Inlägg från: FruFA |Visa alla inlägg
  • FruFA

Maj 2008 del 3

Våran resa är bokade i våra nuvarande namn (som ogifta), alltså måste det stå samma namn i passen. Vi åker till Maldiverna 2 dagar efter bröllopet, och att få nytt pass tar cirka 2 veckor.
    När vi kommit hem från resan så har nog skatteverket fått in vigselförrätares papper, och då beställer jag nytt pass, & id mm.

Godisråttan skrev 2008-01-30 13:46:39 följande:
    Vi gifter oss 3 maj och reser 5 maj på morgonen. Hur gör vi med pass och efternamnsbyte?
  • FruFA

Vi gifter oss i Skövde, i en liten 1800-tals kyrka i sten... Får max plats 50 gäster inne i kyrkan, så den passar perfekt!

Vad kul med så stora släkter. Vart gifter Ni er då?

Maanbe skrev 2008-01-30 14:47:47 följande:
    Ja vi har bjudit upp emot 115 personer men tillslut kanske det blir ca 100 st som kommer.. jag har väldigt stor släkt och så har vi väldigt mkt vänner så det var svårt att begränsa sig.. Det är ju en sådan viktigt dag i ens liv som man vill dela med så många som möjligt... vart gifter ni er?
  • FruFA

Vi gifter oss 10/5 & skickar inbjudningarna 14/2, men O.S.A 31/3.

• FruFA

Javisst går tiden snabbt nu! Snart är det bröllopsdax !
    I dag så fick vi inbjudningskorten som vi beställt & i morgon så kommer frimärken som jag beställde från posten (hjärtan på)
    Så på tisdag skall de postas! Verkar vara populärt att skicka dem till den 14:e !

Här skriver jag om bröllopsplaneringen, om ngn vill kika in
    frufa.blogg.se/

• FruFA

Jag frågade på brudbutiken igår, och de sa att det är ok att vara baraxlad i kyrkan.
    Har du köpt klänning, och vilken?

lottis84 skrev 2008-02-09 18:51:07 följande:
    Vet ni hur det e med klädseln i kyrkan... har läst någonstans att man inte får vara baraxlad i kyrkan. Gäller det bara gästerna eller gäller det bruden och tärnorna också? Tycker att det skulle vara konstigt om det gäller oss också med tanke på att alla kläningar nu mera är så man är baraxlad. Någon som vet?
  • FruFA

Precis så är det... Gästerna skall inte vara baraxlade i kyrkan (men en sjal över axlarna går ju bra...)
    Jättefin klänning!
    Jag beställde en Aspera-klng i går, men eftersom jag är ute i sista minuten så ringer de i morgon & berättar om den går att få hem innan 10:e maj *hoppas*

Har ni alla maj-brudar köpt/beställt klänning?
    Jag hade nämligen ingen aning om att det var 4-5 mån levtider på nästan alla märken...

lottis84 skrev 2008-02-10 10:44:03 följande:
    Jag har köpt en Nixa 7188, finns bild i mitt galleri Vi kom bara påtal om det med våra föräldrar igår, så tänkte bara kolla om det var någon som visste.... men gästerna bör inte vara baraxlade i kyrkan eller?
  • FruFA

Hej!
    Ja, visst är det ångestladdat att välja brudklänning! Det finns ju sååå mkt fint, och en massa olika stilar...
    Vilken klänning har du köpt? *nyfiken*

halo08 skrev 2008-02-10 18:27:56 följande:
    Hej alla brudar/brudgummarVi gifter oss oxå i maj närmare bestämt den 31/5. Vad roligt det är att planera, nu börjar jag äntligen känna mig lite lugnare ,några saker har fallit på plats och det är skönt. Klänningen var värst!! Jag grät nästan innan jag kunde bestämma mig, men nu känns det bra!Lycka till er alla i er planering!
    [/citat]

Jag väntar fortfarande svar från brudbutiken om de kan ta hem Aspera-klänningen jag vill köpa.
    Bokade för säkerhets skull tid för brudprovning på torsdag i en annan butik, där de har mer inne.
    lottis84 skrev 2008-02-11 16:57:57 följande:
    [citat]
    Jag hade inte heller koll på leveranstiderna, vilket vi blev informerade om när vi tittade på tärnkläningar, men tur var att vi hittade två stycken i samma färg efter mycket om och men
  • FruFA

Jag väntar fortfarande svar från brudbutiken om de kan ta hem Aspera-klänningen jag vill köpa.
    Bokade för säkerhets skull tid för brudprovning på torsdag i en annan butik, där de har mer inne.

lottis84 skrev 2008-02-11 16:57:57 följande:
    Jag hade inte heller koll på leveranstiderna, vilket vi blev informerade om när vi tittade på tärnkläningar, men tur var att vi hittade två stycken i samma färg efter mycket om och men
  • FruFA

Ehhh, ingen aning faktiskt. Gissar på att de kan vara det...?
    Jag skall inte ha någon tärna så...

lottis84 skrev 2008-02-11 17:29:40 följande:
    Men hur e det med tärnorna... kan de vara baraxlade?
  • FruFA

Jag hoppas på fint väder

Brud-08 skrev 2008-02-12 13:32:25 följande:

Enligt tradition ska man inte vara baraxlad i kyrkan, men det är inget måste att inte vara det. Så det beror väll på hur strikt kyrkan och ens släkt är, bryr sig ingen så tycker jag inte det spelar så stor roll. Dock tror jag min tärna ska ha en sjal för att det kan vara kallt i maj men vet inte om hon vill ha den i kyrkan. Hur går ni själv med kläder, tror ni man klarar sig utan något varmare till klänningen??
Svar på tråden Maj 2008 del 3