• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Englali

Haha, det låter som ni kommer få ett mkt speciellt bröllop vad det gäller kläderna iaf, kul!!

Ok, vi gifter oss 9 augusti, har varti 2 augusti ända tills nu i veckan då vi fick för oss att byta lokal och då blev det ändring på alltihop! Tur både kyrka, catering, fotograf osv. kunde skjuta på allt en vecka!

• Sommarliv

vi vet hur vi vill ha det..
    Får se vad vissa av släkten kommer att säga om det..

• Englali

Det är väl inte släktens bekymmer, eran dag - erat beslut! Sen får de säga vad de vill tycker jag, huvudsaken är att ni får det som ni vill.

• Sommarliv

Men vet inte riktigt hur jag ska skriva korten.. Hmm ska vara klar med det ikväll.. så Andreas kan fixa korten..

• Englali

Nej det är klart, hur ni ska formulera det.
    Är temat för hela bröllopet rött o svart eller? Går inbjudningarna i de färgerna också?

Här är det färgbekymmer.
    Har från början varit så inne på att vitt, creme o lime - det vill vi ha.
    Nu har vi bytt lokal som ligger vid vattnet o är väldgit inspirerad av det. Vi kommer anlända till festen i båt. Vattnet, ja havet betyder mkt för oss. Där "bor" vi på sommrarna. Ska vi kanske då ändra vårat färgtema till vitt, creme o blått?
    Blått är för övrigt den färgen vi båda använder mest i vardagen, på kläder o sånt. Vi är blåa helt enkelt
    Känns det plötsligt inte ganska givet att byta färg?
    Lite tips o råd... o tankar tack.
    Mitt största bekymmer är... vad har man då för brudbukett!?! Blå??

• Pumpkin

Hallå tjejer! Kikar in en sväng här innan vi ska ge oss ut på "äventyr". Vi tänkte att vi skulle åka ut till feststället nu när det är ljust ute så att vi kan skriva ihop en riktigt bra vägbeskrivning, sist vi åkte dit var det nämligen becksvart och vi åkte vilse Sen ska vi åka till Skärholmen och Panduro också, måste köpa mer inlagepapper.

Englali: Annars kan ni ju skriva i infobladet vad som gäller vid klädkod kavaj? Men vill ni hellre ha mörk kostym så ska ni ju ha det såklart

Sommarliv: Det var verkligen en udda klädkod!

• Pumpkin

Personligen älskar jag blått i vardagen - men absolut inte på bröllop! Gillar inte blåa buketter osv helt enkelt. Vet dock inte varför Kanske för att det är en så kall färg så att jag inte tycker att det passar till bröllop?

Jag skulle säga lime ändå till er, men även här är det ju ni som bestämmer

• Englali

Mmm... men ju mer jag tänker på det, desto mer vill jag har blått tror jag. Det känns också som en ren fräsch färg, precis som lime. Vi vill inte blanda in ngt som rosa, rött, gult, orange eller liknande.
    Jag gillar ju skarpt kalla färger. Det är verkligen vi! Haha, hela vårt hem är kallt.

Nja... vi får nog fundera lite på det. Ang. bukett så har jag isf tänkt mig en som är näst intill helblå, inte en sådan som är 50% vit 50% blå, det känns för vanligt. Andreas vet inte riktigt vad han vill heller så vi får nog föra en diksussion om detta tror jag

Lycka till med vägbeskrivningen! Håller på o förska få boka festlokalen så vi kan komma dit o kolla av o känna av färgerna lite.. då kanske vi kan bestämma oss.

• Hedebris

själv älskar jag både blå rosor och blåklint :) finns jättemånga fina blå blommor

• Sommarliv

Tror om det går så kommer det vara rött kort med svart text.. o hmm kuver kanske vitt eller svart.. Vet inte riktigt än..

Att välja färg för oss var enkelt..

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.