Vasa-Brudar?
Halloj! Finns här flera brudar från Österbotten (Finland) som ska gifta sig i sommar? Vore kul att kunna utbyta tips och ideer..
Juli-8
Halloj! Finns här flera brudar från Österbotten (Finland) som ska gifta sig i sommar? Vore kul att kunna utbyta tips och ideer..
Juli-8
Hej igen!
Ni som gifter er i Vasa- vilken fotograf ska ni ha?
Vi ska ha Paschinsky. Bokade henne för ett tag sen. Hennes foton är väldigt vackra..
Har hört om Paschinsky, lär vara duktig. Vad tar hon betalt?
oj! om jag det kunde minnas... hmm.. runt 120? tror jag minsann.. för studiofotografering.
hej, vet någon vad är det för prisskillnad på att hyra och köpa brudklänning vi boutique beauty? (cirka) Håller på och gör upp en budget som bäst:) är ännu över ett år tills vi gifter oss..
Då jag var dit, för ett par veckor sen, så sa hon de inte har så många hyrklänningar mera, för de flesta köper sin klänning.
Jag hittade en köp klänning för 390 ?(som jag dock inte köpte), den skulle ha varit billigare än att hyra klänning, menade hon på Boutiqe Beauty, så jag kan ju bara tippa att en hyrklänning skulle kosta från 400 ? och uppåt (medan du får en köp klänning för nästan samma pris).
agusti brud skrev 2008-03-11 21:47:55 följande:
ska passa på att fråga vad det kostar att köpa/hyra en jaquette?
Om du köper klänningen på BB, så funkar det nog att hyra mannens kläder där, för de prioriterar att klä upp "hela" par(i första hand), men om du hittar en klänning från nåt annat ställe så kan det vara svårt att få hyra mannens kläder vid BB...
(det blev lite rörigt, men jag hoppas du förstår vad jag menar )
Jag köpte min brudklänning från Haavemaa i Seinäjoki för 785e. Samma klänning kunde man också hyra den för ca 400e. På Boutique Beauty kunde man inte hyra den och priset att köpa var 800 e och ingenting ingick i priset. På Haavemaa fick jag underkjolen med på köpet och eventuella omändringar. Otroligt bra betjäning på Haavemaa och fina klänningar både att köpa och hyra. På Boutique Beauty så sa de att vi inte kunde beställa min m2b:s kläder ännu i och med att bröllopet är först i augusti. Så om jag skulle ha tagit klänningen därifrån så skulle vi ha fått reservera hans kläder först i maj! Helt otroligt! På Haavemaa inga sådana underliga undantag.
På Haavemaa hyr min m2b jaquette för 150e
Hej!
Nu bor ju inte vi i Vaasa men vi har en sommarstuga ett par mil utanför (bor i sverige). Finns det några bra bröllopsaffärer i Vaasa? KOm på att jag nog aldrig har sett någon..
Tänkte att det kunde vara kul att kika runt när vi kommer till Finland i sommar och framför allt jämföra priser..
Min klänning finns i mitt galleri på sid 3, sist i galleiet. Bilden är inte den bästa så jag har hittat en som påminner om min men den är av annan tillverkare. Den finns på första sidan i mitt galleri. Min klänning är en Sincerity 3348 och färgen är light gold och den kommer i början av juni. Kan inte vänta! Haavemaas webbsida är: www.haavemaa.fi Lycka till
Vad har ni tänkt ha för juveler på er? :) Min klänning har inga axelband och är ganska bar upptill så nu har jag börja fundera på smycken. Har någon nåt tips och bilder på snygga halsband? Köpte mina skor i helgen. Är helt nöjd.
Nu har även jag bestämt mig angående min klänning! Äntligen! Har vait mycket velande fram och tillbaka... Har beslutat mig för en klänning från Rosamor i Seinäjoki! BRUDAR! Bättre betjäning får man leta efter!! Helt underbart ställe. Det blir en klänning av Sis Idman, sååå vacker. Så nu ska jag beställa mina skor som nästa uppgift. Håller på tillverkar save the date korten, hoppas dom blir klara snart!
Smycken blir nog något lite enklare, eftersom slöjan och kronan är så maffiga. Slöjan är en hellång med 2,5 meters släp och broderier.. Endast halsband och små örhängen. Får ju RINGEN sen oxå att pryda finget med!
Hej på er!
Hur går det med bröllopsplaneringen? Har själv så fullt upp på jobbet så hinner inte göra mycket för bröllopet just nu. Var iaf idag till Boutique Beauty och köpte en slöja till min enkla klänning, passade oxå på att prova smycken, köpte inga ännu, men lutar mot klassiskt pärlhalsband. Borde kontakta catering firman angående menyn, bekräfta fotograf och vårt "nya" band gav återbud igår, MORR! Så orkestern borde fixas. Hur man sedan ska kunna hitta snygga skor till mina breda fötter är en annan utmaning...
Nåja, ska och köpa vigselringen på lördag, DET ska bli kul.
Limevihreä: Var hittade du dina skor?
Hej sturmundrang
Jag har också bred och dessutom lång fot. Jag kan inte gå i högklack utan att vagga som en anka så jag satsar på bekväma skor på min dag. Dessutom så finns det sååå mycket härliga ballerina/låga skor nu i butikerna. Skorna i mitt galleri är köpta från Helsingfors. Kommer inte ihåg vad affären heter. Skorna är av märket Bianco Footwear. Var här om dagen till Andiamo här i vasa och hittade 2 par skor till som jag har hem på prov. Märket är Tamaris och har lite halare botten än min första sko så man kan snurra på dansgolvet som en balerina :) Vita, söta med låg klack och såååå bekväma. Få se om jag köper endera paret. Lycka till!
Hej!
Limevihreä: Tack för tipset ang. skorna, ska ge mig på skojakt när det lugnar sig lite på jobbet. Har tillbringat helgen med att tillverka mera inbjudningskort, efter ett långt samtal med min kära mor beslutade vi att bjuda några till, har en stoooor släkt, men nu borde alla bli nöjda =).
Låter märkligt att inte din blivande man skulle få hyra sina kläder från Boutique Beauty förrän i maj! Vi har hyrt brudgummens kläder därifrån och gifter oss i slutet av juli. Men köpte min klänning därifrån oxå. Har dock hört att "deras" sömmerska inte alltid gjort det bästa jobbet, men hoppas det är bara prat. Planerar/Hoppas på att få sy in klänningen lite ännu=). Vad bockade ni senast av på listan?