• sturmunddrang

Vasa-Brudar?

Halloj! Finns här flera brudar från Österbotten (Finland) som ska gifta sig i sommar? Vore kul att kunna utbyta tips och ideer..
    Juli-8

• Svar på tråden Vasa-Brudar?
  • limevihreä

Vi tänkte först också ha live musik men nu är vi inne på playlist. Vi sitter klistrade vid datorn och sparar låtar som vi tycker skulle vara bra till festen. I kyrkan ska vi ha live musik. Funderar att ha live gitarr eller fiolmusik mellan förrätten och varmrätten så hinner man mingla och smälta maten. Lycka till med bandet. Håller tummarna!

• sturmunddrang

Playlist låter som ett bra alternativ. Fick svar från "bandet" idag, deras trummis upptagen då vi ska gifta oss, men de lovade att försöka få tag i en annan trummis...följetongen fortsätter, Morr.
    Vi funderar också på att ha Live musik mellan maträtterna och när gästerna anländer till festlokalen, troligen gitarr, för stämningens skull. Hur gör ni med bröllopsvalsen? Vilken vals hade ni tänkt ha?

• limevihreä

sturmunddrang
    Vi kommer att överraska våra gäster med nåt annorlunda. Vi har ännu några månader att öva som tur är. Ingen traditionell vals blir det. Kolla youtube, skriv wedding dance, så blir det sväng i benen. Kanske lite amerikanskt men we like.

• sturmunddrang

Limevihreä- jag behöver inte kolla youtube, vet precis vilken dans du menar!!! Hääärligt! Kommer att bli världens överraskning! Och får fart på festen! I like.
    Föreslog liknande dans åt min blivande man, men han ville bespara mina gamla fastrar hjärtattack, som han så fint formulerade det. Däremot kommer vi eventuellt att övergå i en bugg efter halva dansen, går på kurs som bäst.

• Annas bröllop 2008

Vi (eller jag) funderade oxå på någon sorts överraskningsdans.. men när båda har två vänsterfötter är det inte så enkelt!!! Men skulle vara sååå kul. Kanske det löser sig om man hittar nån som är villig att lära en,och har långa nerver! Finns så många ideer så det skulle behövas minst två bröllopsfester för att hinna med allt!

• Zsarah

ska inte gifta mej i sommar men läser lite vad ni skriver:)

• limevihreä

Bugg e ju kul! Vi funderade också på bugg då min blivande man har dansat det en hel del(: Vi viste vilken låt vi ville ha och sen har vi bara sett från youtube. Brutit ner dansen i stycken. Övat och tagit nästa stycke. Har varit en massa paus och spolning framåt och bakåt men nu verkar det som vi fått lite rutin i det hela. Hoppas vi inte hinner glömma allt till augusti.

• limevihreä

Bugg e ju kul! Vi funderade också på bugg då min blivande man har dansat det en hel del(: Vi viste vilken låt vi ville ha och sen har vi bara sett från youtube. Brutit ner dansen i stycken. Övat och tagit nästa stycke. Har varit en massa paus och spolning framåt och bakåt men nu verkar det som vi fått lite rutin i det hela. Hoppas vi inte hinner glömma allt till augusti.

• limevihreä

oj! spasm i pekfingret. Kom 2 gånger

• sturmunddrang

Blir garanterat succe! Håller tummarna för er!

Svar på tråden Vasa-Brudar?