Inlägg från: Monken |Visa alla inlägg
  • Monken

Juni 2008 Del 3

Ja, fast det känns ju inte heller kul att ringa runt till alla för att höra om inbjudan...

Pratade med pappa igen idag och nu hade både inbjudningen som skickades för en vecka sedan och inbjudningen som skickades igår kommit med posten på morgonen. Mystiskt!

Vår alkohol ingår i kuvertpriset i den lokal vi har festen i, men i vår förra planering i den förra lokalen som vi fick ha egen alkohol med oss (som bara strulade såå mycket så vi bytte lokal!!!) planerade vi att köpa allt via systemet och inte Tyskland. På systemet får du ju lämna tillbaka det som inte går åt på en fest bara du gör det inom 7 dagar eller så

• Monken
    På torsdag kommer det att vara tungt för brevbärarna... Vi fick våra första osa redan samma dag - naturligtvis ringde varsin mamma på en gång... Nu har vi väl fått ihop en sisådär 20 osa av 53!
  • Monken

Ja, visst rusar tiden fram! Jag tycker det var aldeles nyss som man gick runt och tittade på olika kyrkor och skulle bestämma oss för vilken vi ville ha... och mailade runt till olika festlokaler och undrade saker... och tittade på brudklänningar till mig för första gången någonsin... (kikade redan förra februari - bara för att det var "tillåtet" ) och började kika på budget lite granna... Nu är det "på riktigt". Nu händer det saker i flygande fläng! Snart måste jag börja bestämma mig för vilka blommor jag vill ha i buketten (det finns ju såå många vackra!!!) och börja leta skor...

• Monken

Vi ska sy upp tärnklänningarna, mina tärnor bor långt ifrån varandra, så det blir mest lämpligt!

Som bordsdekoration ska vi ha murgröna som ligger i mitten av bordet, sen dukas det med ljusstakar med 1 ljus i, inte kandelabrar.

Vad tycker ni om de här skorna?
    Jag funderar på att köpa de i vitt. Dels har jag massa Esprit skor och vet att storlekarna fungerar och dels kan man ha den till mycket annat sedan...

www.esprit-online.com/

• Monken

Hmm... länken fungerade inte alls... lägger in en bild i mitt galleri istället. De vita skorna som sagt...

• Monken

Ja, jag tycker om dem, men vet inte om det är klokt att beställa dem innan jag ens har tittat i butiker... fast det är ju bekvämt och bra

• Monken
    Jag/vi har babblat på om vårt bröllop, så av alla som blev bjudna är det inte någon som inte visste...

Visst är det jättespännande när man har lagt allt på lådan!! Det är en liten "nu börjar det..." känsla, med lite extra pirr i magen.
  • Monken

Hur känns det så här dagen efter inbjudningarna skickades? Har ni suttit med telefonerna i handen och väntat på att de skulle ringa? Det gjorde nästan jag
    Våra mammor ringde och osade samma dag och det var såå roligt att fylla i ett "ja" på listan.

• Monken

Aha, vi valde att ha osa till oss.

Jag tror att vi har papperet klart till både vigseln och festhäftet, min "svärfar" har ett gediget förråd av sådana saker. Vi ska nog ha samma papper som till inbjudan och placeringskorten.

Jag satt här om veckan och filade lite på vigsel- och festhäften. Det blir lite småklurigt att få sidorna rätt med vikning och allt. Hjärnan kommer att få jobba en del

• Monken

Jag tror att jag har sett en mall någonstans för detta med numrering och vikta sidor. Ska fundera och se om jag kommer på var jag såg den. Man har ju som surfat runt en hel del under planerandet...

Svar på tråden Juni 2008 Del 3