• trampetroll

är det verkligen fel med papperstallrikar på bröllop?

jag vet inte hur många gäster vi är än men vi kanske blir 110-120 personer. För att slippa för mycket arbete och dra ner på kostnaderna för flera servitriser funderar vi på guldiga, jättefina (ganska dyra) papperstallrikar.
    Det finns bara ganska fula vita tallrikar i festlokalen också.
    Vi har svart, guld och vitt i teat så det blir nog väldigt fint men är det tabu med papperstallrikar på bröllop?
    Vad tycker ni?

• Svar på tråden är det verkligen fel med papperstallrikar på bröllop?
  • 20080301

Jag skulle aldrig servera mat på mitt bröllop på papperstallrikar. Vilken annan fest som helst men inte mitt bröllop

• Fröken Figo

Jag skulle definitivt rösta emot papperstallrikar. Det tar bort lite stjärnglans från dagen... papptalrikar associerar man till grillfester på sommaren. Jag tror folk kommer känna en oerhörd stämning av dagen eftersom ni precis gift er och papptallrikarna kan dra ner den atmosfären.

Dra hellre ner på nåt annat... Är min åsikt.

• Piha
    20080301 skrev 2008-01-23 13:17:52 följande:
    Jag skulle aldrig servera mat på mitt bröllop på papperstallrikar. Vilken annan fest som helst men inte mitt bröllop
    Jag håller med. Om jag inte skulle har råd att hyra in porslin skulle jag hellre flytta fram datumet så jag skulle hinna spara ihop till den summan. Spelar ingen roll hur fina papptallrikar det är.

Om jag var gäst som lagt ner pengar på kläder/present/resor/m.m. skulle jag känna mig lite "lurad".

my two cents
  • Bride in England

Hmm...men VAD? Gar man igenom alla kostnader sa tycker iallafall jag att det man ater pa vara det minst viktiga. Tror verkligen inte att atmosfaren forandras pga vad man ater pa. Alla har olika asikter, men det viktigaste ar att gora vad man sjalv vill o kanner - gasterna kommer att fa det kul anda, och det ar val viktigare VAD man ater an vad man ater PA?

Fröken Figo skrev 2008-01-23 13:24:41 följande:

Jag skulle definitivt rösta emot papperstallrikar. Det tar bort lite stjärnglans från dagen... papptalrikar associerar man till grillfester på sommaren. Jag tror folk kommer känna en oerhörd stämning av dagen eftersom ni precis gift er och papptallrikarna kan dra ner den atmosfären.Dra hellre ner på nåt annat... Är min åsikt.
  • Äntligen dax!

Bride in England skrev 2008-01-23 13:27:02 följande:

Hmm...men VAD? Gar man igenom alla kostnader sa tycker iallafall jag att det man ater pa vara det minst viktiga. Tror verkligen inte att atmosfaren forandras pga vad man ater pa. Alla har olika asikter, men det viktigaste ar att gora vad man sjalv vill o kanner - gasterna kommer att fa det kul anda, och det ar val viktigare VAD man ater an vad man ater PA?Fröken Figo skrev 2008-01-23 13:24:41 följande:
    Ja du, jag håller nog med dig jag... ;)
    Läste ju här inne innan "vår dag" - allas hysteri om vilka servetter de skulle ha, dyra, billiga, linne, med tryck osv osv... Det enda jag kände var "hjälp"... Vem bryr sig särskilt mycket om vad man äter på för tallrik, eller vad man torkar sig med kring munnen???

Vi köpte i alla fall servetter på ikea - vanliga pappers, tror de kostade typ 29:-/förpackning och det gick två st... INGEN reflekterade öht över vad vi hade för servetter... *S*
    Tror ingen hade brytt sig nämnvärt heller om vi haft papperstallrikar (finns som sagt rätt fina såna, kraftigare varianter) heller... *S*
  • Bride in England

Vi ska ocksa kopa vara servetter pa IKEA De morkroda, de tycker jag ar fina, och sa kommer vi billigt undan. Jag skulle nog skrattat personen rakt upp i ansiktet om denne klagade pa vara servetter, tallrikar eller dyligt. Har man tappat meningen med det hela da eller..!?!

• vintergården

Som jag sagt tidigare

Det är DITT/ERT bröllop, vad säger den blivande?

• trampetroll

Jag håller nog ändå med bride in england att vad man äter än vad man äter på är viktigare. Dessutom kommer vi ju givetvis att duka jättefint också! Men det där med catering låter ju också ganska bra, ifall man kan få det för nästan samma kostnad är det ju helt okey
    Men att det skulle dra ner stämningen eller att gästen skulle ta illa vid sig, känna sig lurad vid fina papperstallrikar tror jag inte riktigt på. Men det är väl olika vilken typ av vänner och familj man har antar jag. Mina vet jag inte skulle bry sig ett dugg för de tycker att andra saker är viktiga när man blir bortbjuden på bröllop än som sagt, det man äter på.
    Men jag tacksam för alla svar ändå givetvis! Jag vill höra vad alla tycker och gärna från de som har haft sttt bröllop.
    För jag känner lite själv att jag som inte haft det gärna hakar upp mig på smådetaljer som när det väl kommer till själva dagen, ingen människa kanske egentligen hade tänkt på.

• Piha

Här är prisex. hos en uthyrare:

Se exempel på några av våra viktigaste varor (pris + moms)
    Fin varmrättstallrik 1.95/st

Vad kostar de "fina" papptallrikarna?

• trampetroll

Åh min söta fästman!
    Han säger att jag får välja helt själv men att han absolut tycker att det vore himla praktiskt och skulle se fint ut med de tallrikarna jag hittat. Han tror inte att någon av våra närmaste skulle bry sig och förstod inte alls vad jag menade när jag sa att de kanske skulle det!

Svar på tråden är det verkligen fel med papperstallrikar på bröllop?