• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • 20080614

Åh, jag blir lite sugen att se spektaklet nu. Inte för att jag tycker det brukar vara varken roligt eller bra, utan bara för att det är så tråkigt att inte veta vad alla pratar om..

• Pärlplattan II

Anja & Pumpkin - Tack, ni är väldigt snälla.. Tyvärr har jag ju ingen normal uppfattning om mitt yttre överhuvudtaget. Alltså, jag ser bara TJOCK. Så tänker jag - OCH? Synd om dem som bryr sig, jag är värd lika mycket ändå. För att jag VET att det är så, men det KÄNNS inte alls. När jag var som smalast hade jag ingen våg, men jag vet att jag vägde ca. 58 sommaren innan, och sen gick jag ner ännu mer, så jag var ju väldig mager ett tag - sen blev jag hungrig och då gick det över till mer bulimi. Apropå vikt och längd, så är jag 167 cm, men jag vet inte vad jag väger. Och jag vill inte veta. Jag får ångest och börjar gråta varje gång jag måste väga mig (t.ex hos läkaren/diabsköterskan), så jag tittar inte och hon antecknar bara. Men ni är hemskt gulliga iaf - det är det viktiga.

Hade vårt första möte igår - det var intressant och vi diskuterade både det ena och det andra. Ett preliminärt schema har vi, som jag tycker verkar bra, dock kanske lite optimistiskt i mina ögon, men de andra verkade tycka det är bra. Det kan ju ändras hursom, när det blir dags, det viktiga är ju att man har ungefärlig koll. Som det ser ut nu kommer gästerna anlända vid 15 för att gå lite tipspromenad och fotograferas (så man har alla på bild). Omgivningarna är ju helt underbara, så det känns som bra läge att utnyttja det, eftersom det inte blir någon vigsel. Sen dyker vi upp ungefär en timme senare och det blir fotografering, mingel och skål. Lite beror det ju på hur många gäster det blir, för det är ju en viss skillnad på att mingla med 80 gäster och att mingla med 40. HUR lång tid har ni till maten? Det är jag mest nyfiken på, och när tänker ni ta tårtan?

• Anja 19 juli 2008

Englali

haha jag skojade bara klart vi upprepar oss, hehe...

• Anja 19 juli 2008

Hedebris

När jag var höggravid så mätte min mage (med de olika barnen) allt mellan 123 och 135 cm. Slå det du, haha...

• Englali

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-02-10 12:23:44 följande:

Englalihaha jag skojade bara klart vi upprepar oss, hehe...
    No hard felllings Jag kan ta det mesta... och allt med humor, jag lovar!!

Sitter fortfarande o funderar över bröllopsresan... hur vi ska göra.

Vi vill ju lite längre o varmare, men kan inte få ihop det innan jul. Så det kanske blir en kortis efter bröllopet och sen den "riktiga" i jan/feb -09. Orkar jag vänta sååå länge? Men iofs, det är ju då det är så himla skönt o komma bort från vädret i Sverige. Tänkt februari, slippa det värsta. Hm...
  • Anja 19 juli 2008

jag hade DEFINITIVT åkt i februari om jag var du.

Tar ni en liten resa innan så känns det ju inte sååå hemskt att vänta

Vi åker i november för att det är billigast att åka till karibien då

• Englali

Anja: Ja... det lutar väl åt det. Eftersom Andreas jobb inte kan ge klartecken heller och resorna börjar ta slut så känns det som lika bra att boka i feb.

MEN... nu vill vi ju gärna ha bebis så snart som möjligt efter bröllopet. Hur långt in i graviditeten kan man flyga?
    Har ju liksom ingen aning om hur snabbt jag kan bli gravid (om jag ens kan!?!)...

• 20080614

Usch, min blivandes farmor ligger på sjukhus och är helt förvirrad. Hon har varit helt klar tidigare, inga tendenser till förvirring innan. Nu har hon på bara några dagar åk på 2 hjärtinfarker och nu kanske även en stroke. Sen har man konstaterat att hon har hjärtsvikt. Usch, blir alldeles ledsen. Känns inte som hon kommer finnas så länge till om det fortsätter såhär..

• Pumpkin

Äntligen har jag fått tag på mer inlagepapper, trodde ett tag att det hade utgått! Nu kan vi alltså fortsätta jobba med inbjudningskorten obehindrat, skönt.

Englali: Har för mig att olika flygbolag har olika bestämmelser, men om du har haft en normal och stabil graviditet och det inte föreligger risk för tidig förlossning så tror jag att gränsen går vid 1 månad innan BF. Har jag hört på SAS i alla fall. Jag skulle nog oroa mig mer för hur varmt det skulle bli att vara i Thailand höggravid faktiskt, men som sagt, man ju inte när man blir gravid heller Annars tror jag absolut att du orkar vänta till februari - då har du ju något att planera och se framemot även efter bröllopet Och om ni åker på en kortis direkt efter bröllopet så får du ju båda äta kakan och ha den kvar!

Pärlplattan: Förstår precis hur du tänker!

Middagen och tårtan ja... Räknar väl med 2-3 timmar för middag med tal och sånt, sen tar vi nog en bensträckare innan tårtan, så vid 21-21.30 kanske?

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.