Inlägg från: Liten liten kanin |Visa alla inlägg
  • Liten liten kanin

Stockholmsbrudar

Hej tjejer! Vad tysta vi har varit en stund.
    I lördags var jag och H till Uppsala och bokade hans kläder till den stora dagen! Jättekul, superbra service å väääääärldens finaste blev han! Hittade precis vad vi ville ha, känns så roligt!
    Å igår var sista valslektionen, övade på början och avslut, å den snyggaste början är om tjejen gör en snurr och killen fångar upp henne å så börjar man dansa direkt. MEN... (som Tony Irving hade sagt) jag har nog aldrig känt mig mer okvinnlig å kylskåpsaktig än vid den där jäkla snurren. Fy 17 vad svårt det är! Tyckte vi hade halvkoll på dansen åsså är man en elefant utan balans vid minsta snurr... Suck...

• Liten liten kanin

Vi har gått på Studiefrämjandet, 5 lektioner á 1,5h. Kostade 795kr per person. Kursen heter Brudvals, vet inte hur ofta de kör den, men kolla på deras hemsida. Kan varmt rekommendera den iaf, superduktigt par som instruktörer å vi tycker att vi absolut kan dansa vals nu, byta mellan höger- och vänstersväng å vet åtminstone hur det ska börjas och avslutas snyggt...
    Men vi kommer köra nån långsammare "låt" än wienervals-tempo, annars svettas man ihjäl man ju! :-/

• Liten liten kanin

Fan vad Johnny Depp är snygg!!!

• Liten liten kanin

Början av april låter bra! Jag är alltid på!
    Ikväll ska jag ta hand om H som kräkts hela natten å har 38,5 i feber. Brrrr... hoppas inte jag blir smittad, det är mitt värsta att må illa...

• Liten liten kanin

Jag kan oxå den 2:a, men efter 1630. Jobbar innan.
    Yep, åkte på magjuka i alla fall... Så påskhelgen spenderas hemma istället för med tjocka släkten. På bättringsvägen nu dock!

• Liten liten kanin

Helena: Ja fy 17, må illa är nog mitt värsta! Haha! Hellre är jag kanonförkyld i en månad.
    Den 2:a kl 1700 tycker jag vi spikar! Vilka är på?

Liten liten kanin
    Helena Johansson
    Godisråttan?
    ohlala?

• Liten liten kanin

Å vad härligt ni verkar ha haft det! Mysigt! Och ja, det är ju skitsvårt att öva på dans, även "vanlig" vals, haha! Tar längre tid att få ihop nåt än vi trott.
    Ja jag funderar på att ha en hel korsett under klänningen. Ska ner på stan nu å kika, svårt att hitta butiker som säljer riktigt fina tycker jag. Vill inte ha med byglar utan den ska lixom vara helt rak upptill om ni förstår... Har iaf hittat ett par erotik-butiker :-O som säljer en hel del fint oxå så dit ska jag! Hahahaha, H trodde jag satt och p-surfade igår när jag kollade in korsett-sortimentet.
    Snart är det fika igen!!!

• Liten liten kanin

Ett medley med några sekunder av en massa låtar? Typ Thriller, Can´t touch this, nåt Madonna, Elvis Presley, Grease, Dirty dancing... alla såna karaktäristiska danser. Eller bara en av dem?

Svar på tråden Stockholmsbrudar