Det är tur att vi alla är olika...
Själva skulle vi aldrig lägga ut hutlösa summor på små detaljer som nästan ingen märker på bröllopet. Det som betyder något för oss är att våra nära och kära är med och firar "våran" dag. Vill de komma så visst får de betala resan/bensinen till bröllopet men sen kräver vi inga presenter eller att de ska gå och köpa kläder som de kanske använder en gång och aldrig mer!
Och varför skulle de känna sig lurade??? Skulle våra gäster känna sig lurade så skulle jag nog bli arg. Vi bjuder som sagt inte in till fest för att de ska tjäna på det eller skämmas bort. Det är VÅRAN dag och ingen annans. Är de inte där för att ha en trevlig stund så behöver de inte komma.
Skjuta på bröllopet för att man inte har råd med riktiga tallrikar... Det skulle jag aldrig göra bara för en liten detalj. Kanske är det helt enkelt så att vi bara prioriterar annorlunda. Ekonomin kanske det inte heller är som styr alltid utan vad som är smidigt.
Trampetroll - Jag tror nog att det blir jättefint om det som du säger flyter ihop med resten av dukningen.
Vi funderar själva på att ha finare vin plastglas till förrätten. Mycket pga diskmöjligheterna men även pga priset!
Lycka till!
Piha skrev 2008-01-23 13:25:26 följande:
Jag håller med. Om jag inte skulle har råd att hyra in porslin skulle jag hellre flytta fram datumet så jag skulle hinna spara ihop till den summan. Spelar ingen roll hur fina papptallrikar det ä
r.Om jag var gäst som lagt ner pengar på kläder/present/resor/m.m. skulle jag känna mig lite "lurad".my two cents