• matteve

Stockholmsbrudar

Hahahahaha

Liten liten kanin skrev 2008-03-11 19:33:12 följande:

Matteve: Moahahahahaaaa! Visst är det konstigt? Jag förstår ingenting...
    Helena: Tack! Jo, skönt att man äntligen hittat "den"!
  • matteve

Vad skönt att någon bryter tystnaden Jag kände likadant när Matt provade sin outfit.. va fiiiin han kommer att vara! Gahh!

Äh, skit i Tony, det ser nog jättebra ut! Å du kommer att känna dig jättekvinnlig (konstigt ord) när du har klänning å hela baletten! Tänk vi då, som aldrig dansat vals. Där kan man snacka "MEN". Näe, Liten liten kanin, nästa gång vi ses får du helt enkelt visa grundstegen!

Liten liten kanin skrev 2008-03-17 17:08:19 följande:

Hej tjejer! Vad tysta vi har varit en stund. I lördags var jag och H till Uppsala och bokade hans kläder till den stora dagen! Jättekul, superbra service å väääääärldens finaste blev han! Hittade precis vad vi ville ha, känns så roligt! Å igår var sista valslektionen, övade på början och avslut, å den snyggaste början är om tjejen gör en snurr och killen fångar upp henne å så börjar man dansa direkt. MEN... (som Tony Irving hade sagt) jag har nog aldrig känt mig mer okvinnlig å kylskåpsaktig än vid den där jäkla snurren. Fy 17 vad svårt det är! Tyckte vi hade halvkoll på dansen åsså är man en elefant utan balans vid minsta snurr... Suck...
  • matteve

Grattis i efterskott!

Bluebride skrev 2008-03-17 23:55:54 följande:
    efterskott? det är idag jag fyller. 5 min kvar sen är min dag slut
  • matteve

Å jag kan inte heller, är i USA då.. men det blir ju fler träffar! Jag är så pirrig.. jag åker nästa torsdag!!!

• matteve

Whooohooo!! Jag blev just klar med inbjudningarna som jag ska ha med mig till USA nästa vecka. Gahh, vilket jobb, men skönt att ha alla klara

Sleepy time!!

• matteve

Hej tjejor!

Är tillbaka nu! Hur går allt med planeringen? Vi har iaf fått vår önskade fotograf - min kusin! Känns otroligt bra. Dessutom är tårta bestämd - hallon/mango och choklad mousse tårta... sagolik!!!

En rolig grej om bröllopet i Washington D.C. - alla hade typ svart/vit/beige på sig - jag kom i en knallblå kreation. Såg nästan ut som en påfågel. Iofs så hade brudgummens mor klätt sig i lysande helrött! Hahaha.. Men det var sååå kul!

En fin tradition de hade under själva vigseln, var att två män klädda som övriga marsalkar, var mötesvärdar. De stod vid ingången och eskorterade alla tjejer/kvinnor som inte hade en partner. Låter kanske knasigt, men det såg jättefint ut!

Måste dessutom få berätta att vi har hittat vår drömlägenhet!!! 3-rummare med öppen spis, 2 badrum, stora fönster & högt till tak. Sååå underbar! Tar 20 min att gå till monumenten/Vita huset (kul för våra gäster) å Matt har bara 15 minuter till jobbet! Bovärden lät optimistisk, så vi hoppas att lägenheten finns tillgänglig för oss efter bröllopet... *hoppas hoppas*

• matteve

Åh, ni är ju snart klara!! Vad skönt det låter...

Hahaha, 20 minuter!! Jag la nog ner 20 dagar på mitt klänning letande!

Godisråttan skrev 2008-04-06 19:46:08 följande:
    matteveLåter fantastiskt!Vi har hyrt kläder till brudgum(tog 20 min) killar!!!!! haft möte med slottet och cateringfirman. Cateringkillen är sååå gullig. Gunnar en fd brandman som nu håller på med catering efter ha gått i förtidspension.Blommor beställda. Skulle gå på 2000:- så det var överkomligt.har kvar: gästbok, skor, väska och dryck.
  • matteve

Ojojoj, här händer det grejer! Alla verkar vara mitt uppe i allt

Isifer - låter helt fantastiskt! Kommer säkert att bli pampigt på alla sätt och vis.

Idag går inbjudningarna ut i USA, de svenska får vänta två veckor (har tenta och svårt att hinna klart innan!). Så nu har jag suttit uppe och fixat med vår hemsida.. tar sådan tid, men är kul!

Jaja, dags att fortsätta med läsningen. Tänk tjejer, nu är det verkligen inte långt kvar!

Förresten, vi står utan värdpar nu. Hmm. Jag vet att det kommer att fixa sig, men måste hitta ett nytt par... ganska sent ute. Vi har en underbar kille i USA som faktiskt arbetar med att arrangera stora fester och sådant i offentliga sammanhang, å sagt att han gärna hjälper till om det behövs. Men då måste jag ju ha ngn svensk som kan vara med honom - och dom måste ju synkas innan bröllopet med... kan vara krångligt över mail? Vad svårt det är!!!

• matteve
    Godisråttan skrev 2008-04-11 20:20:22 följande:
    Jag har inte tid med något bröllopsrelaterat då all min tid går till mitt nya jobb..Jobbade 12 h igår Men i love it så det är ingen fara. Verkligen mitt drömjobb så det är värt det!Nästa helg ska vi inhandla allt som inte är köpt. Eventuellt gå en sväng på stan imorrn.
    Åh, jag har ju missat det!! Vad jobbar du med?! Underbart att du trivs iaf!!
  • matteve

Soon and very soon: Välkommen!! När är er stora dag?

Svar på tråden Stockholmsbrudar