarna jag får mina bästa ideer. så nu sitter man och hoppas.
just nu våndas jag lite över att vi kommer behöva köpa en rock åt sambon och en kappa åt mig. måste ju nästan ha någonting snyggt att ta på sig över!