Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
usch jag känner mig lite olustig ikväll...
när vi skulle t föräldramötet så pratade jag m min svägerska, sambons syster och eftersom hon ej osat så frågade jag henne hur de tänker att det ska göra m barnen (vi har lite löst tidigare, innan inbjudningkorten skickades ut talat om att barnens kusiner skulle vara med på middagen men ej festen sen) men sen skickade jag ju ut inbjudningskort där jag skrivit att det är barnfritt...
Dock har daniels storasyster osat att de kommer hela familjen, de har en tvååring och tre stora tjejer (som ska vara barnvakter åt våra barn efter middgagen och ta med dem hem) så det är ju helt i sin ordning och då känns det ju så jä..la dumt att inte den andra systern ska få ta med sina barn...
så hon sa att de kommer hela familjen o jag blev lite paff för vi hade ju inte räknat med fler barn, så jag sa väl typ aaah ojdå eller nåt och hon blir väldigt lätt stött så hon sa att hennes barn skulle bli så himla besvikna om de ej får komma för nu har de ju pratat så mkt om den här festen och det var tidigare sagt att de skulle komma (vilket jag visserligen aldrig nånsin sagt säkert för vi bestämde oss ju ej förrän jag skrev barnfritt på inbjudningarna) iallafall så sa jag till henne att de självklart ska ta med barnen nu när det blev ett missförstånd eller nåt sånt och att vi VILL ha deras barn med men att det är en ekonomisk fråga för oss eftersom vi ligger lite back på bröllopskontot...
Nu efteråt så känner jag att det var såå korkat sagt, men alltså MIN systers barn får ju ej komma men alla daniels syskonbarn kommer! Det känns så jä..la knäppt!
Jaja, det här med barnfria bröllopsfester verkar vara mer komplicerat än man tror.
Barn får ju inte ut ett skit av såna middagar... de ska alltså sitta stilla och tyst i flera timmar! Lyssna på tal, titta på spex o lekar som de inte alls förstår och som inte är roliga för dem osv...
Känns så knäppt för det kommer bli en massa spring, en massa skrik, en massa barnlek kring borden osv, det är oundvikligt lixom och det var precis det vi inte ville ha... jag tyckte det var jobbigt m att våra egna barn kommer att tycka middagen är skittråkig...
Hur löser man det så att barnen INTE springer omkring och busar och skriker?
Vill ju ej sätta någon annan på att passa dem hela tiden heller...
Hur gör ni?