• pirr!

Barnkarusellen

Grrrrrrrrrrrrrrr för BT (eller om det nu är vårt bredband?) Har nästan givit upp att försöka komma in här efter alltför många misslyckade försök de sista två veckorna!

Oavsett, är de skönt att vara tillbaka (så länge det nu håller i sig innan det krashar igen )

Ser att det mesta är sig likt; hopp och förtvivlan, glädje och likgiltighet. SEr fram emot en händelserik vår för våra IVF-are!!! Hoppas såååå att allt ska gå vägen!

Såg att det är en tråddejt på gång i SThlm! Spännande. Är datum bokat än?
    Jag är ju ledig nu, vilket är fantastiskt lyxigt. Njuter varje dag av att disponera tiden som jag vill utan att styras av någon eller något. Bäst att njuta innan den lille/a kommer!

Köpte de första små bebiskläderna igår- kändes helskumt och nästan förbjudet. Fast visst måste man väl få börja lite i v 33?! Vilken storlek hade ni på de första kläderna? Så svårt att veta..

Nu ska jag ner och hämta tvätten! Återkommer? om BT och bredband vill

• pirr!

DEt stämmer att jag fått havandeskapspenning. Är hemma andra veckan nu.

Skulle ju vara kul att träffa er göteborgare med era små på lunch/ fika eller promenad nu när jag också är dagledig! Förstår att ni ska till SThlm nästa vecka, men sen kanske?

• pirr!

Vad spännande, Telis! Nu är processen verkligen igång!
    Anar att du ligger några veckor efter, Lappis!?

Håller tummar och tår att ni får följas åt hela vägen i mål om sisådär 9- 10 månader!!!!!!!!!!

Detdär med att det är fler än man tror som kämpat/ ar har jag också märkt. När vi berättade om vårt efterlängtade plus dök det upp den ena erfarenheter efter den andra, där flera involverade IVF-befruktningar. Då var det tom bekanta som man trodde man visste det mesta om.

• pirr!

Piggelin!

Absolut en dejt efter tjejernas stockholmsvisit! Är ju så nyfiken på era små också!!

Jag ska till Ullared i veckan och har för mig att du hade en liten shoppinglista (eller var det vänner?). Minns att jag kopierade den, men tror jag sparade den på jobbdatorn.. inte så stor nytta av att ha den där nu!
    Tror du jag skulle kunna få den igen?

• pirr!

Sweet!
    DEt är säkert ingen fara!! Det är ju så individuellt detdär också. Tyckte att den "riktiga" magen kom först nångång mellan v 17-20. Min BM hävdar också att magen växer i olika faser, även relaterat till mammans stressnivå. Min växte i underkant den sista månaden jag jobbade, men sen jag slutade jobba (o stressar betydligt mindre) har tillväxten kommit igång igen och jag ligger nästan på normalkurvan..

• pirr!

Åh, låter som en härlig tråddejt i vackra stockholm!!!

TElis- skit också!!!! Tur att det finns läkare med lite "go" i och att ni kör på direkt igen.

Piggelin- tack för ullaredstipsen! Vilket sjukt ställe egentligen. Jag var helt yr när jag kom hem med mina kassar..
    Absolut en gbg-dejt snart! Jag är ju flexibel OCH ledig (eftersom barnet bara gör sig påmint från magen kan jag ju faktiskt säga ledig

Nu ska jag vara barnvakt åt en 6 månaders.. Sista testet innan BF kanske?

• pirr!

Lappis- vilken berg och dalbana!! Hoppas ni snart får rätsida på detta med slemhinnan.
    Njut i Paris!!!!

• pirr!

Phu! Det låter småtufft detdär med sömn och mat. Tre veckor kvar till BF för min del. Boar för fullt (dagens program är att rensa linneskåpet, städa kylen och frosta av frysen!)

Känner mig mentalt förberedd på att allt kommer att bli jättetufft de närmsta månaderna med bebisen. Maken tycker jag är en riktig olyckskorp och han säger hela tiden att det inte MÅSTE bli kolik, total sömnlöshet och skrik ett år framöver..
    Dessutom tror jag att barnet kommer ha någon form av funktionshinder, då vi med våra jobb skulle vara "lämpade" för att ta hand om ett barn med fysiska- och mentala handikapp.

Ja,ja! Är det månne en tidig förlossningsdepp eller bara en försvarsinställning?

• pirr!

Nej, lite framtidstro har jag allt. Förra veckan bokade vi en långresa (västindien) till nästa jul/nyår. Vet inte om detta är helt vansinnigt (knodden lär ju va typ 8-9 månader). En flygresa på 10 timmar...
    Dock har vi lyckats få med oss barnvakter i form av föräldrar och svärföräldrar!

• pirr!

Muggles-
    tycker det verkar som att många upplever att deras barn kommer lättare till ro på mage! Har en kompis som helt enkelt struntade i BVC´s rekommendationer och lät sitt barn sova på mage dagtid (när hon kunde ha lite koll), då detta var enda sättet för barnet att somna.
    Kan förstå detta rent fysiologiskt, då mängden stimuli markant begränsas och rörelseförmågan likaså. Barnet för tydlig känsla för var det befinner sig och blir därmed lugnare.. Som hämtat från hjärnskaderehabilitering

Svar på tråden Barnkarusellen