• pirr!

Barnkarusellen

Glad påsk lite sent på er allihop! Vilket galet väder.. Man tror ju snarare att det är jul än påsk.

Trist med BOM Frejis och Nenne!! Hoppas härlig påskmat och gott godis hjälpt att hålla humöret uppe!

Telemarkgirl- låter som en perfekt semester!!! Jag är så galet sugen på att åka skidor nu! Får väl vänta till nästa säsong åtminstone..

Annars är allt lugnt. Går och känner efter dagarna i ända om det inte kanske skulle vara på gång (ungefär som tiden mellan ÄL och BIM!).. lite molvärk i ryggen, lite lugnare bebis i magen.. Ja, allt gör jag till tecken på att det kanske är på gång.
    Tre dagar kvar till beräknat!!!

• pirr!

Viktualia- oj, oj! Jag sänder också en bön om att barnet ska få en bättre chans!

• pirr!

Izzie-
    faktiskt är jag inte så nervös inför förlossningen- än! Känner mer en "pirrig" känsla av spänning. Är mer frustrerad över att jag inte vet NÄR det är dags. Är så ovan vid att inte kunna planera. Går mest omkring och flyttar runt saker här hemma nu. Kan liksom inte göra något färdigt. Har tagit fram lite grejer till bb-väskan (men inte allt och inte lagt ner det), har lagt grejer i skötbordets trådbackar (men det mesta ligger kvar i påsarna), vaggan och vagnen står på plats men vaggan är just nu förvaring för lakan och filtar och vagnen för kuddar och täcken (kan inte riktigt bädda än). Konstig psykologi..

• pirr!

Izzie förresten- underbart med första skrattet! Måste vara såå speciellt!

• pirr!

Muggles- läste också artikeln i GP i morse. Då jag inte riktigt vet vad som väntar än är det svårt att tycka, men nog känner man igen "attityden" som även Piggelin citerade. Är så lätt att påverkas av outtalade normer.
    Däremot tycker jag det var oroande med ökningen av allvarliga bristningar (från 1.8% 1991 till 4% idag).

Piggelin och Muggles-
    mysigt att träffa er i torsdags om jag glömt säga det! Vilka härliga små tjejer ni har!

• pirr!

Tack för alla lyckönskningar!!! Ni är så gulliga!

Underbar vinterdag i Göteborg. Maken och jag packade ryggsäcken med sittunderlag, bullar och varm choklad och traskade ut i Änggårdsbergen där vi hittade en sten (med havsutsikt!!! även om det var i horisonten) där vi sedan satt i ett par timmar. Helt fantastiskt och kändes väldigt långt från storstaden.. Drömde oss bort så pass att vi nästan kunde höra liftmotorerna
    Hoppades ju självklart att vår utflykt skulle resultera i lite värkar, men icke!!

• pirr!

AM- säger som de andra. Tänk att vår första trådbäbis börjar dagis nu!! Magiskt! Skönt att hon verkade trivas i miljön!

Cicci- tråddejt i Göteborg helgen för göteborgsvarvet vore ju super! Rose´på avenyn perfekt! Maken springer varvet varje år så jag lär ju hänga på stan ändå, men med barnvagn är nog en uteservering mer lockande än trängseln kring start och målgång!

Tinga- rackarns blodtryck! Skönt dock att proteinet lyser med sin frånvaro!

Fortsätter nu läsa ikapp!

• pirr!

Lappis- för fina ägg och dessutom 9 stycken!! Tycker detdär med vin och ost borde vara rutin efter äggplock

• pirr!

Har de börjat med uteserveringarna redan? Ja, om vädret var som för ett år sedan vore det hög tid. Läste nämligen i min dagbok och konstaterade att det var värmerekord i Göteborg (sedan de började mäta!) den 26/3 -07 med 18° !!!! Vilken kontrast mot hur det ser ut idag!

• pirr!

Vänner- låter som en perfekt chef! Hoppas det fortsätter så! Krya på dej!

Nu har jag faktiskt tagit ett stort steg. Jag har bäddat vaggan!!!

Märker att jag skriver mina inlägg stötvis..

Svar på tråden Barnkarusellen