Inlägg från: FruFA |Visa alla inlägg
  • FruFA

Maj 2008 del 3

När gifter ni er & när åker ni i väg på bröllopsresan?

Vi åker två dagar efter bröllopet, så jag har såklart mitt pass med mitt efetrnamn som ogift, som resan är bokad i.

Offis skrev 2008-01-27 12:56:08 följande:
    Hej på er!Tänkte höra hur ni gör med ev byte av efternamn och boknig av bröllopsresa. Enligt vår researrangör måste man boka resan i samma namn som man har då man åker. Jag kommer att ta min sambos efternamn så småningom, men hinner man byta ID-handlingar och pass innan man åker iväg på resa om man byter namn på själva bröllopsdagen? Känner inte riktigt att jag vill riskera att förseningar av passtillverkning gör att jag missar bröllopsresan...
  • FruFA

I går så var vi förresten hos guldsmeden & beställde min vigselring. Min förlovningsring skall få en prinsessslipad diamant oxå !
    Om 30 dagar är det klara!

Min bröllopsblogg: frufa.blogg.se/

• FruFA

Tack snälla !
    Det är två ringar, den ena är min förlovningring & den andra (alliansringen) min vigselring.

Offis skrev 2008-01-27 13:41:57 följande:
    Föresten...vilken vacker ring FruFA!! Och vilken trevlig blogg du har startat
  • FruFA

Ja, det kanske är säkrast ändå.
    Du har nog berättat tidigare i tråden, men vart bär det av på bröllopsresa?

Offis skrev 2008-01-27 13:40:04 följande:
    I och för sig är det ca 3 veckor mellan vårt bröllop o resan, men tror inte jag vågar riskera att det blir fel ändå. Det jag ett tag funderade på var dock att byta namn innan bröllopet, men tror att jag gör det när vi kommer hem istället
  • FruFA

Just det - visste att det var ngt "bekant", hihi. När var det ni åker? Vi gifter oss 10:e & åker 12:e. Är vi där samtidigt`, hihi?
    Har du förresten kollat Kuredus "webcam"?
    Jag längtar ihjäl mig oxå!!

Offis skrev 2008-01-29 16:14:23 följande:
    Hihi! Igår skickade vi våra inbjudningar och idag har min klänning kommit! Ska bli kul att höra folks åsikter om våra hemgjorda inbjudningar. Har suttit ett antal timmar med dem om man säger så... Ska försöka lägga upp e bild på de färdiga exemplaren så snart jag hinner.FruFA: Vi åker till samma ställe som er ju till Kuredu i Maldiverna. Ska bli kanonroligt! Vi längtar sååå!!
  • FruFA

Visst är det skoj att det börjar närma sig maj nu?!
    Vi skickar i väg våra inbjudningar den 13:e oxå, våra kort är på tryckeriet nu - fick korrektur till texten i dag.

pandis2405 skrev 2008-01-29 16:07:03 följande:
    Ojoj, vilket pucko jag är. Jag tyckte att det var väldigt dött i majtråden, men den fanns tydligen bara inte med bland mina favoriter... Idag har jag pratat med frisör och sminkös och bokat tid för provuppsättning/sminkning. Bokade även klockslag på bröllopsdagen för när jag ska vara hos dem. Det kändes så väldigt konkret plötsligt!Imorgon ska vi till värdshuset där vi ska ha festen och prata med dem. På lördag ska vi till en guldsmed, samt gå och kika lite på Duka mm för att hitta på saker till önskelistan.Annars har jag fullt upp med inbjudningskortsverkstad och hemsidetillverkning. 13 feb är måldatum för oss att skicka också!
  • FruFA

Välkommen!
    När gifter ni er & hur långt har ni kommit med planeringen?
    *nyfiken*

Maanbe skrev 2008-01-29 18:04:10 följande:
    ÅÅ en majtråd.. Får man vara med i diskussionerna?
  • FruFA

Vi gifter oss oxå på pingstafton !!
    Vi har inte skickat inbjudningarna ännu, men snart (13/2)!

• FruFA

Då förstår jag!
    Skall ni ha många gäster? Vi har båda små släkter, så det blir typ 40 gäster på vårat bröllop.

Maanbe skrev 2008-01-29 19:09:49 följande:
    ÅÅ va roligt!! Hehe, en anledning till att vi gjorde det så snart var för att vi hörde rykten om att en av mina kusiner också skulle gifta sig och planerade bröllop någon gång i slutet på april eller första helgen i maj, så vi fick lite panik. Det är omöjligt att samla samma släkt två helger i rad.. så vi var tvugna att vara först ut
  • FruFA

Självklart ! Vi kommer hem den 26:e maj!
    Ja, Kuredus webcam är verkligen toppen!

Offis skrev 2008-01-30 12:23:03 följande:
    Vi åker den 9 juni, så om ni vill får ni gärna tipsa oss om roliga saker när ni kommer hemWebcam? Låter trevligt! Det måste jag kolla!
Svar på tråden Maj 2008 del 3