• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Pärlplattan II

20080614 - Usch vad trist..

Apropå trista saker så tror de inte att min svägerska har MS, proverna visade inte på det, så det var ju skönt.

Pumpkin - Mmmm.. Ungefär som vi då. Mina kamrater tyckte det var för sent, men jag vet inte när man skulle få in den annars liksom. Man vill ju inte att det ska bli stressigt - det får ta den tid det tar, liksom.. Självklart måste det ju finnas en ram, men man får ju inte bli hysterisk om det inte funkar. Fast jag oroar mig inte för att TM:arna ska bli det, de är nog stadiga. Bara man andas genom näsan... (Nej, jag har inte svårt att släppa kontrollen...)

• Pumpkin
    Pärlplattan: Tror faktiskt att det är ganska ovanligt att man äter tårtan tidigare än 21, men det är ju bara vad jag tror förstås

Skönt att din svägerska inte har MS!

Här sitter vi (jag i alla fall) och tittar på bilar, det blir nog nästa projekt efter bröllop och resa - en ny bil!
  • 20080614

Pärlplattan: Va skönt med din svägerska! Har de kommit något längre i tankarna om vad det faktiskt är?

Själv somnade jag efter att jag skrev här sist och vaknade för en stund sen igen. Snacka om dvala! Men nu måste jag tvinga mig att vara vaken faktiskt.

• Pärlplattan II

Pumpkin - Nej, det är så jag också tror.. Men de verkade tycka det var jättekonstigt. Men om man börjar middagen vid halv sex och sen äter i två, tre timmar och ska ha bensträckare och kanske lite lek (vi behöver det, eftersom vi måste byta våningsplan) och om nu alla skulle komma - 80 personer tar ju en stund att förflytta - så blir det väldigt knepigt att få in tårtan innan klockan nio.

20080614 - Skönt att somna, jobbigt måsta vara vaken. De skulle ta lite fler prover, men på dem de hade tagit så såg det bra ut, och det var inte MS, men de vet ju inte vad det är heller. Kanske det kan vara någon nerv eller någonting som kommit i kläm? Jag har ingen aning..

• Englali

Pumpkin: Thailand är ju iofs varmt, men i februari är det rätt ok. Var betydligt värre när jag var där i mars-april, det var hetta. Iofs så är jag en STOR värme fantast, jag klarar av det mer än vad många gör. Men sen har man ju inte en aning om hur man mår när man e gravid, jag kanske blir superkänslig!

Kul med bil, vad är ni sugna på? Vi skaffade nytt i dec.

Åhh... jag blev så irriterad nyss. Träffade en av mina närmaste vänner (som jag tyvärr inte hinner träffa mer än i affären, precis som ikväll) Då säger hon: Vi har förresten köpt hus! (o förklarade vilket) Då frågar jag... men erat hus ni har nu då?
    Ja... det har vi redan sålt.

Bah!!! De vet ju att vi letar hus som idioter, kunde de inte ha frågat? Åh, deras hus är toppen och där hade jag verkligen velat bo Känns som vi missade världens chans!

• 20080614

Pärlplattan: Jag tänkte också så, att en nerv kanske hamnat i kläm. Har hon haft ont i ryggen något? Eller varit väldigt stressad? Ibland händer så konstiga saker med kroppen också. Fattar inte riktigt, ibland känns det som att ju mer man vet om kroppen dessto mer förvirrande och komplex är den..

• 20080614

Englali: Så himla typiskt med huset.. Du får tänka att det kanske var något fel med det som de ville dölja! Längtar tills vi ska börja leta, samtidigt som jag bävar lite inför det också. Känns som det kan bli ganska svårt.

• Englali
    20080614 skrev 2008-02-10 18:59:13 följande:
    Ibland händer så konstiga saker med kroppen också. Fattar inte riktigt, ibland känns det som att ju mer man vet om kroppen dessto mer förvirrande och komplex är den..
    Åh! Det stämmer så bra, verkligen! Ju mer man vet, desto mer känner man efter och så... så är det verkligen!

Kan bara relatera till min mamma som är sjuk nu och jobbar med det själv. Hon är så otäckt medveten om allt. Om alla behandlingar, om alla konsekvenser med allt, alla symtom... ibland vore det bättre om man inte var så himla insatt.
  • Englali
    20080614 skrev 2008-02-10 19:00:59 följande:
    Englali: Så himla typiskt med huset.. Du får tänka att det kanske var något fel med det som de ville dölja! Längtar tills vi ska börja leta, samtidigt som jag bävar lite inför det också. Känns som det kan bli ganska svårt.
    Ja, så måste det säkert varit. Värsta fuktskadan som skulle kosta flera hundra tusen... såklart är det så
    Tack för uppmuntran!
    Det är jobbigt att leta hus, men roligt också... och knäckande. Det pendlar det där kan jag lova. Man bygger upp sådana förväntningar inför varje visning, och sen raseras allt så fort man kliver innanför dörren... *suck*
  • 20080614

Kan tänka mig det! Känns som jag är riktigt duktig på att bygga upp förväntningar så jag kommer nog ha några störtdykningar! Längtar verkligen efter något som man får göra som man själv vill med. Här får vi inte göra något, knappt sätta upp en hylla. Är riktigt tråkigt faktiskt.

Klart huset var fuktskadat! Måste vara så

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.