• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • junibrud2008

inte orkat läsa hla tråden...
    Men undrar; Hur gör man med bokning av resa om man åker direkt efter bröllopet? Nytt pass innan och boka i det nya namnet? Eller bokar man i sitt nuvarande namn och åker med det passet man har nu? Nån som vet???

Lycka till alla junibrudar!

• Anja 19 juli 2008

Pratade precis m Daniel... Han undrade oxå var ni köpt kläder

Måste fråga en gång till... har ni köpt i bröllopsbutiker? För Daniel sa att det inte var en chans att det kommer kosta så mkt... Han köper finskor för 500 kronor lixom! Jättefina!

Jag skiter i märken lixom...

Hans kläder är banne mig inte lika viktiga som mina

En finare kostym från dressman eller kappahl eller nåt, skjorta, väst och plastrong tnäkte jag köpa här på BT från en tjej som syr jättefina... tror verklgien inte att vi kommer upp i mer än 3.500 iallafall.

• Anja 19 juli 2008

Var har ni köpt era mäns kostymer? nyfiken...

Bröllopsbutiker eller annat... Vi ska ju ha en vanlig, snyggare mörkgrå kostym, alltså inte frockcoat eller nåt sånt!

• Anja 19 juli 2008

Har tänkt max 1.500 för en sån kostym lixom... haha är jag helt ute och reser... Har kappahl någon hemsida?

• Nienna

Vi har köpt sambons kostym från Ellos. Betalade under 1000:- för den och då var det två par byxor med.

Dressman och KappAhl brukar ju komma med bra erbjudanden när det närmar sig studenten.

• Anja 19 juli 2008

Nienna
    ja exakt... just det, ellos har ju skitfina kostymer!!! Ska genast rusa dit och kolla

• Filifjonkan2

god morgon!!!

läser i kapp lite i tråden.... vi ska till thailand i höst ska fira min m2bs pappa som fyller 60 så vi tar det som bröllopsresa så jag och sonen åker i våra "födda" namn eftersom resan redan är beställd och man var tvungen till att göra om bokning och då var det inte säkert att jag ocn sonen skulle få åka med resten av följet vi tar denna resa som bröllopsresa

min svärmor ropade in en frack på en aktion för ett/två år sedan som ett skämt att M skulle ha den när vi gifte oss och gissa vad den sitter som gjutet så vi ska lämna in den på kemtvätt och köpa skjota, väst och fluga

• Englali

God morgon!

Anja: Vi köpte Andreas kostym i någon sådan där lite finare herrbutik, du vet en sådan man aldrig går in i
    Den gick på 3700 tror jag... så, lite mer än vad du tänkt kanske. Hittade du något på Ellos?

Åh, jag vill inte jobba idag. Är så totalt omotiverad. Enda pluset är att en av kollegorna kommer tillbaka från 3,5 vecka på Bali. Det har varit så tomt utan henne!

Hedebris: Ingen bebbe på G?

• Pumpkin

Morning morning!

Kostym ja, vi var på MQ och Saks och kollade och då låg kavajerna mellan 1500-2700kr, och då var de billigaste inte särskilt snygga tycker jag. Byxor kollade vi aldrig på.

Filifjonkan: Wow, vilken tur!

Englali: Är inte motiverad för fem öre jag heller, önskar så att jag pluggade nu.

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.