Inlägg från: Monken |Visa alla inlägg
  • Monken

Juni 2008 Del 3

Idag var jag hos floristen. Det var såå kul att kika på massa vackra blommor och diskutera med floristen vad hon tyckte. Vi kom fram till att jag skulle vänta med att beställa buketter. Det kommer att komma in massor med rosor under våren och det är alltid lättare att titta på rosen irl innan man bestämmer vilka man ska ha. Jag har bestämt mig för att ha champagnefärgade rosor med några rosa i. Bild finns i galleriet... Frågan är bara vilka av alla champagnefärgade och rosafärgade rosor jag ska välja...

• Monken

Blev det bra med frisyren?

BlivandeFruJohansson skrev 2008-02-17 18:32:34 följande:
    Vi har me hållt de hemligt så nu är de skönt att man inte längre behöver smyga Imorron ska ja till frissan, ska då kolla frisyren Hoppas den blir bra!!!
    Bellanote, vad kul med ett band och vad skönt att ni slipper betala det själva!
  • Monken

Ja, ju närmare man kommer desto mer längtas man!!! Jag ska till min frissa om några veckor och klippa till håret lite, sen har vi planerat in färg och slingning 2 veckor innan bröllopet... sen är det dags för uppsättning!!! Mitt hår växer jättefort nu, det känns verkligen skillnad från vecka tlll vecka!

Jag har köpt 6 hårnålar med pärlor på till uppsättningen och funderar fram och tillbaka på om jag ska ha diadem eller inte. Jag har beslutat att inte ha slöja.
    Jag har tjockt hår, tror ni det räcker med 6 nålar eller ska jag köpa flera?

• Monken

Köpte jättefina i en bröllopsbutik här i Sthlm. Jag har sett dem i flera butiker, så de kanske finns lite överallt. Jag har bild i mitt galleri.

• Monken

Ja, jag har massa "osynliga" hårnålar också, glömde skriva det. Men tror ni att det räcker med 6 st med pärlor, eller ska jag köpa flera?

• Monken
    Idag fick vi hem vårt vigselintyg samt en godkänd hindersprövning. Så nu är det fritt fram att gifta oss!!!
  • Monken

Vi postade vår hindersprövning i lördags och fick den i postlådan idag.

Vacker klänning!! Bra val! Visst känns det skönt när man har bestämt sig?!

• Monken

Vi skickade in namnändringen samtidigt som hindersprövningen, så finns det redan klart när prästen sedan skickar in de papper han ska skicka in.

• Monken

Absolut!! Det är ju därför vi finns här för varandra! Jag visste inte heller att det fanns något som hette vigselintyg, men vi fick det hemskickat tillsammans med den godkända hindersprövningen. Vigselintyget ska prästen/vigselförrättaren fylla i och skicka in till skattemyndigheten så det registreras att man blev lagligt gifta!

Sen har jag för mig att man dessutom får ett vigselbevis eller något liknande av prästen. Ska nog skriva i fråga prästen-tråden och höra efter...

• Monken

Idag köpte jag en brudväska. Det var inte alls något som jag vare sig planerat för eller budgeterat för, men... den är sååå fin!! Jag bara råkade gliga in i en brudaffär för att bara titta lite på allt det vackra, också bara fanns väskan där...

Har lagt in en bild i galleriet. Som vanligt blir bilderna lite skumma i färgerna och allt är såklart mycket vackrare i verkligheten...

Svar på tråden Juni 2008 Del 3