• pirr!

Barnkarusellen

Lappis- tror skärtorsdagen är en utmärkt dag för att kolla äggblåsor!!! Heja heja!!

Tinga- skönt att de har ordentlig koll och bättre att de tar blodtrycket "på allvar" även om det inte är någon fara, än tvärtom! Så resonerar jag i alla fall då jag själv tar det mesta vad gäller min egen hälsa med en axelryckning- "äh, det är nog ingen fara" - och behöver andra som säger åt mig på skarpen. Har försökt tänka annorlunda nu under graviditeten då ens hälsa faktiskt inte bara påverkar en själv, men som du säger är det inte så lätt! Handlar ju om vanor och personlighet.
    Lycka till i alla fall!

• pirr!

Cicci- åh, vad härligt med lite sol! Känns som att man inte fått sol sedan sommaren -06!!
    Funkade flygresan bra med Viktor? Han är väl runt 8 månader nu?
    Vi kommer ju åka på en 10-timmarsflygning när vår knodd är i den åldern och jag oroar mig redan nu lite för hur det kommer att funka. Kanske framför allt för att bebisen fortfarande är okänd för oss nu.. har ju ingen aning om temprament osv. På biljetterna står det "Baby" och vårt efternamn som tredje resenär!!

• pirr!

Piggelin- Ser verkligen fram emot vår lilla dejt! Jag har ju bara sett Amanda i magen.
    Åh, vad skönt att håret fortsätte växa!!

Viktualia- krympa ringar- låter spännande!
    I förrgår tog jag faktiskt av mig mina då jag tycker de börjar sitta lite väl hårt (har alltid varit snudd på för stora innan). Vill ju inte riskera att de fastnar! En bekant till mig satte på sig sina lite snabbt efter förlossningen och det slutade med att hon fick knippsa upp dem hos guldsmeden..

• pirr!

Nu ska jag vagga ner på stan för en fika! Ha en skön helg allihop!

• pirr!

Mindre- tack för lyckönskningarna! Jag tror mycket på det tipset du gav om att lyssna inåt!

Vännerfan- skönt att höra att detdär med flygning funkat bra för er. Tack för tipsen!

• pirr!

MSW- usch, verkar som en riktigt jobbig torsdag! Hoppas att det blir lite stabilare läge med trombocyterna så att du slipper gå och oroa dej!
    Hur långt gången är du nu förresten?

Tinga- känner såå igen mig i din beskrivning av att sitta i soffan och tänka på nästa aktivitet. Ibland tror jag nästan att man blir mer stressad av att tvinga sig att vara passiv, än att faktiskt göra det man behöver/tycker om fast i ett lugnare tempo och inte så många grejer på en gång.
    Jag tänker hela tiden att NÄSTA vecka, DÅ ska jag börja vila! Nu är det ju bara 10 dagar till BF så snart kan jag inte skjuta på det mer. Känner dock att jag trivs väldigt bra med livet som det är nu (med undantag för att jag lääääängtar efter bebisen!) och då måste ju kroppen få det den behöver..

• pirr!

En liten fråga till er som vet;

När tycker ni att man ska packa BB-väskan?
    Jag tänker att man hinner göra det under latensfasen hemma, men nu har jag blivit lite nojig..

• pirr!

Muggles-
    Jag kan absolut fortfarande på torsdag!!! Ser fram emot att se er!
    Vad härligt med skidåkning. Har nog aldrig längtat så efter att få åka slalom som i år. Säkert för att jag inte kan i år..

Viktualia-
    Vore jättekul om du hade möjlighet att hänga på! Hojta nästa gång det passar!

Nu ska jag iväg på en liten lunchdejt med några mammalediga kompisar! Ha det gott!

• pirr!

Sweet:
    Låång rumpa- jag förstår precis vad du menar! Tycker att jag själv alltid haft det och alla tanter över 60.. tror det har med tyngdlagen att göra Upplever dock att min blivit lite fylligare på alla ledder nu under grav (som alla kroppsdelar..)
    När jag bodde i Chicago var knäckemacka med leverpastej och saltgurka det jag saknade mest (nästan mer än dåvarande pojkvännen hemma i Stockholm ) Så alla som kom och hälsade på fick smuggla med sig det hemifrån.
    Angående pulsen vid grav så ska man vara lite försiktig med för höga pulstal (pga hjärtat som har ett tyngdre jobb att transportera runt allt extra blod) och inte ligga på mer än runt 60% av max, vilket om man är träningsvan kan vara frustrerande då det känns ganska lite..

• pirr!

Tinga- detdär med lista tycker jag är perfekt. DEt är ju lättare att planera o prioritera då så att man faktiskt kan dela upp alla "måsten" under en lite längre tid. DEssutom behöver man inte vara orolig att missa något.
    Jag hade drygt 30 grejer på min lista, men nu är det bara runt 10 kvar..

I söndags tvättade jag fönstrena förresten.. hade sammandragningar hela kvällen sen, så jag ångrade nästan att jag inte sparade fönstrena tills jag ev gått över tiden så det kanske hade satt igång alltihop istället.

Svar på tråden Barnkarusellen