Inlägg från: Monken |Visa alla inlägg
  • Monken

Juni 2008 Del 3

Justdet, kanske ska väga korten innan man köper frimärken... det har jag inte alls tänkt på.

Idag har vi firat vår 1-åriga förlovningsdag. Vi har haft det jättemysigt! Började i morse med att åka till Centralbadet och simma lite innan vi "badade badkar", dvs hade en örtkurbehandling. Vi fick lägga oss i varmt vatten i varsin stor träbalja med valfri olja i som doftade lite olika saker och hade olika egenskaper. Det var levande ljus överallt i rummet och var såå rofullt!!

Sen nu ikväll har vi varit på en tapas restaurand och ätit massa massa goda saker och druckit jättegott vin. Vi avslutade på en liten mysig pub innan vi började gå hemåt.
    Det har varit en jättemysig dag!! Det blir ju liksom den enda förlovningsdagen vi firar för hädanefter kommer vi väl "bara" att fira bröllopsdagen...

• Monken

Lilla Puh78, ja, det var otroligt mysigt!! Jag vill inte alls ha en vanlig vardag idag och vara påjobbet, jag vill ha gårdagen en gång till!

Silva79, vad mysigt det låter med ett trädgårdsbröllop!!

• Monken

Lilla Puh, jag vet - visst är det fel på skorna!!! Jag hade tänkt att köpa mina skor i en "vanlig" sko affär och inte i en brudaffär, men det finns ju bata fula!

Från början tänkte jag ha ett par gröna skor som jag redan har, men efter att ha provat Klänningen igen inser jag att ljusa skor blir bättre...

• Monken

Den adressen fungerade inte, domänen är till salu. Eller menar du en av länkarna under?

• Monken

Våra inbjudningar vägde bara 16g, så vi klarade oss med 1 frimärke Ska lägga dem på lådan när jag går till jobbet idag. Pirrigt!!!

• Monken

Nu ligger de klara så nu skickar vi ut dem...

• Monken

Justdet, det hade jag.

Bellanote skrev 2008-02-04 18:50:52 följande:
    www.melodyshoes.com.hk/ där var den rätta, monken du har redan sett dem i det andra forumet..
    Lilla Puh, jag håller också på att minska lite kilon och det går rätt bra!! Det här med bröllop är en _stor_ motivation!!
  • Monken

Vi betalar nästan allting själva. Mamma har hjälpt till med mina kläder samt att vi fick lite guld av henne att lämna in till vigselringen. Annars sparas det för fullt... Men det går riktigt bra.

Vi fick våra första 2 osa igår!! Våra mammor ringde såklart på en gång!

• Monken
    Jag kände precis likadant, hur kan världen kännas så liten!!!??? Vi bestämde oss i alla fall till sist att åka till Thailand i ca 3 veckor i november.

Lilla puh, hur går det med ringandet? Kommer du fram? Vad oförskämt att svara och sedan lägga på!
  • Monken

Jo, du kan absolut åka till Thailand i juni!! Det är olika perioder med regn på olika ställen! Vi ville åka till Koh Samui och Koh Tao, men hon vi bokade igenom avrådde oss bestämt eftersom det kan regna massor där i november, på västkusten däremot är det sol i november!
    Så, inne i bukten kan man åka på sommaren utan problem!

Annars så är ju Dominikanska republiken ett billigare resemål att vistas i. Dyrt att resa dit, men billigt att vara. Europa är ju underbart på sommaren, grekland tex kan ju vara oerhört romantiskt! Italien - Florens... det finns massor!!

Svar på tråden Juni 2008 Del 3