Inlägg från: Monken |Visa alla inlägg
  • Monken

Juni 2008 Del 3

Nu har vi 7 juni-brudar bara 100 dagar kvar... men vem räknar

• Monken

Vi valde 7 juni rent av praktiska skäl. Både kyrkan och värdshuset vi ville ha var lediga de dagarna...

Idag har jag hämtat hem mina skor och köpt en bustier!!! De är såå fina! Ska prova underkläderna till klänningen under eftermiddagen och se att det passar ihop.

• Monken

Jo, jag fick lära mig härom dagen att det jag har kallat för korsett (eller så) kallas bustier. Bh som går ner till höfterna, har inbygda skenor som håller emot fläsket lite granna ( ) och strumpebandshållare...

• Monken

Aha. Vilken kul ide!!!

Minns inte om detta har varit uppe förut, men hur ska ni ha håret och ska ni ha något i? (krona? tiara? pärlor? blommor?)

• Monken

Hej, hur går det för er? I min hjärna har planerandet lagt sig lite. Vi var och hämtade Mannens kostynm häromdagen och han blev såå vacker! Jag tappade andan och blev tårögdnär han provade den.

Ska välbörja med vigselprogrammet och festprogrammet någon dag. Gjorde ett utkast lite snabbt när jag var sjuk för några vekor sedan, men har inte tittat på dem sedan dess.

Funderar också på hur håret ska vara, fick förslaget att man kan ha ett pärlhalsband som hårsmyckning. Lät lite smart tyckte jag

Lilla Puh, vill se bild på skorna ju!!

• Monken

Vi har fått 35 ja och 1 nej hittills av 55 st. Vi satte sista april som sista osa dag. De som inte har svarat nu är Mannens släkt, men det är ju som sagt 1½ månad kvar. Alla hans kusiner har små barn och vi vill ha en fest utan småbarn, så jag anar att vi kanske ställde till lite bekymmer där...
    Om vi skulle ha bjudit med allas barn skulle det ha blivit 15-20 st till i ålder 2-8 år och det vill vi inte.
    Vi tänkte dock att eftersom vi skickade ut inbjudningarna nästan 3 månader innan osa så finns det gott om tid att skaffa barnvakt.

• Monken

Man får en godkänd hindersprövan hemskickad som man ska lämna till prästen i vigselsamtalet. Eller till vigselförrättaren. Vi fick våran ca 1 vecka efter att vi skickat in den.

BlivandeFruJohansson skrev 2008-03-05 09:36:18 följande:
    Får man nått svar på att hindersprövningen kommit in??
  • Monken

Hindersprövning måste ni ha för att få gifta er, annars går inte det. Det är namnändringen ni måste vänta med om ni reser på en gång i och med att man måste ha samma namn i passet som på flygbiljetten.

• Monken

misstrixie, hu så jobbigt!! Avundas dig inte!

BlivandeFruJohansson, jag håller med. Det känns som om jag har koll på allt. Förmodligen är det något stort jag missat...

Har ni börjat med vigselprogrammen? Jag har fnulat lite och tror att jag inte ska skriva ut psalmerna där, utan bara ha med psalmnumret.

Svar på tråden Juni 2008 Del 3