• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • sommarbrud 080802

Jag håller med dig där! Helt klart Saab framför volvo. Vi har en saab 9-5 sedan nu,ska förmodligen byta upp oss till en 9-5 combi,beror på om vi får igenom billånet lr inte.. Men är lite sugna på en toyota avensis combi med,men de är ju sååå dyra!

Men hellre saab framför volvo.

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-02-10 20:07:45 följande:

"...jag tycker både komfort och design är bättre och snyggare i/på en Saab" skulle det stå
  • Pumpkin
    20080614: Jag har inte mycket tillövers för Mercor heller, men komforten när det inget fel på

Steffis: Härligt med en till Saabälskare
  • Englali

Hallå där... jag gillar också Saab. Våran nästa blir antingen en V70 igen eller den nya Saab-kombin har vi pratat om, den är jag också svag för

• Anja 19 juli 2008

Meeeh vaaa... snackar ni bilar *asg*

Tror jag kommer tillbaka om en stund. Har inte ens körkort *asg* men sambon vill absolut ha en Audi eller den nya Chryslern som jag aldrig minns vad den heter men den är STOR.

Englali

Vad jag vet så vill de flesta flygbolag inte att man flyger efter vecka 28 i graviditeten. Så var det iallafall när jag var gravid, haha...

Sen ska du tänka på att man ej bör vara i solen när man är gravid. För det första får man jättelätt pigmentfläckar, INTE snyggt... Mörka fläckar i ansiktet NEJ tack lixom, haha sedan är det inte så bra för varken mamma eller bebis att kroppen blir för "upphettad" så man ska ta det lugnt med sol.

Jag hade nog itne åkt som höggravid iallafall... I början av graviditeten ja helt ok men man vet ju heller ej hur illa man kommer må och vissa mår ju illa långt in i en graviditet, en del HELA graviditeten. Jag hade nog inte vågat chansa på att vara gravid på min bröllopsresa faktiskt!

fattar att du verkligen längtar, hade jag oxå gjort om jag ej haft barn och snart skulle gifta mig etc. Hade nog varit svårt att stoppa mig men då hade jag väntat med resan tills barnet var fött och var så stort att det kunde ha barnvakt.

Tyvärr måste jag erkänna att jag är så försiktig och jag hade velat VETA att jag skulle må bra på resan. Visst man kan bli magsjuk, man kan få blindtarmsinflammation sånt går ej att förutspå men jag hade inte vågat utmana ödet och resa som gravid om jag inte tidigare varit gravid och vetat på ett ungefär hur jag mådde som gravid (sen är såklart alla graviditeter olika men mår man inte alls illa med ett barn så är nog inte risken så stor att man blir superillamående under lång tid med nästa). Tro mig, du skulle inte njuta en sekund av din resa om du hade graviditetsillamående, det är något av det jobbigaste som finns. Jag grät ibland när jag väntade dottern. Alla lukter framkallade sånt illamående att jag fick sitta och djupandas. jag minns det med bävan trots att jag bara mådde illa i 4 veckor och inte ens spydde en enda gång. Illamåendet var så vansinnigt intensivt.

Så om du absolut vill bli gravid, vänta isåfall med att boka tills du gått över illamåendefasen och ta en sista minuten eller nåt

Nu är det ju svårt för er att bestämma NÄR du ska bli gravid och svårt att åka tillsammans någon annan gång än februari, så det blir såklart knepigt.

En knivig sits det där...

• Englali

Anja: Ja här snackar vi bilar

Det där med graviditet ja. Jag är ju inte sååå desperat, men grejen är den att jag har varit sjuk. Äggledarinflammation, livmodersinflammation o cystor i grejer... så de har sagt att jag inte får vänta för länge. Det här är 5 år sedan nu och redan då sa dem att jag borde försöka bli gravid rätt så snart... men vad göra liksom, om man inte har den rätta eller det inte stämt för övrigt i livet!?! (jobb, utbildning osv.)
    Sen längtar vi ju som två tokar, självklart. Men det är nog också mina problem som maler inom mig.

Vi gör nog så, att vi både bokar resa och kör på i bebisverkstaden... sen får tiden utvisa hur det blir. Blir det bebis, ja då får vi helt enkelt avboka. Blir det ingen bebis innan början på nästa år, ja då reser vi och så kan vi ju alltid hoppas på att den blir till i Thailand

• Pumpkin
    Englali: Se till att boka avbeställningsskydd då också
  • Englali

Självklart, det gör jag alltid på resor. Finns inget alternativ!

• Anja 19 juli 2008

englali

jaaaa men dåså... då får du ju inte vänta... tuta och kör för sjutton!!!

Då hade jag för sjutton börjat tuta NUUUU...

• Englali

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-02-10 22:16:28 följande:

englalijaaaa men dåså... då får du ju inte vänta... tuta och kör för sjutton!!!Då hade jag för sjutton börjat tuta NUUUU...
    Haha, ja vi har ju varit lite till o från i den planeringen sen vi träffades jag och A.
    Men vi har väl sagt att vi ska börja försöka 1-2 månader innan bröllopet. Jag vill ju ha min älskadek klänning
  • Anja 19 juli 2008

Absolut

På en förstföderska kan jag dock GARANTERA att det inte börjar synas förrän du är i 4-5 månaden

Kan säkert visserligen ändra midjemåttet något när man går över 3:e månaden men inte mkt och det blir ju ingen bula förrän långt senare...

Barnet är såååå litet ganska länge eftersom allt som händer med uppbyggnaden av organ osv i det där pyttelilla pyttelilla fostret tar så lång tid så tillväxten av barnet kommer ju först i slutet

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.