Vasa-Brudar?
Halloj! Finns här flera brudar från Österbotten (Finland) som ska gifta sig i sommar? Vore kul att kunna utbyta tips och ideer..
Juli-8
Halloj! Finns här flera brudar från Österbotten (Finland) som ska gifta sig i sommar? Vore kul att kunna utbyta tips och ideer..
Juli-8
Var har ni köpt/skall köpa era klänningar?
I förrgår beställde jag min klänning från Kina, via www.sheshopping.com och den kommer att sys upp efter mina mått. Klänningen och underkjolen blev att kosta 157 ? men frakt och allt (kan hända att tullavgift kommer till om den fastnar i tullen).
Det är ju lite chans-artat, men jag här läst här på BT om många som har varit nöjda med sin "kinaklänning".
Min klänning finns i mitt galleri, men jag har lagt till "spaggetti axelband".
Hade tänkt köpa här i Oslo, men nu ser det ut att bli en kinadress här oxå..endera www.918.no 1600 nok eller lillsessan 4200 sek.Tryggare med lillsessan men dyrare. Orginalklänningen jag vill ha kostar ca 12000 nok,cirka 1500 euro. Min klänning finns oxå i mitt galleri förutom dom justeringar som ska göras!
Hej på er!
Sitter och knåpar med inbjudningskorten, t.o.m. på en lördagkväll.. men ganska kul då man väl kommit igång. När skickar / har ni skickat ut era inbjudningskort?
Vet inte riktit ännu. Hade tänkt skicka save the date kort för att vara lite ovanlig.. vet bara int om nån förstår vad det är....:=)
Annars tror jag inbjudningarna går ut i april-maj och sista osa blir 1 augusti.(Bröllop 6 september)
Siktar på att skicka ut dem i början av mars. Ska gifta mig i juli då alla har semester så senare än det går knappast. Save the date kort är vettigt speciellt med tanke på om du gifter dig i semestertider, men håller med dig om att inte många vet vad "save-the-date" handlar om i Ö:botten =)
Haha, tror jag är lite för skidskadad just nu. Det är ju vasaloppet i helgen och trodde när jag läste rubriken att det hela hade ngt med det att göra (fria i spåret, gifta sig den helgen eller så). Hade inte en tanke på orten Vasa! Lycka till till er alla iaf!
Haha! Det var kul!
Hej allihopa!
Här är ännu ett par från Österbotten. Vi gifter oss 8.8.2008. Bor i Vasa men bröllopet blir i Jakobstad för vi är båda hemmifrån där. Köpte klänningen från Haavemaa i Seinäjoki. Den kommer i början av juni. Kan inte vänta! Mycket bra betjäning och lägre priser än här i Vasa. Om jag behöver sy in klänningen eller göra ändringar så ingår det i priset samt underkjolen! Största tankenöten för tillfället är inbjudningskorten. Söker limegrönt papper med ljus och lykta. Niru Naru har beställt efter nåt i lime och det borde komma på tisdag så vi håller tummarna uppe.
Kul att det finns alternativ till Vasas dyra bröllopsbutiker. Min klänning, som är väldigt enkel kostade 800? och ändringarna görs i juni, hoppas de har en sömmerska som är bra... Inbjudningskorten har jag börjat på med, men tar en paus från dem idag. Bandet/Orkestern är vårt stora dilemma, väntar på svar från ett idag, hoppas på det bästa.